Toon posts:

[exchange 2000] Emailitems in de public folders...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat ik een map aanmaak in mijn public folders met email- en postitems worden alle nieuwe items in deze map van het type note. Aangezien in deze map centraal mijn pop mail wordt opgeslagen wil ik deze als e-mailitems hebben zodat een ieder er op kan replyen en ze ook als emails kan behandelen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen???

Verwijderd

Topicstarter
*schup* :O

Damn ik zit echt met dit probleem, is al de tweede vraag over exchange waar niemand op reageert. Zitten hier geen exchange-guru's?????? :? ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 08:35 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:05

Arno

PF5A

Ze zijn er zeker wel, ik ben er één van ;)

Probleem is dat een topic toevallig op moet vallen :P

Als je een public folder aanmaakt in je client (Outlook 2000/XP) dan kies je tijdens het aanmaken voor het type folder. Waarschijnlijk heb je gekozen voor type notitie in plaats van type email items. Ik zou de PF even opnieuw aanmaken.
Schoppen is prima, maar die gaapsmile is IMO net een beetje overdone...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

En het kan zijn dat ie dan als nog alles aan maakt met het type note, zeker als je gaat invoegen vanuit die webclient. Je kunt soms ook kiezen bij new -> mail/note/task e.d.
Bij de webclient kun je geen tasks aan maken bijvoorbeeld. Normaliter kun je gewoon vrij eenvoudig mail in zo'n publieke folder douwen :)
Succes!

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
als je inderdaad daar een mapje aanmaakt (ook al heb je die map als 'mail items' aangegeven) dan maakt ie er een note item van,

echter als je er een mailtje naar toe sleept dan blijft ie wel wel als email zichtbaar

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Traag - Tuesday 14 January 2003 08:43
Schoppen is prima, maar die gaapsmile is IMO net een beetje overdone...
Traag, ik zal het gapen voortaan laten ;)

De dingen die jullie zeggen zijn verder idd allemaal waar, maar...

Ik heb een progje die mijn e-mail automatisch doorstuurt naar deze public folder, op het moment dat ze daar aankomen maakt outlook er een note van. Daar gaat het zich dus eigenlijk ook om.

Zit er voor mij dan niks anders op dan het laten binnenkomen van die mail op een e-mail map van een van de postbussen en daarna via een regel door laten sturen??

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem, heb inmiddels een artikel in de KB van MS gevonden

http://support.microsoft.com/?id=817809

Daar geven ze aan dat het een bekend probleem is, maar ze vertellen je vervolgens lekker niet hoe je het zelf kan oplossen. Je moet maar contact met ze op gaan nemen waarbij je waarschijnlijk vervolgens doodleuk een factuurtje gepresenteerd krijgt voor deze verleende "support".

Daar heb ik dus geen zin in en dus zou ik graag willen vragen of er een behulpzame tweaker is die een werkende oplossing voor dit probleem heeft. Ben al wel het e.e.a. over event-sinks tegengekomen met google, maar of dat nou echt een goede oplossing is...? (zie de links op http://www.slipstick.com/dev/code/scriptclasschange.htm voor meer info hierover mocht je geinteresseerd zijn om te gaan klooien hiermee)

Hoop dat er iemand is die kan helpen!
Pagina: 1