Procesor warmer door koelpasta?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb laatst een nieuwe kast gekocht, dus moest alles ff uitelkaar en weer in elkaar :D
Maar direct even de koelpasta ververst, maar ik schot uit met met hand :( (werd geduwd) maar nu zit het dus op mijn procesor zelf :(
En mijn CPU is nu 60C en was altijd 45C in mijn oude kast,

Spec:
AMD XP2000++
Lian-Li PC60
Chaintech 7NJS

Dus kan het dat het door het verkeerd smeren van koelpasta warmer wordt, of licht het misschien aan mijn kast+airflow?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Mogelijk heb je er teveel koelpasta tussen; koelpasta geleid namelijk helemaal niet zo goed. Het is dan ook alleen maar om de oneffenheden op je CPU te vullen; een laagje van minder dan 0,1 milimeter is dan ook al voldoende ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Teveel koelpasta kan inderdaad een averechts effect hebben, hoewel ik 15C een errug groot verschil vindt. Kun je de koelpasta niet verwijderen er opnieuw wat opsmeren?
Ook kan het uiteraard zijn dat met je nieuwe kast je airflow ook slechter is geworden. Plaats evt een extra casefan.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

Hu9o

Schokkend

Smeer de koelpasta op de cooler, en dan moet je alles met een pinpas er weer af schrapen. Wat er dan achter blijft is al genoeg.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Soen
Pazzi schreef op 13 January 2003 @ 11:38:
Teveel koelpasta kan inderdaad een averechts effect hebben, hoewel ik 15C een errug groot verschil vindt. Kun je de koelpasta niet verwijderen er opnieuw wat opsmeren?
Ook kan het uiteraard zijn dat met je nieuwe kast je airflow ook slechter is geworden. Plaats evt een extra casefan.
In mijn nieuwe kast zitten juist meer fan's (Lian-li PC60) in mijn oude kast geen één!

Nee maar de koelpasta zit op die geheugenbankje (al dat zo heet) . En op de plek waar het hoort zit zeker niet te veel!

Verwijderd

hoe zitten die fans... en welke kant draaien ze op ?

• Soen
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 11:55:
hoe zitten die fans... en welke kant draaien ze op ?
Één achter, een boven ---> blazen lucht er uit
Twee vóór ---> blazen lucht er in

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Zit je cooler er wel weer strak genoeg op?
Dat heb ik ook gehad met een amd 2000+.
Als dat niet goed zit kost het je zeker 5 graden.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Soen
Met alle fan's uit wordt ie 60-70C
Met alle fan's aan wordt ie 55-60C

Dus het licht echt aan of de koelpasta of dat de koeler niet strak zit (denk het eigenlijk wel)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit hoort eigenlijk in Die-Hard Overclocking & Cooling..

Maar in plaats van hem te moven, doe ik hem dicht. Dit is zeker weten vaak genoeg behandeld in DOC. Zie de Search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.