[Fdisk] gedelete partitie herstellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe7er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 21:45
Na het lezen van de FDISK [FAQ]FAQ[/FAQ] & een search, zit ik eigenlijk nog met de volgende vraag....

Een vriend van me heeft per ongeluk met FDISK zijn primaire partitie van z'n 2e harde schijf (zijn data schijf) gedeleted |:( Hierna heeft hij niets meer met z'n hard disk gedaan (niet een nieuwe fdisk opdracht en ook geen format). Het gaat om een 60 GB Maxtor HD. Er stonden verder geen andere partities op.

De partitie die werd gedeleted, werkt met FAT32. Met behulp van de demo van het programma "Active Partition Recovery v 1.0" is wel te zien dat de oude FAT en de data er waarschijnlijk nog wel opstaat.

Is de data nog terug te krijgen?

"FDISK /MBR" werkt toch alleen om de boot record opnieuw te installeren en is hier niet voor te gebruiken?

Ik las in een ander (fdisk) bericht over "Powerquest Lost & Found" (zie Help, partitieproblemen met fdisk ), maar helaas is dat nergens te vinden... Zit dat misschien in een ander pakket opgenomen?

Of zijn er andere geschikte (liefst free- of shareware) software pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 12:26
Partition Magic 7 kan je ff naar zoeken, misschien kan die het fixen. geen id. wel goed programma.. alleen niet free.
moet je ff kijken of er een demo van te vinden is.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:17
probeer parted, is freeware en als linux bootflop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:16

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

De meest krachtige tool voor dit soort problemen is DFS

http://www.dfsee.com

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe7er
Thanks voor alle tips!

Ik heb trouwens Lost & Found gevonden, dat ga ik nu eerst proberen.

DFS ziet er interessant uit en past op een floppy -> die ga ik maar ook meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

final data al geprobeerd...?
dara lukt het (meestal) mee data op te halen die op je schijf staat waarvan de partities verwijderd zijn, en geformatteerd...

(final data vind je wel op download.com of tucows.com)
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe7er
Cheers!
de test versie van "Final Data" heeft een limiet van 3 files herstellen per keer.

Gelukkig bestaat de data die moet worden hersteld uit enkele ghost images (+- 5 files), dus dit programma is erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe7er
"Powerquest Lost & Found" is echt een briljant pakket!
Ik begrijp niet dat het niet meer verkocht wordt...

Het is dus gelukt om alle "ghost images" die verloren gingen bij het deleten van de partitie terug te krijgen. De Analyse van een 60 GB HD duurt wel een uurtje of 3 a 4, maar dan heb je ook wat :)

Je moet wel dan alle files die je terug wilt zetten (naar andere grote schijf bewaren!) selecteren, want als je het in etappes doet, moet je "Lost & Found" elke keer weer die analyse laten doen...
Pagina: 1