Toon posts:

hoe tv kijken op laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel nu dat ik televisie wil kijken op m'n laptop, kan ik dan een kaartje kopen en die in mijn PCMCIA slot stoppen? Of kan ik dan alleen iets op m'n usb poort aansluiten? Hoe veel kost zoiets ongeveer?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

USB Tv adapter zie www.pinnaclesys.com let er wel op dat het maximaal 352x288 is.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die USB TV adapter blijkt wel te buggen bij het leven :P
Niet echt een geweldige oplossing (wel de enige). Maar het blijkt dat hij heel vaak conflicten en alles gaat geven.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met USB kan je geen 25 FPS (PAL) verwachten. USB is gewoon niet snel genoeg. Ik denk dat je beter kan wachten op een USB 2.0 / firewire oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus alleen mogelijk via USB??? niet via het PCMCIA slot?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ga er maar niet vanuit, gezien er geen exchte marktvraag naar een PCMCIA tv-kaart is, zullen ze hem ook niet op de markt brengen, zeker gezien er geen Analoge (Grote, doch goede kwaliteit) tuner op kan zoals op normale TV-Kaarten. Dan moet er al een digitale tuner chip op komen, welke ook al zo'n 45% van de inhoud van het ding zou innemen, naast het feit dat de meeste digitale tuners een brakkere kwaliteit hebben dan een analoge (zeker qua prijs/kwaliteit verhouding)

Verwijderd

Je kan toch die WinTV-USB van Hauppage kopen. Hauppage is erg goed in tv-producten voor de PC. Ik weet niet hoe die USB-adapters zijn, maar de pci-kaarten zijn zeker goed te gebruiken.

Kijk hier voor usb-adapters.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 23:09

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 08:49:
Je kan toch die WinTV-USB van Hauppage kopen. Hauppage is erg goed in tv-producten voor de PC. Ik weet niet hoe die USB-adapters zijn, maar de pci-kaarten zijn zeker goed te gebruiken.

Kijk hier voor usb-adapters.
Zoals reeds gezegd is die externe niet echt aangenaam IRL want USB is te traag om er goede videobeelden door te sturen...

Blog (Linux-related)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jensd schreef op 14 January 2003 @ 19:30:
[...]

Zoals reeds gezegd is die externe niet echt aangenaam IRL want USB is te traag om er goede videobeelden door te sturen...
Het zal heus wel redelijk werken hoor, anders brengt Hauppauge het niet op de markt. Ik zou btw, als ik de topic starter was, wel opletten of m'n videokaart overlay ondersteunt. Dit zorgt voor betere kwaliteit. Het linkje vindt je in de quote

edit:
toch niet, hier link

[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 14-01-2003 22:12 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

www.hauppage.com heb ook heel veel >> heb zelf een pci adaptertje van hun ben er zeer tevreden over

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
ze hebben ook een wintv pvr usb, die schijnt goed te zijn

Verwijderd

Volgens mij heb je alleen wat aan overlay als je TV kaart direct via de PCI bus met je videokaart kan praten. Gaat met USB dus niet op.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 16:41:
Volgens mij heb je alleen wat aan overlay als je TV kaart direct via de PCI bus met je videokaart kan praten. Gaat met USB dus niet op.
Dat geloof ik meteen, maar hauppage klaagt hierover. Als je nou effe op dat linkje geklikt had :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 23:09

DSK

boeiend...

dual-zip schreef op 14 January 2003 @ 22:12:
[...]

Het zal heus wel redelijk werken hoor, anders brengt Hauppauge het niet op de markt. Ik zou btw, als ik de topic starter was, wel opletten of m'n videokaart overlay ondersteunt. Dit zorgt voor betere kwaliteit. Het linkje vindt je in de quote

edit:
toch niet, hier link
Ja, het werkt redelijk, maar de kwalitiet is niet echt om over naar huis te schrijven (ken iemand met zo'n PCTV USB...)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

ja idd kwaliteit is niet echt geweldig
Pagina: 1