Ik heb net op een pc het yaha.k virus gehad en die staat er heel misschien nog op, nu ga ik een nieuwe installatie van windows 98 uitvoeren, HD formateren en zo, is het virus dan weg of is dit er zo'n 1 die blijft hangen?
Die werkt voor geen meter, en het register is al zodanig naar de klote dat je het wel kan vergeten met deze installatie
zucht... nee, hijs weg.
Ik vind het trouwens onzin om een PC te formateren als je zo'n virusje hebt.
Je gaat je auto toch ook niet helemaal overspuiten als je een krasje op de bumper hebt.
Ik vind het trouwens onzin om een PC te formateren als je zo'n virusje hebt.
Je gaat je auto toch ook niet helemaal overspuiten als je een krasje op de bumper hebt.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Verwijderd
Deze al geprobeerdVerwijderd schreef op 13 January 2003 @ 11:13:
Die werkt voor geen meter, en het register is al zodanig naar de klote dat je het wel kan vergeten met deze installatie
Bij een kennis van me, die zo slim was om het mailtje te openen, werkte dit wel, en bij jou niet? Lijkt me stug...What the tool does
The W32.Yaha.E@mm/W32.Yaha.F@mm/W32.Yaha.K@mm/W32.Yaha.L@mm Removal Tool does the following:
1. Terminates all the viral W32.Yaha.E@mm, W32.Yaha.F@mm, W32.Yaha.K@mm, and W32.Yaha.L@mm processes
2. Deletes the viral W32.Yaha.E@mm, W32.Yaha.F@mm, W32.Yaha.K@mm, and W32.Yaha.L@mm files
3. Fixes the registry entries altered by the worm
Als je alles goed doorleest moet je er wel komen, is misschien 15min werk, scheelt je weer een herinstall
Verwijderd
Als een removal tool écht niet werkt (ik zou het inderdaad nog een paar keer proberen), kun je het ook handmatig doen.
Je beschrijft niet echt wat het probleem is. Het register gaat niet echt naar de klote door Yaha, als je dit hier leest zie je dat 't alleen wat toevoegt aan de regels die Windows afwerkt wanneer het 'n exefile opstart, en een service toevoegt die bij het booten geladen wordt. Dus als Yaha het enige probleem is op het systeem, zou ik niet kiezen voor herinstallatie.
Omdat regedit zelf een exefile is lijk je een probleem te hebben. Maar als je m hernoemt naar regedit.scr (ook een win32-executable, alleen andere extensie) kun je het register gewoon bewerken. Bedacht ik pas toen ik 't een keer via DOS had gedaan (register exporteren, bewerken, importeren, alles in DOS)
De key waar het in de eerste plaats om gaat is:
Hernoemen van regedit.exe lijkt 'n probleem want Explorer is ook 'n exe, maar er zijn genoeg omwegen om in Explorer te komen zonder dat Win98 dat als het uitvoeren van een exefile zit.
edit:
.
Je beschrijft niet echt wat het probleem is. Het register gaat niet echt naar de klote door Yaha, als je dit hier leest zie je dat 't alleen wat toevoegt aan de regels die Windows afwerkt wanneer het 'n exefile opstart, en een service toevoegt die bij het booten geladen wordt. Dus als Yaha het enige probleem is op het systeem, zou ik niet kiezen voor herinstallatie.
Omdat regedit zelf een exefile is lijk je een probleem te hebben. Maar als je m hernoemt naar regedit.scr (ook een win32-executable, alleen andere extensie) kun je het register gewoon bewerken. Bedacht ik pas toen ik 't een keer via DOS had gedaan (register exporteren, bewerken, importeren, alles in DOS)
De key waar het in de eerste plaats om gaat is:
code:
1
| HKCR\exefile\shell\open\command\(Default) |
Hernoemen van regedit.exe lijkt 'n probleem want Explorer is ook 'n exe, maar er zijn genoeg omwegen om in Explorer te komen zonder dat Win98 dat als het uitvoeren van een exefile zit.
edit:
Het virus is er niet zo een die dán nog blijft hangenVerwijderd schreef op 13 January 2003 @ 11:12:
HD formateren en zo, is het virus dan weg of is dit er zo'n 1 die blijft hangen?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 11:39 ]
Een format mag natuurlijk altijd 
En inderdaad is het virus dan compleet weg, als het het enige virus was en je je backup van je data goed scanned voor het terug te zetten. Na installatie virusscannen via bijv. http://housecall.antivirus.com kan natuurlijk geen kwaad.
Check ook de links in Nieuw virus: Yaha.K / L even.
En inderdaad is het virus dan compleet weg, als het het enige virus was en je je backup van je data goed scanned voor het terug te zetten. Na installatie virusscannen via bijv. http://housecall.antivirus.com kan natuurlijk geen kwaad.
Check ook de links in Nieuw virus: Yaha.K / L even.
[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 13-01-2003 12:26 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1