[XP] Out of resources na toevoegen HDD

Pagina: 1
Acties:

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een MSI K7T-Raid. Op de onboard IDE zitten 2 CDroms, 2 HDD. Ik had op de Raid twee HDD's zitten maar die heb ik moeten opsturen wegens een goede crash :(

Nu wil ik tijdelijk een extra HDD aansluiten op een Promise Ultra 100 PCI kaart. XP sp1 herkent de kaart goed (zonder HDD), geen problemen. Nu voeg ik de HDD toe en deze wordt netjes herkent door de kaart.
Opstarten van XP en ik kom in de safe-mode uit, de grafische kaart zit op de 8bit stand :( System->Device manager geeft aan dat de kaart (Geforce 2) niet genoeg resources heeft. Waar moet ik dit zoeken?

Ik ga ervan uit dat dit een XP probleem is maar het kan net zo goed een hardware probleem zijn (voor /7 ?)

GMT-8

Verwijderd

Staat er toevallig een code 10?
Mijn vermoeden is namelijk een irq conflict.

• _Zedd_
  • Niet online
Het lijkt op een IRQ 10 probleem:

IRQ 5: NVidia Gefore 2 MX/MX400, VIA Rev 5 USB Host (2x), Promise Fasttrak 100 (1.31M build 24, op het moment disabled)

IRQ 10: Realtek RTL 8139 (onboard LAN), VIA AC97 (onboard audio), Promise Ultra 100 (2.01 build 27, zit in PCI 6)

Edit Device status NVidia:
This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

[ Voor 17% gewijzigd door _Zedd_ op 13-01-2003 13:30 ]

GMT-8

Verwijderd

Heb je de extra ide kaart direct onder de agp in het pci slot gezet?
dat is nml de busmaster in de meeste gevallen. Probeer als eerste te schuiven met de kaarten.
Werkt dit ook niet, reinstall en tijdens booten van cd f6 (weet ik niet zeker) drukken om acpi (de boosdoener dat je de irq's in windows niet kunt veranderen) niet te installeren.

• _Zedd_
  • Niet online
:( Ik heb die promise kaart verwijdert en nu lukt het me niet meer om de VGA kaart goed aan de gang te krijgen :(

GMT-8

Verwijderd

Boot de pc eens alleen met de agp kaart en zonder andere kaarten. Zet deze naderhand stuk voor stuk terug.

• _Zedd_
  • Niet online
Het werkt weer. Ik heb even de BIOS gereset, AGP opnieuw gemonteerd en system restore gebruikt. De promise kaart zat in PCI 6, het verst vanaf de AGP. Helaas kan ik in de handleiding geen IRQ-sharing tabel vinden.
Even reinstallen van XP is mijn allerlaatste optie, k*t werk |:(

Ik ga wel kaart - PCI rouleren, eens zien of dat werkt

[ Voor 10% gewijzigd door _Zedd_ op 13-01-2003 14:49 ]

GMT-8

• _Zedd_
  • Niet online
Weer het een en ander geprobeerd, nieuw probleem :(

realtek/3com kaart op PCI 5 en 6 (was 3 en 4)
Promise Ultra100 kaart op PCI4 (PCI3 maakt niets uit)

DOS: HDD aangesloten op Promise kaart Ok, geen problemen
XPsp1: Promise kaart netjes gedetecteerd, geen video probleem meer. Andere kaarten gewoon toegankelijk. Onboard RAID disabled, 3Com disabled (gebruik ik nu niet). HDD is NIET gevonden.

Add new hardware wizard helpt niets. Extra HDD, Promise Ultra100 D4 (slave), niet gevonden.

Geen foutmeldingen gevonden in een van de logs

Suggesties ?!?!

[ Voor 4% gewijzigd door _Zedd_ op 16-01-2003 00:29 ]

GMT-8

• _Zedd_
  • Niet online
Niemand?

(kick na een dag kan toch ?)

GMT-8

Pagina: 1