altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
ben toch wel gevoelig voor uiterlijk zeker omdat ze op werk ook met apple Ibooks zitten...dan ziet die vaio er zelfs nog ugly uit
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
nee het beelt wordt uitgetrokken en als het ware geblend (hetzelfde effect als je een klein plaatje vergroot de pixels worden groter en waziger gemaakt)RobbyNitroz schreef op 13 januari 2003 @ 15:01:
dus op 1600x1200 tft kan ik in 800x600 gamen met topkwaliteit??!! pronline!?
er bestaan Geen tft schermen waarbij dit niet is
you gotta live with it
[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 13-01-2003 15:05 ]
wel balen 1600x1200 roelz
en een notebook is eigenlijk niet echt bedoeld om te gaan gamen ermee maar dat wil niet zeggen dat het niet kan
Verwijderd
Verwijderd
En ja, als ik hem thuis naast mijn gewone PC zet die op 1600 x 1200 het maximale uit mijn GF4200 kaart perst dan is dat echt wel mooier... je kan niet alles hebben helaas.
nou krijg ik datzelfde probleem dus op laptop...irri
dat betekend dat hij je scherm gewoon centreerd op de resolutie waar jij hem op draait. de buitenranden worden dan zwart. Bij mij is het zo als ik een game draai op 800*600 (onder XP dan) dat hij niet gaat strectchen waardoor het geheel er heel goed uit komt te zien.
Verwijderd
Lijkt me leukTerw_Dan schreef op 13 January 2003 @ 16:09:
Wat ook kan is dat je notebook de optie heeft om niet te gaan stretchen. Mijn notebook heeft wel die optie, deze werkt bij mij niet onder windows2000, maar wel onder XP (maarja, ik draai geen XP omdat ik het een minder fijn OS vind[/understatement :P])
dat betekend dat hij je scherm gewoon centreerd op de resolutie waar jij hem op draait. de buitenranden worden dan zwart. Bij mij is het zo als ik een game draai op 800*600 (onder XP dan) dat hij niet gaat strectchen waardoor het geheel er heel goed uit komt te zien.
Maarja, van je notebook hetzelfde eisen als van een hi-end desktop vind ik totaal niet reeel eigenlijk, gamen op notebook gaat best prima, maar je gaat er altijd op achteruit. Of je moet een superhighend ding hebben met een aparte monitor en toetsenbord, maar dan heb je gewoon een verkapte desktop
mijn scherm is een 15" met een native reso van 1024*768, dus dan is 800*600 best goed te doen.Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 16:31:
[...]
Lijkt me leukAls je 800x600 draait op je 1600x1200 scherm dan staar je toch naar een postzegel
Verwijderd
Nee, maar je begrijpt dat dat voor topicstarter niet echt een optie is.Terw_Dan schreef op 13 januari 2003 @ 16:55:
[...]
mijn scherm is een 15" met een native reso van 1024*768, dus dan is 800*600 best goed te doen.
valt toch wel mee.Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 17:21:
[...]
Nee, maar je begrijpt dat dat voor topicstarter niet echt een optie is.
1024*768 draaien op een scherm dat native 1600*1200 doet, valt op zich goed te doen hoor.
Verwijderd
Geen nut is een beetje te hoog gezegd... als je games wilt gaan spelen zou ik een gewone xga (1024) kopen, omdat anders je loopt te kloten met die native resolutie van bijvoorbeeld 1600x1200. Wil je i.p.v. games spelen gewoon werken/photoshoppen (om maar een voorbeeld te noemeN) op je laptop is een 15" geval met 1600x1200 als resolutie best te doen hoor. (ik heb dan liever iets van 1400 of 1280 op een 15", maarja) Alleen in games is het dus een beetje een probleem.Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 18:22:
Aangezien ik over een aantal weken een laptop mag aanschaffen ben ik al wat aan het rondkijken. Begrijp ik het nu goed dat voor een 15" scherm zo'n u(s)xga versie geen nut heeft omdat de resolutie toch te hoog is ?
Verwijderd
Vanwege ruimtegebruik neem ik een laptop. Ik werk alleen met photosjop om mijn foto's te resizen en soms wat uit te snijden. Verder wil ik er alleen mee surfen , mijn website onderhouden en mee gamen. En is 1024 x7868 ook geschikter dan 1280x1024 ?Aikeleer schreef op 13 januari 2003 @ 18:28:
[...]
Geen nut is een beetje te hoog gezegd... als je games wilt gaan spelen zou ik een gewone xga (1024) kopen, omdat anders je loopt te kloten met die native resolutie van bijvoorbeeld 1600x1200. Wil je i.p.v. games spelen gewoon werken/photoshoppen (om maar een voorbeeld te noemeN) op je laptop is een 15" geval met 1600x1200 als resolutie best te doen hoor. (ik heb dan liever iets van 1400 of 1280 op een 15", maarja) Alleen in games is het dus een beetje een probleem.
Maar welke laptops hebben allemaal 1280x1024 want dat zijn er ook niet veel volgens mij!?!?
Voor de TS. Je kunt heel veeleisend zijn maar ga dan goed afwegen wat belangrijker is. Een laptop met de performance die je wil of eentje met looks. Ikzelf zeg dan ga voor de performance. Je schaft hem voor meerdere jaren aan neem ik aan. Neem dan een saai design wat aantal jaren meekan met extreme specs. Die specs heb je langer plezier van als van wat eromheen zit. Daarbij vind ik mijn 15" al knap groot op een laptop. Dan krijg je nog eens een inch erbij op die vaio's. Krijg je daar dan ook een hutkoffer bij
*empty*
Kruimel: Je zou kunnen gaan zoeken naar een 1280x1024/1280x960 laptopje, mits je geen echt geschikte laptop voor jezelf kan vinden kan je nog gaan kijken voor 1152x864 of 1024x768. Ik doe ook veel met Photoshop, en ik kan er niet echt lekker mee werken op 1024x768 (ik doe dan veel met grote plaatjes). Maar dat laatste kan ook van persoon verschillend zijn, jij zal moeten kiezen.
Verwijderd
Mijn keus was tot nu toe eigenlijk op een Promedion 5600 gevallen. Ik heb maar een beperkt budget ( zo rond de 2000 euro ) en deze bied het meest voor dat geld ( hoef er toch niet vaak mee op pad). Maar deze zijn volgens mij dus alleen in een 15 "met SXGA te verkrijgen....en nuAikeleer schreef op 14 januari 2003 @ 17:27:
RobbyNitroz: Ik heb ze ook nog niet in de praktijk gezien, maar ze zullen wel ergens te vinden zijn lijkt me.
Kruimel: Je zou kunnen gaan zoeken naar een 1280x1024/1280x960 laptopje, mits je geen echt geschikte laptop voor jezelf kan vinden kan je nog gaan kijken voor 1152x864 of 1024x768. Ik doe ook veel met Photoshop, en ik kan er niet echt lekker mee werken op 1024x768 (ik doe dan veel met grote plaatjes). Maar dat laatste kan ook van persoon verschillend zijn, jij zal moeten kiezen.