Toon posts:

[W2k] CD backup access denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een backup van bestanden op cd gezet, het probleem is dat we nergens in kunnen op die cd, zgn access denied.
Het mapje "desktop" kunnen we wel in, erg vreemd.
De hd waar dit alles op stond is nl. kapot, we konden nog net een backup maken en kort daarna was de hd helemaal dood.

Op de cd staan erg belangrijke bestanden, en het vervelende is dus dat je geen rechten kan wijzigen en geen bestanden kan kopieren.

Verwijderd

En je opent die CD gewoon in de Verkenner? Hmm, erg vreemd... En als je alles nou eens kopiëert naar de harddisk en vervolgens de rechten goed zet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 11:46:
En je opent die CD gewoon in de Verkenner? Hmm, erg vreemd... En als je alles nou eens kopiëert naar de harddisk en vervolgens de rechten goed zet?
Zoals ik al zei kan ik ook niks kopieren :(
Is de cd dan misschien rot?
Wel vreemd dat ie wel de desktop map opent.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 11:47:
Zoals ik al zei kan ik ook niks kopieren :(
Oeps, sorry, had ik toch eerst ff goed wakker moeten worden, voordat ik mijn reply ging plaatsen :)

Welke (fout)melding geeft hij als je probeert te kopiëren?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Kun je die CD misschien benaderen met iets anders als de verkenner? Bijvoorbeeld ISOreader (of zoiets) of op een ander OS?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

op een cd kan je ook geen rechten zetten (overeenkomstig met fat32)... dus er moet iets anders aan de hand zijn... geen rechten om de cdromspeler te gebruiken misschien?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe heb je de CD gebrand? Gewoon via een brandprog + de CD afsluiten, of via iets als DirectCD?

Probeer iig eens een andere PC, zie hierboven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 13 January 2003 @ 12:19:
Hoe heb je de CD gebrand? Gewoon via een brandprog + de CD afsluiten, of via iets als DirectCD?

Probeer iig eens een andere PC, zie hierboven.
ik heb hem op 2 xp machines en 1 windows 2000 machine geprobeerd.

Ik heb zelf niet die cd gebrand, maar hoe kan ik dat checken met Nero?

edit:
ik kan wel in 1 mapje komen op die cd, dus dat is behoorlijk vreemd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er nu achter (door naar de cd zelf te kijken) dat er een stuk gebrand is, dan een "lege" kring en dan weer verder is gebrand.

ik denk dus dat het hier door komt, kan ik nu op een of andere manier de cd "repareren" door hem met een speciaal programma opnieuw te branden?
Pagina: 1