Toon posts:

MSSQLSEVER eventid 17055

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waar slaat dit nou weer op?
zomaar wordt mijn topic gesloten?

Wat dacht je dat ik als 1e heen ging ?

1) http://www.eventid.net ..... daar kwam ik ni veel uit ...

2) Ging zelfs naar een database forum ... daar kwam ook ni veel uit .. (http://dbforums.com/showthread.php?threadid=648104) ... Daar namen ze tenminste WEL de moeite om mij te helpen.

3) Nu denk ik .. nou laten we het eens op de nederlandse bodem proberen en grijk ik zulke bullshit. Dacht je nou echt dat ik tweakers gelijk opende zodra ik die fout had ? Denk je echt dat ik zo'n newbie ben ofzo? De topics staat nog niet eens een paar uur. Stel dat er iemand ook zo'n probleem had. Maar hij kon dan ni reageren omdat de beheerder ff snel keek en de topic starter niet eens de kans kreeg om zijn fout/probleem te presenteren. Dit is toch niet de bedoeling van een forum? En wat is dat nou voor een reden voor de topic te sluiten --> "Graag eerst zelf op onderzoek gaan in MS knowledge base." ... Wat dacht je dat ik vanaf 8 jan 2003 de hele week gedaan heb ?

Kijk als niemand een antwoord weet .... oke ... geen probleem ... ik zoek wel verder ...

-------------
Hallo

Ik heb 3 MSSQLSERVERs draaien.
Opeens zag ik in de logs van alle 3 de servers dat de MSSQLSERVER service herstart was. Iedereen ongeveer op dezelfde tijdstip

Dit stond in de logs

eventId = 17055
8-1-03 , 2:45:12 AM
17310 :
SqlDumpExceptionHandler: Process 796 generated fatal exception c0000005 EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION. SQL Server is terminating this process.

eventId = 17055
8-1-03 , 2:45:24 AM
17311 :
SQL Server is aborting. Fatal exception c0000005 caught.

eventId = 17052
8-1-03 , 2:45:30 AM
The MSSQLSERVER service terminated unexpectedly.

Heeft iemand een idee wtf dit is ;-) .....

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

relax dude..
Wanneer jij een topic post, zonder daarbij aan te geven dat je zelf ook op onderzoek uit bent geweest, dan kan je dit soort reply's vewachten. Er zijn er maar genoeg die een foutmelding posten, en dan braaf af gaan wachten op een mogelijk oplossing. En dat willen de mod's tegengaan.

Ontopic nu:
Welke versie van SQL server heb je draaien:?
Ben je up-2-date qua service-packs:?
Heb je genoeg disk-ruimte :?
op welk OS draai je deze databases :?
Is er laatst iets gewijzigd, memory toegevoegd ofzo :?

om met Johnny Five te spreken: Nore input stephany ;)

En wanneer je het niet eens bent met het slotjes beleid, dan kan je dat melden in:
Lieve Adjes of
Schop een Modje.

[ Voor 16% gewijzigd door Equator op 13-01-2003 11:54 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ben ik een mooie sluitmessage aan het typen, knal jij 'm dicht 8)7 :P

Tijd voor een nieuwe sig..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ten eerste, kun je ff heel snel je toon aanpassen ?!?!
Je topic is door een moderator gesloten, heb je daar een probleem mee dan mail je hem gewoon, en ge ja dus niet als een achterlijke de hele zooi vervloeken om vervolgens een copy/paste van je topic te plaatsen.

Je krijgt een duidelijke melding in je eventvwr. Dat zijn de gegevens waarmee je je zoektocht moet beginnen.
Zelfs als je stront op je posting had gesmeerd hadden wij nog niet kunnen ruiken sinds wanneer je waar overal al gezocht hebt.

Jou topic is niets meer dan een dump van je foutmelding en de vraag 'los dit ff op'.

Zo goed dat hiet niet. Wil je zulke support, dan zul je Mircosoft of je leverancier moeten bellen.
Wil je hier een discussie starten omtrend de problemen die je hebt, dan Geef je aan wat er misgaat. wat je allemaal al geprobeerd hebt.
In welke richting je het denkt te moeten zoeken.

Dit is iig NIET de manier van topicstarten c.q. de manier hoe je op een moderator reageerd.
Deze gaat op slot, ik geef je nog 1 keer de kans om op een normale manier een topic te starten.

Enkele tips uit de FAQ's : [FAQ=forumgedrag,#topicstart]
De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast!
Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren. Toon ook aan dat je zelf snapt waar je mee bezig bent.

Dingen waar je rekening mee dient te houden:

Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!
Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.