MP problemen met Gemodde XP's

Pagina: 1
Acties:

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 17:55
Ik heb sinds kort 2 Athlon XP's 2400+ met een Asus A7M266-D. Na de nodige webpagina's afgestruind te hebben, ben ik er achter gekomen dat je een XP "MP-Unlocked" kunt maken, door het buitenste L5-brugje weer te verbinden.
Nadat ik die handeling had uitgeprobeerd, werden er nog steeds XP's herkent. Dus ik verbond alledrie de gebroken bruggen van L5 => ze werden herkent als MP 8)
Maar toen kreeg nog wel de melding: "CPU1 is MP incapable" :(

Hoe kan dit? Moet ik nog meer bruggen verbinden, of juist minder? Moet ik het Mobo flashen met de nieuwste BIOS (zal zowiezo verstandig zijn, denk ik)

BTW: de processors worden herkent als 1800MHz zijnde volgens de BIOS en in WinXP als 2,0 GHz Duron MP!

[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 13-01-2003 09:37 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

als de melding "CPU0 is MP incapable" in POST gebeurd dan is het een instelling in de BIOS. Deze kun je daar ook weer uitzetten. :)

• Universal Creations
Ik had een tikvoutje gemaakt, het moet namelijk CPU1 zijn, ook als wissel ik de CPU's om, dan blijft het CPU1.

Waar zit dan die optie in de BIOS?

Verwijderd

Tijdens het booten is er nog geen dual cpu ondersteuning. CPU 1 is gewoon de CPU waarop de boot wordt uitgevoerd. Waar precies die controle op MP's in de bios zit weet ik niet. Maar hij zit er wel. Heb hem namelijk zelluf aan moeten zetten.

• Universal Creations
Er zit wel een controle op, maar het maakt niet uit of je hem op Disabled, Enabled of Auto zet. Hij blijft die melding geven. Kan het zijn dat ik de pech heb dat ik XP's heb die niet als MP werken?

Verwijderd

Tja, zou kunnen een XP is toch net iets anders dan een MP. Sorry :(

• Universal Creations
Ik lees net op 2CPU dat een nieuwe BIOS veel problemen uit de weg kan helpen. Ook hoef ik alleen maar de laatste brug sluiten. Dat heb ik waarschijnlijk de eerste keer niet goed gedaan. Ik hoop dat het vanmiddag gaat lukken.

• Universal Creations
Schopje :)

Ik heb het nu toch voor elkaar gekregen => Toch alleen de laatste brug verbonden en MP-Check op Disabled gezet. Vervolgens blijft de BIOS de foutmelding geven dat CPU1 "MP-incapable" is, maar dat deert niet. In WinXP krijg ik mooi 2 cpu's te zien en SiSoft Sandra test mijn systeem sneller dan een Dual Xeon 2 GHz, dus dat zit wel snor 8)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

Universal Creations schreef op 15 January 2003 @ 13:19:
Schopje :)

Ik heb het nu toch voor elkaar gekregen => Toch alleen de laatste brug verbonden en MP-Check op Disabled gezet. Vervolgens blijft de BIOS de foutmelding geven dat CPU1 "MP-incapable" is, maar dat deert niet. In WinXP krijg ik mooi 2 cpu's te zien en SiSoft Sandra test mijn systeem sneller dan een Dual Xeon 2 GHz, dus dat zit wel snor 8)
heb je verder geen last van blauwe schermen ? ander gespook ?
want ik hoor van andere mensen die deze unlock hebben gedaan dat ze in eens last hebben van instabilietijds problemen :X

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, zou kunnen een XP is toch net iets anders dan een MP. Sorry
Waar haal je die info vandaan? De MP is niet anders dan een XP die beter getest is en die het L5 bruggetje door heeft verbonen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Universal Creations
Shunt schreef op 15 January 2003 @ 14:24:
[...]

heb je verder geen last van blauwe schermen ? ander gespook ?
want ik hoor van andere mensen die deze unlock hebben gedaan dat ze in eens last hebben van instabilietijds problemen :X
Niet echt, maar ik heb pas net deze computer, dus ik ben alles een beetje aan het testen (zeg maar gerust martelen }) ). Maar dat waren meestal vastlopers door andere factoren (videokaart optimaliseren ed).

Pagina: 1