[Delphi] Quickreport preview

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ArieProductions
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Met behulp van een table en quickreport kan je heel mooi een stuk tekst laten zien in een preview window, vlak voor je gaat printen.

Alleen nu start de preview altijd maximaal ingezoomd op de te printen pagina, (voor de kenners: 'Zoom to width' het derde knopje van links is default in de toolbar). Nu wilde ik dat graag anders, zodat na aanroep van:

Form1.QuickRep1.Preview;

een hele pagina getoond wordt, 'zoom to fit' (het eerste knopje in de toolbar)

- Nu lukt het me niet om direkt vanuit code deze knoppen te benaderen, tenminste ik zou niet weten hoe ze heten.
- Ook rommelen met de zoom integer waarde in het QuickRep1.OnPreview event heeft geen effect.

Iemand suggesties om de QuickRep1.Preview een volledige pagina te laten zien?

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

• FendtVario
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

TQRPreview.ZoomToFit misschien?

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• ArieProductions
Dat zou mooi zijn, maar helaas bestaat die functie/procedure niet.

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Nou, ik heb hier eens even gekeken (Delphi 6) en als je echt een TQRPreview pakt (en dus niet de preview van een TQRReport) dan heb ik toch echt de procedures ZoomToWidth en ZomToFit. Vervolgens de preview tonen en ... tja ... het werkt!
Misschien is het verstandig de laatste updates te downloaden van de site van qusoft, de makers van QuickReport.

My personal website

• Garoth
  • Laatst online: 04-10-2024
Je moet idd een TQRPreview component pakken, en daar de ZoomToFit method van gebruiken. En dan vervolgens TQRPreview showen...

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

• ArieProductions
Zal inderdaad eens naar de TQRPreview component moeten kijken,

uit de FAQ van Qusoft:

Q. Is it possible to set preview "Fit To Page" as default when opening the preview of a report ?
A. You can modify the source code for the default preview, or build a custom preview that has this behavior. We have a sample project for custom previews on our download page that shows how to specify the starting zoom setting for the preview.
------------------

• ArieProductions
Hum,

Het lukt niet helemaal,

Ik heb op Form2 een QuickRep1 met daarin wat text uit een database, en het QRPreview component staat ook op dit Form.

Vervolgens roep ik vanuit Form1:

Form2.QuickRep1.Preview;

en de onpreview van QuickRep1 heb ik met het volgende gevuld

Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8

procedure TForm2.QuickRep1Preview(Sender: TObject);
begin
 QRPreview1.QRPrinter := TQRPrinter(Sender);
 QRPreview1.ZoomToFit;
 QRPreview1.Show;
end;

Wanneer ik er doorheen debug kom ik wel netjes door het onpreview event, maar het programma laat niks zien.

Mist er nog iets of moet ik het anders doen?

• OZ-Gump
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het heeft even geduurd, maar ik ben er dan toch uit. Ik had ogenschijnlijk hetzelfde probleem als jij: ik zag niks in de preview die ik op het form had gezet. Tot ik maar eens in Delphi zelf een preview van het rapport opvroeg: toen zag ik ook niks! Ik heb er twee bandjes bij gezet (een title en een detail) en toen kreeg ik binnen delphi (rechtermuisknop op het rapport en dan 'Preview') wel iets te zien. En dus verwacht ik dat het niet in je code zit, maar in het design van je rapport. Zet je bijvoorbeeld wel de dataset die je gebruikt op active? De volgende code (in de OnPreview van je rapport) is in ieder geval voldoende om de preview goed te krijgen:
Delphi:
1
2
  Form1.QRPreview1.QRPrinter := QRPrinter;
  Form1.QRPreview1.Show;
dus die heb je wel goed. Zou je het design van je rapport eens kunnen posten? En, nogmaals, check de beschikbaarheid van de gegevens! En roep eens een preview op zonder naar je QRPreview-component te wijzen...

[ Voor 5% gewijzigd door OZ-Gump op 16-01-2003 10:21 ]

My personal website

Pagina: 1