MyNetWatchman - abuse reporter software

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Topicstarter
http://www.mynetwatchman.com

Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord maar ik kreeg dus gister (voor het eerst!) een mailtje van Chello met een virus waarschuwing voor Yaha en daar stond dus een linkje bij naar wat "tips" om je pc schoon/veilig te houden.

Tussen die tips vond ik dus ook een stukje over MyNetWatchman, en het concept leek me op zich wel grappig.
Het maakt het handmatig melden van hackpogingen aan de abusedesken van de diverse Internet providers overbodig. Het programma stuurt alle gedane inbraakpogingen (geregistreerd door uw firewall) door naar een centrale server van MyNetWatchman. Vanuit diezelfde centrale server wordt vervolgens automatisch een e-mail gestuurd naar de abusedesk van de provider van de indringer waar dan ook ter wereld. Aangezien deze meldingen dusdanig gestructureerd zijn zouden wij u willen adviseren om gebruik te maken van dit programma om een snelle en adequate afhandeling van meldingen van hackpogingen te bevorderen.
Ik hoop dan alleen niet dat al m'n vrienden een mailtje thuis krijgen omdat ze weer met de verkeerde settings naar m'n FTP connecten (en dat wordt opgevat als "hackpoging"). Verder vraag ik me af hoe het tooltje omgaat met "online scans", die moeten dan toch ook als een DoS attack oid worden opgevat?? Op GoT kon ik verder nog niets over vinden maar ik vroeg me af of anderen dit programma al gebruiken?!

Ik vond het overigens wel grappig om te lezen dat Chello aangeeft met welke routers het programmatje wel en niet samenwerkt, en dat terwijl je officieel je verbinding helemaal niet mag delen :)
edit:
Geinig, je kan ook op je eigen IP zoeken en kijken of er ooit incidenten gemeld zijn! Ik had er zelf eentje!

[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 13-01-2003 09:19 . Reden: remark added ]

Wees consequent, maar niet altijd