Toon posts:

[WinXP] Kan het bestand screen~1.exe niet laden *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst een bestand, screen.scr, geopend die ik via email kreeg gestuurd via een vriend van me. Nu sprak ik hem later dat dat ding niet werkte, en hij zei dat hij niets had gestuurd. Hij vertelde me dat anderen dit ook hadden, en hiermee een virus hadden geopened.
Ik heb na virusscanning dat virus in quarantaine gezet en het bestand verwijderd(weet dus niet of ik nog steeds besmet bent).

Nu, elke keer als mijn pc opstart, krijg ik de volgende melding:

"Windows kan het bestand screen~1.exe niet vinden." En nog wat onbelangrijke tekst over dat ik het moet zoeken enzo.

Nu, als ik hier dan op OK druk, krijg ik er nog een:
"Kan het bestand screen~1.exe, dat in het register staat vermeld, niet laden of starten. Controleer of dit bestand bestaat op uw computer of verwijder de verwijzing naar dit bestand uit het reigster."

Nu had ik via uitvoeren -> msconfig bij opstarten gekeken. Het bestand staat daar vermeld, dus ik dat hokje uitgevinkt, maar wat dan? Als ik weer kies voor de keuze normaal opstarten, staat dit hokje gewoon weer aan, en begint t van voor af aan.

Toen heb ik via uitvoeren -> regedit die vermelde locatie opgezocht.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows:Load

Nu vraag ik me dus af, dat als ik dit Windows:Load uit het register verwijder, of dit geen problemen meelevert.

Bedankt :)

Verwijderd

HKLM\Software\microsoft\windows\currentversion\run
HKLM\Software\microsoft\windows\currentversion\runonce

Daar zal een key staan die ernaar verwijst. Gooi die weg

:)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nee... geen probleem.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Open NOOIT .scr bestanden die via email komen!

Download op www.bitdefender.com het yahaa removal tooltje, en die fixt volgens mij ook het register. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, kweet t..maar ditmaal dacht ik dus echt dat het niet kwaad kon...wel dus!
Ik heb dat yahaa removal tooltje gebruikt, maar stond dat er niets was geinfecteerd, en ik opnieuw opgestart...en ja hoor, het heeft niet geholpen.

Ik heb ook gekeken naar die paden voor die key..en ik zie er geen verwijzing instaan...

Wat nu? Is het echt geen probleem om dat load bestand te verwijderen dan?

Verwijderd

Welk OS draai je? Wij zien dat daar altijd graag tussen [] staan, zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Dus kom op met je OS, en een modje zal het er ff tussen pielen :+

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:13

Outerspace

Admin General Chat
dit heb ik laatst ook gehad. Ik krijg de hele tijd van die *.scr bestandjes. Die krijg ik via mijn hotmail binnen. Maar die ingebouwde virusscanner zegt de hele tijd dat het een mailbom is.
Dus Nooit .scr downen en openen via internet

Wauw, een sig!

• Kzoutnieweten
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:29
staat er in je win.ini achter run= geen screen.scr ???? dit probleem heeft het yahaa virus nl ook gewoon ff alles wat achter run= staat verwijderen en probleem is opgelost :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 11:58:
Wat nu? Is het echt geen probleem om dat load bestand te verwijderen dan?
Welke Windows-versie?
In regedit kun je veilig elke waarde verwijderen die verwijst naar dat bestand screen~1.exe.
Maar zoals jij het register-path van dat 'load bestand' vermeldt, lijkt het een sleutel te zijn (soort mapje waar de werkelijke info in verschillende data types in staat). Wat voor waarden staan erin vermeld?
Wat vind je als je in regedit zoekt naar de term screen~1.exe?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry voor het negeren van dat stappenplan dan. Niet echt op gelet :)

Ik draai op Windows XP en ik had dus ook dat scr bestand eerst door een virusscanner laten bekijken. Doe ik toch altijd. Die op hotmail meldde dat er geen virus in zat, en ook mijn Norton zei dat er niets mee was.
Ik ben echt niet zo technish als jullie, dus heb geduld :)

Als ik naar screen~1.exe in het register zoek, krijg ik weer dat load geval.
Type: REG_SZ
gegevens: c:\windows\screen~1.exe◙◙open=c:\windows\screen~1.exe

Als ik alleen naar screen zoek, krijg ik 1 uitslag.
naam: (ab tekentje ofzo) standaard
type: REG_SZ
gegevens: screen

Over dat win.ini. Kweet niet precies wat dat inhoud, maar heb ff de zoekfunctie gebruikt. En daar kwam als uitslag win.ini, en ook win.ini.backup.
En als ik van dat laatste de eigenschappen bekijk, is deze gemaakt op dezelfde dag dat ik er last van kreeg, ook rond dezelfde tijd ongeveer. Maar dat weet ik niet zo zeker meer. Is dit iets misschien?

Nogmaals bedankt voor de hulp zover :)

• Kzoutnieweten
k zou zeggen open gewoon fftjes win.ini in het kladblok. op de 3e regel ofzo vind je dan run= met daarachter evt enkele bestandsnamen. staat screen.scr kun je deze gewoon dr uitmikken no problemo

Verwijderd

Topicstarter
gedaan, maar ik zie nergens run staan...
Zo begint t:

; for 16-bit app support
[fonts]
[extensions]
[mci extensions]
[files]
[Mail]
MAPI=1
[MCI Extensions.BAK]

En daaronder allerlei mpegvideo, zoals 'mp2v=MPEGVideo'

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Topictitel aangepast :)

Maar ik zou zeggen: exporteer de regwaarde en maak 'm leeg.

En inderdaad ook even in win.ini zelf kijken naar de verwijzing. Met wat geluk is win.ini.backup een schone kopie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 12:42:
Als ik naar screen~1.exe in het register zoek, krijg ik weer dat load geval.
Type: REG_SZ
gegevens: c:\windows\screen~1.exe◙◙open=c:\windows\screen~1.exe
En wat is het path van dat load geval dat je nu noemt? (Zie je onderaan in de statusbalk van regedit als je de bovenstaande data selecteert). Hetzelfde als wat je in je eerdere post noemde?

In ieder geval kun je die data 'load', type REG_SZ, die je noemt gewoon deleten. Dan ben je klaar.
Als je toch vreest voor complicaties kun je 'm eerst exporteren en dan deleten, dan kun je nog terug (als je dat zou willen ;))

Zoals kzounietweten al zegt, als het achter een 'run=' in win.ini staat kun je die regel gewoon wegmikken. Als je nieuwsgierig bent of het virus in dat geval een backup van win.ini heeft gemaakt (zou wel érg aardig zijn) zou ik die backup die je noemde even vergelijken met je origineel nu.

edit:
OK, we zaten dus alle drie tegelijk aan een post te typen. Daarom is er wat overlap

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 13:01 ]

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Krijg je het ook als je een *.exe file opstart?

-Pwn the day-

• Kzoutnieweten
onder winXP staat idd geen run= meer in de win.ini :S nog eventjes verder zoeken dus

Verwijderd

Topicstarter
Ah, het is opgelost!
Een vriend van me kwam hier ff en die dacht, na dit alles te hebben gelezen, om misschien even dat load geval van naam te veranderen. Kijken wat er dan gebeurt als je de pc opnieuw opstart.
Na, het is weg, dus ik denk dat het toch ook gewoon verwijderd kon worden. :)
Nogmaals, allen bedankt!
Toch ben ik dus wel nieuwsgierig over dat backup ja. Hoe kan ik die vergelijken dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 15:11 ]

Verwijderd

JEZUS wat ben je dan dom zeg...

>maar ditmaal dacht ik dus echt dat het niet kwaad kon

I rest my case... zucht.

Modbreak:

Nee een ongevraagde *.scr openen is niet zo handig. Maar op deze manier reageren ook niet. Check je mail zo even...

[ Voor 48% gewijzigd door F_J_K op 13-01-2003 15:21 . Reden: Flame != aardig ]

Verwijderd

Als je die backup wilt vergelijken met je huidige win.ini kan dat (bijvoorbeeld) door beide bestanden los te openen in notepad.
Je kunt ze hernoemen naar .txt-bestanden, dan is het openen van notepad makkelijker (win.ini.txt en win.ini.backup.txt). En dan regel voor regel vergelijken ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja tuurlijk. En niets aan t handje met die backup. :)
thnx
Pagina: 1