Toon posts:

24V LED (wit) op netvoeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beetje rare vraag misschien, maar ik wil gaan proberen of ik LED's kan gaan gebruiken als binnenverlichting (bv onder keukenkastjes).
Nu zat ik even bij Conrad te kijken, en zag ik oa deze: conrad..., en dan 'Componenten', 'Opto-electr bouwelementen', 'LEDs', 'grote LED's 16mm'. Sorry, kan niet deeplinken hier.

24V dus. Lijkt mij mogelijk om dat met een adaptertje op je netsnoer aan te sluiten, maar ik ben niet echt los in de electrotechniek dus ik vraag me af waar ik rekening mee moet houden. Geven dit soort lampjes voldoende licht? Loop ik niet het risico dat de adapter meer stroom gebruikt dan het ouderwetse 40W peertje?
Ik neem aan dat ik sowieso een AC/DC converter moet hebben?

Any help is welcome 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 10:12 . Reden: link doet ut niet ]

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die link geeft dit:
code:
1
2
3
4
5
Invalid Session
You have tried to use a WWW session that has already been terminated.
You should restart your session. If the problem persists you should 
close your World Wide Web browser and open it again.
© 1996-2001, SAP AG

Op die manier valt er niet veel te bekijken. Ik vind 24V voor een LED trouwens wel heel erg veel.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
/move.to/CME 't is electronica

verder denk ik dat het erg slecht gaat verlichten.
iig niet zo goed als een peertje

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
't lijkt me geen casemodding/electronica, magoed.

Zou een 24V witte led niet voldoende licht geven? Als ik er 3 schakel bijvoorbeeld?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 10:13:
't lijkt me geen casemodding/electronica, magoed.

Nope, klopt.. Daarom gaat deze dicht..

Elektonica vragen mogen wel op het forum, maar deze dienen wel computer-gerelateerd te zijn..

Voor dit soort vragen zou je eens op http://www.circuitsonline.net/ kunnen kijken :)

Om je toch een beetje op weg te helpen:
Via een adapter die 24V gelijkspanning levert zou je dat prima kunnen regelen.
Of je kunt zelf een trafo kopen, en een gelijkricht schakeling maken en de spanning afvlakken via een elco.. Eventueel zelfs nog met een spanningsregelaar..
(zoek maar eens op topics van DaBit m.b.t. een peltier-voeding.. Da's hetzelfde principe, alleen veel zwaarder uitgevoerd..)

En nog een andere tip: Bezoek gewoon even een elektronica winkel.. Daar hebben ze een hele voorraad ledjes en lampjes.. Dan kun je precies zien welke lichtsterkte ze hebben, en of dat voor jou voldoende is :)

succes.

Dit topic is gesloten.