Toon posts:

Icemat + Mx500 iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met een Icemat en een Mx500??
Graag hier iets over zeggen want ik wil hem graag kopen maar moet wel weten of hij het goed doet.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

over die muis: tis een logitech, das meestal wel goed.
die MX500 heeft een reso van 800dpi.

maar als je de muis koopt voor het gamen, zou ik een Razer Boomslag kopen.
die zijn nog een stukje preciezer dan die Logitech MX*** Optical muizen.
ze zijn wel even wennen btw, want onder je duim en pink (aan zijkanten) zitten ook elk een knop en de scroll druk je (als je et niet gewend bent) eerder in dan dat je em draait.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Een optische muis werkt niet/niet goed op een icemat, tenminste op die doorzichtige, op die zwarte icemat, ligt het er een beetje aan, maar geloof dat op icemat.com staat dat die logitech niet "ondersteund"/gegarandeerd worden te werken

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb eigelijk de mx500 al, en ja ik gebruik hem voor game, super relaxt muisje maar ik wou zoon coole icemat :) dus kan ik beter de zwarte neme :S

Verwijderd

Topicstarter
En wat is het verschil tussen de transpartante icemat en de zwarte ? ( vind transerante veel mooier :) )

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee, volgens mij is die Icemat ook niet officieel te gebruiken bij optical muizen. Met een slechte ondergrond krijg je zeker problemen met het gamen, vooral met het richten (soms kan je muis bijvoorbeeld omhoog schieten, of het werkt gewoon niet.)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb een Plexiglas plaatje geprobeerd als muismat.
dat werkte niet.
muis bewoog bijna niet.
toen het plexi opgeschuurd aan de achterkant.
zelfde probleem.
toen geverft. (aan de geschuurde zijde, is handig omdat geschuurd meer grip geeft aan verf)
zag er mooi uit maar et werkte alweer niet.

conclusie: geen spiegelende of doorzichtige muispads gebruiken met optical muizen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 16:34:
En wat is het verschil tussen de transpartante icemat en de zwarte ? ( vind transerante veel mooier :) )
Zwarte muismat kan officieel dus met 2 opticals werken, bij andere muizen werkt het misschien? maar beetje dure gok lijkt me...

Van www.icemat.com
Optical mice:

Except for Wireless Intellimouse® Explorer and Intellimouse® Explorer 3.0 from Microsoft on the Black Icemat neither of the two Icemats officially supports the use of optical mice.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan ipv de icemat ook eens kijken naar de Func Surface 1030, http://www.func.de.
Ik gebruik hem al een jaar met een logitech dual optical, en moet zeggen dat ik nog helemaal geen spijt heb van het feit dat ik de (eigenlijk belachelijke) 30 euro voor de muismat heb betaald :)

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 13:53
Jaja, ik weet het het is een flinke kick, maar kwam het topic toevallig tegen en stel dat er iemand nog eens een keer een mx500 mx510 mx700 ofzo met een icemat wil gebruiken, dan heb ik hier de verlossende woorden "HET WERKT PREFECT".
Zoals ook te lezen valt op de website van icemat werkt de mat zeer goed met optische muizen. Simpelweg omdat de bovenkant mat genoeg is. Mijn muis (mx500 dus) springt nooit over op de icemat. Er zijn zeker alternatieven Ratpadz GS werkt bijvoorbeeld ook zeer goed (en is dacht ik goedkoper dan de icemat). Kwa prijzen zou ik even op www.icemat.nl kijken.

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04 06:06
ik heb de MX 500 gehad en heb nu inmiddels MX510 (yup ik ging naar media markt voor een headset en zag de mx510 staan .. :))

hmm ik heb zelf een Everglide muismat (das ook gewoon van plastic .. en is special voor dit soort muisen gemaakt)

de muis vind ik erg goed en werkt dus ook bijna op alle oppervlaktes.. en voor een beetje meer preformens kan je een speciale muismat open rond de 20 euro :)

[ Voor 6% gewijzigd door AngelusHD op 07-06-2004 20:22 ]

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06-2025
la la la
Ik heb net me nieuwe mx510 heerlijk muisje
met een Ratpadz ..

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 10:15
heb een mx310 met speedpad, ideale combi.
heb ook boomslang gehad, is wennen, tijd gehad, maar mijn voorkeur is toch de mx310.
boomslang heeft balletje, en die gaat stof happen.

(speedpad was bij boomslang)

Een beter internet begint bij jezelf...

Verwijderd

ik heb een microsoft explorer 4.0 tesamen met een icemat gekocht (zat tesamen in een pakket). Gaat lekker vlot en precies en ziet er lekker uit :p
Maar ik kan die zijknoppen niet instellen aan een andere toets :(

Verwijderd

Ik heb hiero een MX510 i.c.m. de black ICEmat... werkt gewoonweg perfect
Ik heb de icemat ook gebrukt i.c.m. een MS Intellimouse Explorer 3.0 en met een MX700 allebij werkten ook perfect.

Verwijderd

Vandaag m'n Func surface 1030 (www.func.net) per post gekregen. Bevalt erg goed icm met de MX700. Ik vraag me alleen af of het ruwe muisoppervlak wel zo goed is voor de levensduur van de glijdoppen onder de muis. Zelf gebruik ik in ieder geval het andere, nog gladdere muisoppervlak (muismat aan beide kanten te gebruiken).

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik ken de MX500 niet maar heb wel een Icemat.... zo nu en dan efkes met glassex schoonmaken maar... glijd heerlijk soepel!

There is no place like ::1

Pagina: 1