Met behulp van een table en quickreport kan je heel mooi een stuk tekst laten zien in een preview window, vlak voor je gaat printen.
Alleen nu start de preview altijd maximaal ingezoomd op de te printen pagina, (voor de kenners: 'Zoom to width' het derde knopje van links is default in de toolbar). Nu wilde ik dat graag anders, zodat na aanroep van:
Form1.QuickRep1.Preview;
een hele pagina getoond wordt, 'zoom to fit' (het eerste knopje in de toolbar)
- Nu lukt het me niet om direkt vanuit code deze knoppen te benaderen, tenminste ik zou niet weten hoe ze heten.
- Ook rommelen met de zoom integer waarde in het QuickRep1.OnPreview event heeft geen effect.
Iemand suggesties om de QuickRep1.Preview een volledige pagina te laten zien?
Alleen nu start de preview altijd maximaal ingezoomd op de te printen pagina, (voor de kenners: 'Zoom to width' het derde knopje van links is default in de toolbar). Nu wilde ik dat graag anders, zodat na aanroep van:
Form1.QuickRep1.Preview;
een hele pagina getoond wordt, 'zoom to fit' (het eerste knopje in de toolbar)
- Nu lukt het me niet om direkt vanuit code deze knoppen te benaderen, tenminste ik zou niet weten hoe ze heten.
- Ook rommelen met de zoom integer waarde in het QuickRep1.OnPreview event heeft geen effect.
Iemand suggesties om de QuickRep1.Preview een volledige pagina te laten zien?
"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)