Ik ben bezig met een script waarbij ik iedere keer dat er data binnen komt van een ander adres een nieuwe standaard formulier wordt getoond.
Geen enkel probleem, Form gemaakt niet autocreate gemaakt en bij de ClientSocket OnRead event wordt er een neiuwe form gemaakt. Toppie!
Alleen nu heb ik bijvb 5 forms open en ik kan niet wissellen van form naar form, de nieuwste staat bovenaan en ik kan ook niet op me main form klikken.
Nou heb ik hier gezocht naar 'form wisselen delphi' maar niets gevonden, zelf even wat gespeeld maar ook dan kom ik er niet uit.
Ik kan het oplossen door MDI te gaan werken maar dat is niet de bedoeling.
Het liefst heb ik de optie om de forms al dan niet op de taak balk ook zichbaar te hebben, zoals word2000 dat doet maar ook msn en icq bijvb... .
Hoe kan dit gedaan worden is dus de vraag?
Geprobeerd: alle opties die ik kon bedenken...
code...
Form.Create(nil)
... init code, public vars goed zetten, caption etc....
Form.ShowModal;
Geen enkel probleem, Form gemaakt niet autocreate gemaakt en bij de ClientSocket OnRead event wordt er een neiuwe form gemaakt. Toppie!
Alleen nu heb ik bijvb 5 forms open en ik kan niet wissellen van form naar form, de nieuwste staat bovenaan en ik kan ook niet op me main form klikken.
Nou heb ik hier gezocht naar 'form wisselen delphi' maar niets gevonden, zelf even wat gespeeld maar ook dan kom ik er niet uit.
Ik kan het oplossen door MDI te gaan werken maar dat is niet de bedoeling.
Het liefst heb ik de optie om de forms al dan niet op de taak balk ook zichbaar te hebben, zoals word2000 dat doet maar ook msn en icq bijvb... .
Hoe kan dit gedaan worden is dus de vraag?
Geprobeerd: alle opties die ik kon bedenken...
code...
Form.Create(nil)
... init code, public vars goed zetten, caption etc....
Form.ShowModal;
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002