[Citrix] custom shell ?

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
probleem 1
Ik zoek voor Citrix een goeie customize able shell. het doel is dat ik maar enkele programma's beschikbaar wil hebben. Nu heb ik ervaring met powerfuse, ik vraag me af of je dat vanuit citrix XP standaard kan doen ? of dat er meer opties zijn.

probleem 2
Tevens is het mogelijk om bv een afstandsbediening IR ? door te sluizen naar de server via een terminal ? of moet ik hiervoor een andere oplossing verzinnen ? de bedoeling is presentaties vloeiend te laten verlopen door een media transmissie mbv enkelt een beamer.
het lukt me wel om een terminal in 1 keer door te laten loggen zodat deze beeld en geluid kan geven maar bediening met muis c.q. toetsenbord staat niet echt proffesioneel.

ik draai nu in een test omgeving, en ik wil graag meningen/opties horen.

Tja vanalles

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vso schreef op 13 januari 2003 @ 08:50:
probleem 1
Ik zoek voor Citrix een goeie customize able shell. het doel is dat ik maar enkele programma's beschikbaar wil hebben. Nu heb ik ervaring met powerfuse, ik vraag me af of je dat vanuit citrix XP standaard kan doen ? of dat er meer opties zijn.

probleem 2
Tevens is het mogelijk om bv een afstandsbediening IR ? door te sluizen naar de server via een terminal ? of moet ik hiervoor een andere oplossing verzinnen ? de bedoeling is presentaties vloeiend te laten verlopen door een media transmissie mbv enkelt een beamer.
het lukt me wel om een terminal in 1 keer door te laten loggen zodat deze beeld en geluid kan geven maar bediening met muis c.q. toetsenbord staat niet echt proffesioneel.

ik draai nu in een test omgeving, en ik wil graag meningen/opties horen

Optie2: Kijk eens naar de "Logitech Trackman Live!" dit is een draadloze trsckbaal, speciaal bedoeld voor presentatie's/powerpoint.
Werkt zeer goed

Optie1:
Wat bedoel je met 'customize able shell' :?
Als je gewoon published apps' gebruikt, heeft de gebruiker alleen de app, geen desktop e.d.
Of bedoel je dat niet :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
nee bedoel niet inderdaad een published app (wat ik wel overgrens gebruik voor de beamer toepassing) zeg maar explorer "shell"

het doel is bv alleen maar office en bedrijfapps aan te bieden volgens een "shell" op de server en niet alle server apps beschikbaar maken voor iedereen. bv voor de beamer gebruik ik een DVD-player/media player en die wil ik niet voor elke "gebruiker" aanbieden. echter installed is installed op het moment en iedereen kan bij alle installed apps.

een mandatory profile vind ik ook niet echt een optie want de citrix server is bedoelt om remote te werken/beheren, en dat zou betekenen dat ik trucken uit moet gaan halen om iedereen toegang te geven tot bedrijfs data. terwijl ik ik met een startmenu/shell in 1 keer klaar ben.

Tja vanalles

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

vso schreef op 13 januari 2003 @ 08:50:
probleem 1
Afhankelijk van wat je wil zijn er meerdere mogelijkheden. Je kan heel, heel veel regelen met policies, redirected start menu folders, en dergelijke. Dit kost echter vrij veel werk, maar geeft je wel een mooie flexibiliteit, imho.

Anders kan je idd kijken naar PowerFuse wat een populair product is, ook Tricerat heeft hier een oplossing voor: http://www.tricerat.com/?...oducts&product=desktop2k1, EOL heeft ook iets: http://www.99point9.com/p.../product.asp?ProdID=EOLDM, en zo zullen er vast nog meer van dit soort producten zijn.
probleem 2

ik draai nu in een test omgeving, en ik wil graag meningen/opties horen.
Heb je een voorbeeld van die afstandsbediening? Afhankelijk van de uiteindelijke aansluiting op de PC (PS/2, Serieel, speciale pcmcia kaart, e.d.) kan je dit wel of niet gebruiken.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Deze bedoelde ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://a333.g.akamai.net/f/333/7720/10d/195.167.205.85/images/photos/00/00/09/43/ME0000094397_2.jpg

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat is deze?

http://www.logitech.com/i...ils&CRID=3&CONTENTID=4981

Als ik het zo zie is dat een USB versie, en Citrix kan dat niet redirecten. Wat wel zou kunnen, is dat hij door Windows als mouse herkent wordt, en dan zal Citrix er normaal gesproken geen problemen mee hebben. Even uitproberen, dus.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft 'm als PS/2 versie.
Het is dan ook geen afstandsbediening, maar een volwaardige draadloze muis. Windows herkent hem dan ook zonder problemen als een echte muis (sterker nog ik trok mijn gewone muis opnder W2K eruit en plugde deze er dus running in .. windows liep gewoon door en ik kon de muis gebruiken als elke andere muis).

De link die jui geeft zal wel de nieuwe versie zijn , maar weet ik niet zeker. Zie namelijk ook geen trackballetje (op de versie die ik heb wel nl.)
Dit issum: pricewatch: Logitech Cordless Trackman Live Mouse )USB)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
elevator schreef op 13 January 2003 @ 11:08:
[...]

Dat is deze?

http://www.logitech.com/i...ils&CRID=3&CONTENTID=4981

Als ik het zo zie is dat een USB versie, en Citrix kan dat niet redirecten. Wat wel zou kunnen, is dat hij door Windows als mouse herkent wordt, en dan zal Citrix er normaal gesproken geen problemen mee hebben. Even uitproberen, dus.
Daar hadden we hier op werk ook problemen mee gewoon een ps/2 usb convertertje ertussen en het werkt perfect. De PS/2 versie is bijna nergens meer te krijgen we hoorden van onze leverancier een levertijd van 4 tot 6 weken dat was net wat te lang :) (Was wel via een Thinclient (WT3200))

[ Voor 4% gewijzigd door ExcaliburDexter op 13-01-2003 13:00 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
betreft de shell's das leuk iemand gaf me het idee om bv een explorer shell te publiceren .. het geeft me iig wel een leuk aantal opties.

Koffie: die muis ziet er goed uit en ps/2 of USB moet onder citrix geen probleem zijn de client ondersteunt het wel ..

lliever gebruik ik een IR afstandsbediening (lijkt me ook leuk om dit bv thuis te doen via me tv) mooie Evo T20 ofzo naast de TV

maar goed leuke idee-en of werkelijkheid ?

Tja vanalles

Pagina: 1