IQ speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 2.306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 20:04
Afgelopen Zaterdag ben ik bij Stassen in Venlo(Tegelen) speakers wezen luisteren.
De speakers die me uiteindelijk het best bevielen waren van het merk IQ. typenummer L60 wisten ze me bij Stassen te vertellen. Ze klonken iig een stuk beter dan de mission m74, die ik als referentie voor de luistersessie had opgegeven.

Ik heb ze niet meteen aangeschaft, omdat ik graag thuis op mijn gemak wat meer informatie wilde verzamelen over de IQ L60. Nu kan ik echter nergens een website ofzo van deze fabrikant vinden. Misschien dat ik niet goed zoek, maar ik heb toch behoorlijk uitgebreid ge-googled.

Weet iemand of IQ een site heeft, of dat ik ergens anders op internet uitgebreide informatie over deze speakers kan vinden?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Als je zoekt op IQ speakers dan vind je iig een zooi sites die zoiets gerevieuwd hebben. Daar staan meestel ook links bij naar site van manufacturers :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Heras
Dat heb ik dus gedaan, maar de term IQ komt nogal vaak voor op sites icm speakers. Een goede site met link naar de site van de manufacturer heb ik bij de eerste 10 pagina's niet kunnen vinden, en ik heb ze allemaal bekeken :-(

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Nog nooit van gehoord idd..

Aannames zijn fataal.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-04 09:16
IQ staat voor "Intelligent Quality" en is een duits merk.
Ik kon geen site van hun vinden, maar wel een aantal plaatjes op een andere site:
IQ

Wat trouwens nog een ander goed duits merk is is ASW, ook niet zo heel erg bekend, maar wel heel erg goed, wordt ook bij Stassen verkocht, maar die hebben ze zo denk ik niet staan.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Goh, eindelijk iemand die ASW kent. :P (Ik heb zelf een setje ASW Alpha's)

Aannames zijn fataal.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-04 09:16
Ik ga volgend jaar denk ik ook ASW kopen, als ze mooi klinken bij mijn nieuwe versterker tenminste. Van me pa en ma mocht ik geen vloerstaanders kopen, dus dan maar een paar grote niet vloerstaanders, en dus komen de Cantius 3 in aanmerking. Zijn ook niet zo heel duur geloof ik, iets van 350 euro pers stuk. Misschein dat ik er wel gelijk 3 koop, want je kan hem ook gebruiken als center :)

Verwijderd

Ik heb 2 sets IQ's gehad... typenummers weet ik niet meer.
Maar iets later kon ik voor een wat hoger bedrag een set B&W's kopen en die bevallen iets beter. Ik wil niet zeggen dat B&W heilig is en altijd goed en dat ze goed klinken omdat het B&W is, maar ik ben zeer tevreden :7

Een IQ site ... 2 jaar geleden werd me bij Stassen verteld dat daaraan gewerkt werd, maar nooit iets gezien, dus .... :?

• Heras
:P twee jaar geleden?
Dat schiet lekker op dan. Beetje vreemd dat je als fabrikant na zo'n lange tijd geen website hebt :S

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb sinds 4 maanden ook 2 IQ speakers bij Stassen gehaald.

Het zijn de Spectra 2000 speakers.

En mijn god wat klinken ze mooi dynamisch. Ik had een luister test gedaan bij Stassen, in dat kasteeltje van hun [In tegelen>> overstroming van de Maas afgelopen week, juist daar ligt Tegelen :z ] En kreeg speakers te horen van Tannoy, B&W, KEF, ect. Eruit kwam dat ik goed lage tonen kon horen, en dat ook prettig vond klinken, maar ook de hoge tonen moesten goed hoorbaar zijn net als de middentonen, alles zo'n beetje dus.

Afijn ze zetten er de Spectra 2000's bij, en wat klonk dat anders, achterop de box staat, Frequenty range 25~25.000Hz, of daadwerkelijk die 25 Hz gehaald word weet ik niet, maar ze gaan verschikkelijk diep, en zeer strak ook.

Een zeer goede koop in mijn ogen dus.

Ze kostte 4 maanden geleden €450 per stuk, ze waren in de aanbieding.

Nu heb ik 2 goede front speakers, voor later straks in me bioscoopset.

Jah, en dan kan ik speakers uitzoeken op deze website Intelligent Quality :)

Dat is hun website, die ze al een jaar ofzo hebben.

Kortom de Spectra 2000's zijn perfect.

w00t

• Heras
thnx!!!
Dat zocht ik dus! Dus toch een website...

Verwijderd

misschien een interessant linkje voor de koopjes jagers.

http://www.marktplaats.nl/markt/audio/receivers/8160.htm?

Verwijderd

ze hebben ook mooie speakerstands bij IQ
Pagina: 1