[XP] Bij account kiezen reboot...

Pagina: 1
Acties:

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Bij het opstarten van de PC loopt alles goed, alleen na het kiezen van een user account gaat het systeem rebooten, en bij het booten krijg je dan uiteraard door het rebooten de systemcheck... Maar wat kan het nou zijn dat hij niet gewoon verder gaat met opstarten van het gekozen account maar gaat rebooten :?

Opstarten in veilige modus werkt wel. Hierna geprobeerd om systeem herstel te draaien en een punt van een paar dagen geleden te kiezen maar dit wil ook niet baten :'(

Iemand enig id hoe ik dit verder op kan lossen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is dit bij elke user zo, of alleen bij een specifieke user?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Is het bij alle accounts? Hoeveel accounts heb je? Kun je in veilige modus een nieuw user account aanmaken, werkt het wel als je met dat account probeert in te loggen?

Het klinkt namelijk alsof je user accounts corrupt zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door TripleM op 13-01-2003 14:24 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Hmm. probleem had ik ook toen mijn (blijkbaar opgefikte) Hollywood+ kaartje nog in mijn pc zat.. Toen ik die uit mijn compu had getrokken werkt alles weer naar behoren..

Kan ook een hardware/drivers probleem zijn... Is er onlangs iets veranderd aan je systeem?

Zet eens de optie uit dat ie autoreboot na een systemcrash; je zult vast wel een bluescreen hebben gehad, en die info kan nog wel eens nuttig zijn.. ik kreeg iig de melding: IRQ not less or equal (oid)

Pvouput live

• beatle
Hmmmz, is bij alle user accounts inderdaad. Zal proberen een nieuwe aan te maken!

Waar is dat Hollywood+ kaartje goed voor?

Waar kan je dat autoreboot uitzetten?

• TripleM
beatle schreef op 13 January 2003 @ 14:43:
Waar kan je dat autoreboot uitzetten?
Properties van My Computer, tabblad Advanced, kies voor Startup and Recovery, daar onder System Failure kun je het uitzetten.

Kijk ook eens in het Event Log of je daar iets kunt vinden over een mogelijk probleem bij het opstarten.

[ Voor 17% gewijzigd door TripleM op 13-01-2003 16:56 ]

• beatle
Nou alle opties geprobeerd en niks werkend gekregen. Ook niet met nieuw account. Heb wel dat rebooten bij een error uitgezet en ik kreeg het volgende:

technische informatie (mogelijk in het engels):
*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x8059231E, 0xFC1C49AC, 0x00000000)
bezig met het starten van de fysieke geheugendump
de fysieke geheugendump is voltooid
neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling techniesche ondersteuning op voor hulp ^$%^$%*&&*^%

Rare error al zeg ik het zelf, die rare tekens waren iets anders trouwens maar waren zo raar dat ik het effies zo heb gedaan ;) Die code's zijn wel correct overgetypt, alleen zou ik niet weten wat het zegt.

Sinds 3 weken een laserprinter van hp draaiend zonder problemen maar door het weergeven van de verborgen apparaten in de tab hardware bij de proporties van 'deze computer' zag ik een uitroepteken, dus de printer eruit gehaald en deze ge-deinstalleerd, ook dit mocht niet baten voor het opstarten van de PC :|

Dit probleem is tevens bij alle 5 de users hetzelfde. Iemand nog een id voor mij?

• beatle
Na google effies gebruikt te hebben voor de code's te ontcijferen heb ik de eerste twee met de vele nullen wel kunnen vinden, ze zeggen beiden wat over beeld geloof ik, heb ik dat goed?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

uitgaande van http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;330181 zou je aan een hardware probleem moeten gaan denken. Laat de softwaree van www.memtest86.com eens lopen, en kijk eens wat dat terug geeft?

• beatle
Uit memtest blijkt dat het geheugen blijkbaar goed goed. Nu ben ik dus eigenlijk nog niks verder :'(

Iemand misschien nog een andere suggestie?

• TripleM
Ga eens dingen vervangen. Heb je ergens een videokaart die je zou kunnen gebruiken? Haal zoveel mogelijk dingen die je niet perse nodig hebt los of uit je pc, hopelijk vind je dan wat het is.

• beatle
Jah heb ik ook aan zitten denken, en als ik hem dan aan de praat heb langzaamaan alles weer erin pluggen, alsik morgen tijd heb schoef ik de boel effies open.

• beatle
Hmmmz, de computer begint steeds minder te doen, nu werkt agp videogat niet meer, en via pci nog wel beeld... Mobo mol denk?
Pagina: 1