Nieuwe studio, zullen we dat doen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-08 19:03

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Hallo,

heb mijn oude geluidszooi uit mijn "studio" weggedaan, en het is nu dus tijd voor nieuwe zooi,

ik zou het zeer op prijs stellen als jullie wat advies zouden kunnen geven
dus hier komt de gewilde setup:

roland mc-909
roland ds 90a monitor
roland studio package pro
roland a-37 midi controller
miniKORG (synth, vocoder)

dit wil ik eigenlijk dus aanschaffen, zit ook misschien te twijfelen over een nordlead erbij, ligt nog een beetje aan het budget, wat zijn jullie meningen hierover, doen-niet doen, wat items laten vallen, zo laten, extra toevoegingen,
please help,

alvast heel erg bedankt mensen

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

Voor de prijs die je voor de Roland MC909 moet betalen kun je een complete PC met Reason(software) kopen en hier kan je heel veel meer mee dan met die MC909.
Het nieuwe keyboard/controller van Midiman de Radium is wel een goed keyboard aangezien je waarschijnlijk dance muziek wil gaan maken,deze heeft lekker veel controllers en kost ongeveer 300€.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja rjw.. ik heb nu vaak met software zitten pielen.. een losse bak is toch lekkerder..

verder... wat is je budget.. want ik denk dat je veel meer eruit kan halen voor hetzelfde geld (roland is niet de meest waar geprijsde)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
software vind ik zelf ook helemaal niks, heb reason wel, maar kan er niks mee aanvangen, daarvoor heb ik niet geleerd instrumenten te bespelen,

de mc909 heb ik inmiddels al binnen, (505 was ook al verslavend)
maar dit is echt een top device, kost wat, HEB JE VEEL,

de rest aan budget wat ik nu nog te besteden heb is zo'n 3000 a 4000 euro,

ik ben toch altijd een roland fan geweest, kost wat, maar het is zijn geld ook altijd dubbel en dwars waard, maar sta natuurlijk altijd open voor verdere opties,

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
oh ja, produceer voornamelijk trance, doe ook wel hiphop,r&b, en dat kan die 909 lekker! maar goed, help mij eens een stukkie verder op weg, misschien helpt het als ik vertel dat ik digitaal wil opnemen, vandaar dat mijn oog viel op de roland studio package pro, aangezien deze behoorlijk compleet is, een goed stukkie software bevat, gemotoriseerde faders, en een 5.1 joy, maar goed, graag suggesties

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat houd die studio package in??
wat je wel kunt doen is een pc maken met goeie software recording met aanstuurhardware.. dat doe ik ook (althans moet ik de hardware controller aanschaffen nog wel)

ik heb nu een ESI waveterminal, emagic unitor 8 (midi interface)

kwa monitor durf ik niet te zeggen .. ik weet niet wat je voornamelijk doet.. met midi en synths spelen of natuurgetrouw instrumenten opnemen

zelf ben ik wat anders van plan ERBIJ wat leuk kan uitpakken..
ik wil een porta studiootje aanschaffen op accu waarbij fantoomvoeding geen probleem is..
dan hoef ik 1. niet meer cheapo effecten toe te passen maar gewoon de acoustiek ' capturen' maar dat is natuurlijk heel afhankelijk

als je goeie pc hebt kan je heel mooi de volgende dingen aanschaffen

Logic met de emagic hardware controller en de unitor/amt 8 interface..
losse (19" rack) soundcard

ik kan wel een exacte specificatie maken

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

punt 1 kan je kiezen voor een Pro Tools - digidesign 002 : kost 3098.00 EURO
( Klik voor info
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/digidesign-digi002.jpg

hierbij aan te merken dat pro tools niet lekker schijnt te werken op pc.. ik werk op winXP dus bij mij werkt et zowieso niet.

punt 2 :
Software : Logic Audio (dit hoeft niet duur te zijn)
Midi Hardware : Emagic - AMT 8 ( Klik voor info Prijs : 433.00 EUR
Audiohardware : ESI wamirack 24/192 (8 in/8uit) ( Klik voor info Prijs : 777.00 EUR
Hardware Controller : Emagic Logic Control (hierbij even aan te merken als je met een andere software recorder wilt gaan gebruiken dat je beter de mackie control kan nemen.. vorlgends mij maakt et weinig uit.. kost een euro of 60 meer ) ( Klik voor info Prijs : 1333.00 EUR

samen opgeteld : 2543 euro (zonder de software O-) )

hou je 1457 euro over voor monitoren .. kun je mooi deze voor kopen
Genelec 1030 Active voor 1332 euro de paar.. ( Klik voor info

nu heb je nog 125 euro over.. en evt kan je een extra midikeyboardje erbij nemen.. en dan werk je tijdelijk met soft synths.. opzich te doen met deze controller :) alleen even een goeie stabiele pentium 3 of 4 systeem :) (liefst met 2 monitoren.. dat gebruik ik nu ook..echt heerlijk)

ik hoop dat je er wat aan hebt

[ Voor 28% gewijzigd door gitaarwerk op 13-01-2003 21:59 ]

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
thnx voor de nfo

de studio package pro, is een full digital mengtafel ook met motorized faders, effects, 5.1 sound, 24 channels, die met een fbus op een bijgeleverde pci kaart word aangesloten, ook midi op dat ding, spdif out/in, [img]en wat mooi is, er zit een heel fijn software pakketje speciaal voor dat ding bij, werkt ook prima met cubase en cakewalk overigens! moet je wel de templates ervoor downloaden http://www.rolandus.com/images/products/digital_mixing/SI-24-&-Mac_lg.gif[/img]

zit ook alles op, die digidesign is veel mooier, maar 2 x zoveel cash, dan in mijn geval ga ik denk ik toch voor een studio package pro, met wat hardware synths, heb de dance uitbreiden voor de 909 al bestelt, dat ding is echt goed, super sounds, simpele synth erbij, en een controller dan red ik het denk ik wel, mmmm, maar toch die digidesign, WOW!

[ Voor 12% gewijzigd door Redwood op 13-01-2003 22:21 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kijk dan de 2e optie.. ik denk dat je veel meer waar voor je geld dan hebt..
dit ding ken ik .. van roland.. omdat ik zelf ook op zoek ben naar controller etc..
dit was een leuk alternatief misschien.. maar ik ben meer te spreken over het geluidskawaliteit van ESI, en midi timing van emagic is beter.. zeker AMT met logic..

en die hardware controller van mackie/emagic is gelijk een allerheerlijkste ding waar ik mee gewerkt heb!! :Y)

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
mmm, ik wacht andere tips nog ff af, en als ik dan eindelijk een besluit heb genomen, post ik wel wat ik heb gekozen, en of ik vind dat ik er zelf goed aangedaan heb, ben zowiezo meer de man voor de hardware bakken, vind het heerlijk om zelf die sounds te maken met kleine draaiknopjes, na ja, toch thnx voor de nfo

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dit is puur je opname spul he en goeie monitoren he ;)

ik merk wel dat je heel erg gefixeerd ben op je roland spul... tip : sta je niet blind op merken

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Afbeeldingslocatie: http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/151261.jpg

need to say more?? knoppen draaien? dat kan ook met dit ding.. :Y)
(log control)

[ Voor 6% gewijzigd door gitaarwerk op 13-01-2003 22:38 ]

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
mmm, zit nu net pas te kijken, maar die logic control is ook mooi flexible apperaat, enigste nadeel, mmm, maar zit net te denken, hier zit geen audio mixing op, alleen midi, dan moet ik er NOG weer een paneel bij hebben, wil ik mijn vers opgenomen trekje uitmixen, of vergis ik mij nu enigszins????

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

dat kan je uiteraard binnen de sw doen en de sw mixer aansturen met je hw logic control...

mocht je externe effecten hebben kan je die vast wel patchen zodat je die ook meeneemt.. althans dat lijkt me :?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tuurlijk..
je houdt 2 outputs voor je monitoring.. evt extra kaartje
en je kan een effect gewoon loopen hoor :Y)

in princiepe kan je die uitgangen lekker aan een patchbay (behringer ofzow) hangen.. dan kan je vooraan alles erin prikken enzo.. en als je lekker voor jezelf bezig bent heb je echt niet veel nodig hoor!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gitaarwerk schreef op 13 January 2003 @ 23:36:
tuurlijk..
je houdt 2 outputs voor je monitoring.. evt extra kaartje
en je kan een effect gewoon loopen hoor :Y)

in princiepe kan je die uitgangen lekker aan een patchbay (behringer ofzow) hangen.. dan kan je vooraan alles erin prikken enzo.. en als je lekker voor jezelf bezig bent heb je echt niet veel nodig hoor!
offtopic:
Heb jij ervaring met de levering van Thomann.de?

[ Voor 1% gewijzigd door jadjong op 13-01-2003 23:48 . Reden: slash erbij ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eeh.. beetje wel.. beetje niet..
ze hadden wat verstuurd (gaat normaal altijd netjes )
maar ze hadden een product verstuurd op de dag dat dat product naar beneden was gegaan in prijs.. dus er was nog geen factuur toen de prijs omlaag was.. dus die hebben ze gehouden.. kon ik 100 euro meer betalen.. ik heb em dus lekker op et postkantoor laten liggen.. maar de leveringen zijn heel erg snel!

• xipetotec
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 15:43

xipetotec

Deus Vult

Ik zou zonder twijfel Punt twee nemen, maar dan NIET MET EEN WAMIRACK, maar een RME Multiface

Dat is echt een mooie setup

tenzij je live dingen wilt doen kan je dan heeeeel goed uit de voeten.

Wise beyond his years.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gitaarwerk schreef op 13 January 2003 @ 23:55:
eeh.. beetje wel.. beetje niet..
ze hadden wat verstuurd (gaat normaal altijd netjes )
maar ze hadden een product verstuurd op de dag dat dat product naar beneden was gegaan in prijs.. dus er was nog geen factuur toen de prijs omlaag was.. dus die hebben ze gehouden.. kon ik 100 euro meer betalen.. ik heb em dus lekker op et postkantoor laten liggen.. maar de leveringen zijn heel erg snel!
offtopic:
Ik heb namelijk een Maya 5.1 besteld maar na 8 dagen nogsteeds niets van gezien

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
he verdorie jongens, wat flikken jullie me nou dan, begin nu wel erg te twijfelen tussen studio package pro (overigens word deze geleverd MET logic)1889 euro en logic control 1333 zonder logic, maar toch, stel je neemt zo'n setup 2, dan word het software werk, ik ben niet echt een software man, ik weet dat ik voor hardware meer betaal, maar toch, ik weet het niet, iemand met 1 of beide van deze apperaten hier, de YAMAHA
01V Afbeeldingslocatie: http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/129249.jpg

allemaal rond dezelfde prijs catagorie,, verschilt hier en daar wat in prijs, maar toch, wat zouden nu de pro's en cons zijn, en wie kan eens een leuk setup je, op sommeren met wat meer hardware filters e.d. vind het toch een zeer interessant topic worden!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

o1v is ook erg leuk!! :)
alhoewel je niet moet vergeten dat ook DAAR een stukje software in zit ;)

software verder is heel makkelijk uit te proberen..zeker met het downloaden van *demo's* :D O-)
kan je alles rustig beluisteren..dat vind ik een PRE eigenlijk..

met de control unit kan je veel bedienen zonder dat je veel van software hoeft af te weten..als je logic of cubase ofzoiets koopt, heb je er een mooie handleiding bij.

btw.. bij nummer 2.. die we zo aanraden.. is die nog niet compleet.. je meot een goeie pc hebben .. minimaal p3 800 :) dus.. dat zijn de bijkomende kosten

ook die monitoren zijn gewoon goed!
als je het geld hebt.. moet je dat gewoon gebruiken.. een o1v is ook wel ok hoor..maar ik weet niet wat je beter kan kiezen.. ik denk voor software kiezen is wat modulair-der (wat een woord)
je hebt alles wat meer in eigen hand

[ Voor 34% gewijzigd door gitaarwerk op 14-01-2003 01:24 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
voor het geld van die 909 kan je misschien wel een pc inclusief reason aanschaffen.. maar met die 909 kan je ook nog eens leuke livesetjes weggeven en dat ziet er achter een pc toch wat minder indrukwekkend uit :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
dat zei ik eerder dus ook al, pc's heb ik genoeg staan, das het probleem niet zo, die hoeft er niet voor aangeschaft te worden, en software hou ik niet van, wil alles hardware hebben, geen software filters of synths, maar lekker hardware, ik doe regelmatig een keer een drive inn, en draai wel eens op partys, vandaar dat ik uberhaypt de 909 had aangeschaft, maar ik heb zoiets, van , ben toch bezig, laten we het dan gelijk goed doen,
dus zodoende dat ik over dit topic begon, die logic controller ben ik heel erg mee bezig op dit moment, maar het ding is helemaal software, uitmixen moet als software, effecten moet in de software, de package pro, heeft ook gewoon audio uitgangen, specs zijn zowat hetzelfde, en dat ding word geleverd met logic pro, en een pci kaart, je hebt geen aparte midicontroller, soundcard, or whatsoever meer nodig, uiteindelijk blijkt ie in mijn optiek goedkoper te zijn, dan de emagic logic controller, en das de reden dat ik zo naar dat apparaat kijk, en dan gaat het puur over de functies, zou dan de emagi beter zijn qua qualiteit/functionaliteit, uiteindelijk ben ik duurder uit met de emagic, aangezien daar nog een soundcard/midicontroller/software bij moeten, mmmm, keuzes keuzes keuzes,

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd :Y) keuzes !

er zijn 3 voordelen aan punt 2 tov de roland en 1 nadeel (maar of dat een nadeel is moet je zelf bepalen)

1. De motu/ESI Geluidskaart kan 192KHz ipv 96, je ziet een grote vooruitgang in het maken van 192KHz op dit moment.. houdt er een zicht even op zou ik zeggen. Verder hierover nog dat deze dingen van dermate kwaliteit zijn die roland zo overtreft.. zeker met ALL in ONE dingen...
2. De miditiming van roland is wat minder dan die van de AMT, zeker als je logic gebruikt..
AMT genaamd : Active midi timing, heeft geen last van het stapel effect : (weet gegeventjes niet uit het hoofd) als je alle 8 midikanalen tegelijk in en uit gebruikt krijg je een hogere vertraging.. dat wil je niet hebben..zeker met logic die juist AMT ondersteund (van hunzelf natuurlijk :9 ) heb je dus die functie erbij
3. de functionaliteit van het gebruik van de logic/mackie control is vele malen uitgebreider (ook werkelijk te gebruiken)

nadeel 1 : je werkt met software.. en je moet op de monitor kijken..
wat opzich geen nadeel is vind ik persoonlijk omdat : je klikt een aantal effecten erin (die voor het geld vaak vele malen beter zijn dan de hardware zelfs!! ) je stelt verder dan 1x de controller in.. en je kan je monitor bij wijze van spreken bijna uitzetten.. je maakt een vaste setup evt en doet echt bijna alles verder allees met de controller...

en buiten dat zijn vele plugins(fx) die ook best goed zijn gratis gewoon.. en hardware zie ik niet gratis worden ;)

verder nog over die synths... dat kan je toch extern blijven doen? je hebt nu wel de mogelijkheid om het op de pc of hardwarematig te doen.dat blijft geen verschil maken..je hebt er alleen wat opties bij :Y)

nou.,..met die 909 heb je toch een leuke keus gemaakt!, want het is erg persoonlijk..dat soort dingen..vind ik zelf.

De keuze is aan jou.. Ik raad je echter alleen aan om eens goed over de mogelijkheden na te denken. je hoeft niet alleen maar naar een monitor te kijken meer met die controller.. je bent wel goedkoper uit met die roland, maar of het beter is?? aangezien je het budget ervoor hebt.. zal ik er niet op besparen.. Ik weet genoeg nu zo onderhand dat besparingen later toch weer voor wat beters wordt vervangen.. en je verliest er zo meer geld mee

think about it :Y)

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
mmmmm, ik denk dat ik heb besloten, ik neem die mackie control, esi wamirack, de emagic amt 8, roland mc909 (heb ik dus al) en een roland a37 midi controller,

kosten Mackie Control 1390
esi wami rack 777
emagic amt 8 433
mc909 (heb ik al) ****
a37 midi controller 485
sub tot. 3085

nu heb ik inmiddels heel wat moois, e.v.t later mogelijk uitbreiden met een synth, of wat filters, mmmm,

moet er nog meer komen?

ja software, nu begin ik hier mijn twijfels over te krijgen, welke software zou ik nemen, op dit moment gebruik ik cakewalk, ooit goedkoop kunnen kopen, emagic logic ken ik niet, cubase natuurlijk wel, vandaar dat ik zit te twijfelen tussen deze 2,
dus, steinberg cubasis SL, of emagic logic (silver/gold of platinum????)
hoor toch meer over cubasis, maar goed, iemand ervaringen??
en de monitors natuurlijk, ik geef hier graag wat extra cash aan uit, ik vind 2 goede monitors toch zeker NIET onbelangrijk,
gitaarwerk gaf al de GENELEC
1030A aan, voor zo'n 1300 euro, (2) maar ik weet het niet, ondanks ze prijzig zijn, doen ze mij zo elcheapo aan, nu zeggen looks natuurlijk niks, maar toch, hints???

btw. THNX DUDES

[ Voor 14% gewijzigd door Redwood op 14-01-2003 17:47 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

genelc is zeer veelzijdig in het geluid.. als je zo een setup al neemt moet je niet wat minder uittrekken voor monitoren..

wat die die a37 midi controller eigenlijk??

als je met een AMT werkt, is logic gebruiken heel handig.. logic heeft ook vaste vensters.. wat ik veel lekkerder lijkt dan cubase/nuendo..
verder dat moet ik logic nog gaan proberen..

verder even kijken nog naar die RME Multiface!!
een rme is net wat beter.. niet blind staren op de meer KHz.. kies verstandig :Y)

Verwijderd

GENELEC is een zeer goed merk... Mackie is ook goed... Wat wil je voor monitors.. Actieve (met ingebouwde versterker) of passieve. Ik zelf heb Spirit Absolute 2 en Alsesis One... over beide sets ben ik zeer te spreken...
Als je gewend bent met cace walk te werken blijf daar dan bij. Vaak is de overstap naar een ander programma geen goede keus. Ik werk zelf met cubase en heb al een paar keer geprobeerd over te stappen naar logic... Maar daar snap ik geen ene ruk van... Misschien is sonar iets voor jou.. is ook van cakewalk.. dus dan voelt het vertrouwd aan.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

beste XL1, cakewalk is niet het meeste geschikte voor audioopname.. tov logic/cubase
actief is the way to go met dit spul... passief kan ook, maar moet je voor goeie amp zorgen wat vaak net zo veel kost alsje monitoren..dus goedkoper ben je niet uit

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
die a37 is niets anders dan een 76 note full size keyboard,
Afbeeldingslocatie: http://www.rolandus.com/images/products/keyboards_synths/A-37_mh.gif

waarmee je dus synths/samplers enzo aanstuurt, is wel makkelijk, anders word het noten slepen met de muis

oh ja, die amt, wat doet die nu precies,
dat is toch gewoon dat je niet al je midi apparatuur hoeft te doorlinken via in/out/in/out ladieladieladiala, en je kunt dan toch bijv. vanuit logic kiezen dat de midicontroller een synth aan stuurt, zodat je je melodieen kunt spelen???

[ Voor 37% gewijzigd door Redwood op 14-01-2003 20:46 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd.. maar buiten dat et ' normaal ' zen werk doet is die super stabiel
en amt zorgt ervoor (werkt alleen in logic) (amt = active midi timing.. dat is de eigenschap..dus bedoel ik niet het tiepe mee) dat hoeveel apparaten dan ook gebruikt, je altijd een strakke midi timing hebt!.. buiten logic is die ook stabiel, maar wat minder dan als je met logic gebruikt.

ik ben zelf tevreden met mijn unitor 8 .. de 1e versie zonder amt, is ook heel strak en stabiel..

A37.. is wel een beetje duur voor slechts een keyboard :{
ik zou eerder voor een Evolution keyboard gaan.. goeie kwalteit spul met veel opties voor een shit load of minder geld

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
mmm, evelution??? had ff gezocht met google maar niks kunnen vinden,
de reden voor die a37 zijn de grote toetsen (ik heb grote klauwen), momenteel gebruik ik een kawai, nog wat dingetje, dat speelt niet zo lekker als zo'n wat duurdere hoor, maar paas eens wat speccies door van zo'n evolution

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
thomann.de heeft ze, sorry, ik ben al aan het kijken

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
die evolutions zijn i.d.d. een betere keuzen, maar waarom zit er usb op zo'n ding

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

omdat ze allround zijn.. het is vaak ahndig voor mensen die te weinig midi kanalen hebben ofzoiets.. ik heb de mk-125, ook best grote lekkere toetsen..
geen usb, maar wel via joystick poort (extra connector... niet de standard kabel...want deze word ook nog eens gevoed)

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 14 januari 2003 @ 19:27:
beste XL1, cakewalk is niet het meeste geschikte voor audioopname.. tov logic/cubase
actief is the way to go met dit spul... passief kan ook, maar moet je voor goeie amp zorgen wat vaak net zo veel kost alsje monitoren..dus goedkoper ben je niet uit
Ik ben het ook met je eens dat cakewalk niet het beste programa is.. Ik denk dat steinberg Nuendo of Cubase veel beter en veelzijdiger is. Van logic het ik geen verstand. Het voel niet vertrouwd aan omdat ik altijd met cubase en nuendo werk.
De keuze tussen actie en passief... Als je geld genoeg heb zou ik voor actief gaan.. Ik heb 2 sets passief maar heb deze al een paar jaartjes staan.. als ik nu de keus moet maken zou ik voor actief gaan en wel voor de mackie's. Deze vind ik persoonlijk het beste klinken.
Wat midi interface betreft zou ik voor een interface gaan waaraan je genoeg in en uitgangen heb zodat je eventueel nog wat kan uitbeiden. Als je maar 1 of 2 in en uit gangen nodig heb waarom zou je dan een ding aanschaffen die er 8 heb... Als je er zeker van bent dat je wilt uitbreiden moet je dat doen.. anders is het zonde van het geld.
Wil je met cubase gaan werken zou ik voor de midex gaan van steinberg
Wil je met logic gaan werken dan is de AMT de beste keus.
Niet dat het anders niet werkt... Maar AMT hoort bij logic en Midex bij steinberg.

Verwijderd

Agressor schreef op 14 January 2003 @ 20:44:
die a37 is niets anders dan een 76 note full size keyboard,
[afbeelding]

waarmee je dus synths/samplers enzo aanstuurt, is wel makkelijk, anders word het noten slepen met de muis

oh ja, die amt, wat doet die nu precies,
dat is toch gewoon dat je niet al je midi apparatuur hoeft te doorlinken via in/out/in/out ladieladieladiala, en je kunt dan toch bijv. vanuit logic kiezen dat de midicontroller een synth aan stuurt, zodat je je melodieen kunt spelen???
Die amt zorgt voor de link tussen sequencer en instrument. Jij slaat een toets aan.., er wordt midi verzonden naar logic en logic stuurt het naar het door jou gewenste instrument.
Misschien zit er wel een progje bij die amt dat je misschien niet eens logic nodig heb om een instrument te bespelen. Iets van een midi router ofzo.. Je heb wel een sequencer nodig wil je midi gaan opnemen.. maar om zo maar ff te pingelen is het wel handig zo'n programma.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

haha.. nee man.. je ziet alles wat verkeerd

de amt heeft een snufje..zelfde als de midex ingebouwd.. dat je strakkere timing hebt met een stukje soft/hardware in de midi interface..
als je 8x midi data verstuurd gaat dat ten koste van de snelheid (bandbreedte) de AMT heeft AMT (logisch :Y) ) door dat amt technologie houdt hij de bandbreedte stabiel zodat je altijd strakke timing hebt.. is EXTRA, niet nodig.. de stuurprogramma's zijn verder niet anders.
en buiten dat is de emagic AMT/unitor allebei up te daten.. en dat gaat goed.. ;)

de midex is een stuk onstabieler.. geloof mij maar ;) en ik werk redelijk wat met nuendo en cubase.. daar werkt de unitor (duurdere versie van de AMT) prima mee, en gewoon de AMT zelf ook prima..
verder HOORT het stukje EXTRA (active miditiming timing (van zowel amt, als midex...zelfde systeem ongeveer) ... ) logic met AMT/Unitor en Cubase/nuendo met de midex

zowieso zal ik cubase SX helemaal niet zodanig voor midi gebruiken aangezien de brakke timing van de midi signalen. nuendo is wat stabieler.. maar niet veel beter (is meer opname proggie daarvan) Logic schijnt erg goed te zijn.. moet et zelf nog proberen..is wat uitgebreider.. je moet er gewoon niet van schrikken eens een gebruikershandleifing of een help bestand te raadplegen! :Y)

verder zou ik helemaal niet minder nemen dan 8 midi poorten.. ik dacht dat ik erook spijt van kreeg.. maar dat is helemaal niet het geval..ik ga er misschien een bijkopen..omdat ik veel midi apparatuur al aant sparen ben :9

buiten dat.. Agressor heeft er al 3 ins/outs nodig
1. Keyboard
2. mc 909
3. mackie control

verder is de Genelec net even ietjes beter qua speaker

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 14 januari 2003 @ 22:42:
haha.. nee man.. je ziet alles wat verkeerd

de amt heeft een snufje..zelfde als de midex ingebouwd.. dat je strakkere timing hebt met een stukje soft/hardware in de midi interface..
als je 8x midi data verstuurd gaat dat ten koste van de snelheid (bandbreedte) de AMT heeft AMT (logisch :Y) ) door dat amt technologie houdt hij de bandbreedte stabiel zodat je altijd strakke timing hebt.. is EXTRA, niet nodig.. de stuurprogramma's zijn verder niet anders.
en buiten dat is de emagic AMT/unitor allebei up te daten.. en dat gaat goed.. ;)

de midex is een stuk onstabieler.. geloof mij maar ;) en ik werk redelijk wat met nuendo en cubase.. daar werkt de unitor (duurdere versie van de AMT) prima mee, en gewoon de AMT zelf ook prima..
verder HOORT het stukje EXTRA (active miditiming timing (van zowel amt, als midex...zelfde systeem ongeveer) ... ) logic met AMT/Unitor en Cubase/nuendo met de midex

zowieso zal ik cubase SX helemaal niet zodanig voor midi gebruiken aangezien de brakke timing van de midi signalen. nuendo is wat stabieler.. maar niet veel beter (is meer opname proggie daarvan) Logic schijnt erg goed te zijn.. moet et zelf nog proberen..is wat uitgebreider.. je moet er gewoon niet van schrikken eens een gebruikershandleifing of een help bestand te raadplegen! :Y)

verder zou ik helemaal niet minder nemen dan 8 midi poorten.. ik dacht dat ik erook spijt van kreeg.. maar dat is helemaal niet het geval..ik ga er misschien een bijkopen..omdat ik veel midi apparatuur al aant sparen ben :9

buiten dat.. Agressor heeft er al 3 ins/outs nodig
1. Keyboard
2. mc 909
3. mackie control

verder is de Genelec net even ietjes beter qua speaker
Ik zie helemaal nix verkeerd. Unitor8 was 1 van de eerste midi interfeces die 8 8 in en uit poorten had. AMT is zijn opvolger.. deze is usb compatible Iets wat de Unitor niet is. AMT werkt beter met logic... Precies om wat je zei... (software matig). Dat zelfde heeft de Midex ook.. maar dan met Steinberg... Verder zijn ze het zelfde.

Logic heb ik een paar x geprobeerd.. maar ik vind het niet prettig werken. (maar dat is persoonlijk) Ik snap er niet veel van en het ziet er misschien grafisch een stuk aantrekkelijker uit dan cubase... En misschien is het wel krachtiger. Ik ga liever voor cubase. Voor mij strak genoeg en aan midi timing... daar heb ik geen last van. Het is alleen jammer dat er geen nieuwe ligic meer gemaakt word voor de peecee. ze gaan zich helemaal richten op de mac. Dus waarom zou je als je een pc heb nu met logic in zee gaan? Vroeger was de mac stabieler en sneller dan de pc.. maar nu zijn de rollen omgekeerd. PC's worden steeds krachtiger en de mac blijft helaas achter de feiten aanlopen. Komt denk ik door de concurentie. Daarom denk ik dat als je een mac heb de AMT de beste keus is omdat deze beter samenwerkt met logic... Als je een pc heb en graag met cubase werkt is midex gewoon de beste keus. Het is jammer dat logic is gestopt met het ondersteunen van de IBC compatible peecee... Mensen die nu logic hebben op de peecee zijn strax verplicht om over te stappen op mac als ze verder willen gaan met logic.

Genelec heeft zeer goede speakers... maar er zijn meer merken.. Gelukkig maar. Het is maar net wat je goed vindt klinken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

monitoren zijn redelijk persoonlijk ja
toch ben ik hetniet eens wat je zegt over de unitor8/amt/unitor8 MK2 (das de nieuwe versie dus MET amt) de midex is echt wel een stukje minder. usb is handig..maar zoals je weet niet het meest stabiele op een pc. ik sluit em serieel aan (ook als ik met usb heb zou ik dat doen) het draait gewoon lekker strak onder XP.. no problemen!.. de midex had wel veel problemen.. ik heb em daarvoor te leen gehad (en dat softwarematig bedoelde ik de eeprom in de interface ;) )

de huidige logic die er nu is.. is rete goed.. niet veel mee gewerkt..ben er ook mee aant experimenteren.. het werkt wat handiger met de vaste windows.. aan de losse heb ik zo een hekel.. (ook weer persoonlijk) en het is ook inderdaad jammer dat emagic gestopt is met ondersteuning voor pc (zelfde bijna met pro tools :X )

als je timing heel belangrijk is blijft cubase een hanger.. dat kan je op synthforum.nl lezen..veel gebruikers die er last van hebben..

[ Voor 8% gewijzigd door gitaarwerk op 15-01-2003 00:38 ]

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
mmm, speakers ga ik i.d.d. voor de genelec, het is mij nog gelukt ze te beluisteren, een lokale audio boer had ze, vind ze heel goed klinken, de mackies ken ik, vind ik persoonlijk ook goed, maar de genelec net wat beter, software ga ik voor logic, heb ik besloten, ik schaf dan ook niet de emagic logic control aan, maar de mackie control, die weer te gebruiken is met cubase, mocht cubase mij toch beter bevallen dan logic, wat ik overigens niet denk hoor, dan kan ik nog altijd overstappen, bestel wel zowiezo de amt8 erbij, ik denk wel dat dit prima voor mij gaat werken, mocht het niet werken, dan kan ik overstappen, maar dat is een risco wat je toch altijd hebt,
maar ff denken hoor, je had het over 3 midi apparaten gitaarwerk
1. Keyboard
2. mc 909
3. mackie control

moet de pc daar niet bij??? of zijn daar die 2 speciale front aansluitingen voor?
en er komt nog een synth bij, word er een van novation denk ik

dan kom ik bij het volgende probleem,
een aantal dingen heb ik nog niet helemaal echt door,

die amt8, hoe bestuur ik die, zit dat in logic, wat ik bedoel is dus,
ik heb mijn keyboard controller, en nu wil ik daarmee de sampler aansturen, of de synth, dat selecteer ik vanuit logic? of zit er extra software bij dat ding,

of begrijp ik nu een aantal dingen gewoon niet???? ik heb niet erg veel verstand van midi

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
de macki control, werkt die wel goed met logic????? koop liever de mackie control, stel je voor dat ik ook van software wil wisselen, maar kan niets vinden op de site van mackie over logic,

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de mackie en de logic control zijn allebei met midi te gebruiken..je kan ze ALTIJD gebruiken..

de amt8 interface word aangesloten op de computer.. dus daar heb je geen midi meer voor nodig. .ook al begin je net.. is het allemaal prima te doen.. met midi ben ik ook geen held..maar ik kan alles doen wat ik ermee wilt doen..

in logic, en het bijgeleverde sounddiver kan je alles doen.. ook in cubase alles goed te gebruiken.. ook losstaand dacht ik te gebruiken (maar nu kan ik me vergissen met de unitor 8 )

Verwijderd

Agressor schreef op 15 January 2003 @ 01:11:
die amt8, hoe bestuur ik die, zit dat in logic, wat ik bedoel is dus,
ik heb mijn keyboard controller, en nu wil ik daarmee de sampler aansturen, of de synth, dat selecteer ik vanuit logic? of zit er extra software bij dat ding,

of begrijp ik nu een aantal dingen gewoon niet???? ik heb niet erg veel verstand van midi
Je moet die AMT zien als een netwerk HUB.. alleen dan voor midi. Je sluit hem aan op je pc en installeer hem. Verder hoef je nix te doen behalve je apperatuur er op aan sluiten. Voor de rest hoef je hem niet te bedienen.
Ik ga nu ff uit van cubase. Je moet ervoor zorgen dat Midithru aan staat. Jij druk een toets in op je keyboard en cubase krijg dat signaal binnen. Maar jij wilt dat dit signan naar je synth gaat. Dus moet je er voor zorgen dat een midikanaal van je synth geselecteerd staat. Cubase zend dat het midisignaal naar je synth en klaar... Meer hoef je niet te doen.

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 15 januari 2003 @ 02:24:
de mackie en de logic control zijn allebei met midi te gebruiken..je kan ze ALTIJD gebruiken..

de amt8 interface word aangesloten op de computer.. dus daar heb je geen midi meer voor nodig. .ook al begin je net.. is het allemaal prima te doen.. met midi ben ik ook geen held..maar ik kan alles doen wat ik ermee wilt doen..

in logic, en het bijgeleverde sounddiver kan je alles doen.. ook in cubase alles goed te gebruiken.. ook losstaand dacht ik te gebruiken (maar nu kan ik me vergissen met de unitor 8 )
Te verwachten is dat Emagic midirouter mee lever met de AMT.. dus dan is die buiten Logic/Cubase te gebruiken.

Ik ben het toch niet met je eens dat cubase een hanger is. Ik heb al heel wat producties gemaakt met cubase.. Al vanaf de eerste atari versie en nooit echt problemen gehad.. In het begin alleen wel met windows. Met 98 Se werd het een stuk minder met de problemen. Windows XP is een stuk stabieler dan zijn voorgangers en sinds dus XP zijn die problemen ook weg. Ik hoor links en rechts dar Logic het programma is alleen zie om me heen dat de meeste gewoon met cubase werken... En ik vraag me dat af waarom. Bijna alle dance hits worden gemaakt met cubase... Probleem zit niet in cubase.. probleem zat gewoon in windows.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zei niet dat cubase een hanger is.. ik zei dat cubase SX minder stabiel is ;) :Y) (maar dat is nogal wat onduidelijk geweest ( *sorry* :D ))

iig even wachten met cubase SX mocht de topicstarter die willen gaan gebruiken

de ondersteuning voor Logic gaat tot en met 6, dus dat is toch wel voldoende?

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 15 januari 2003 @ 10:02:
ik zei niet dat cubase een hanger is.. ik zei dat cubase SX minder stabiel is ;) :Y) (maar dat is nogal wat onduidelijk geweest ( *sorry* :D ))

iig even wachten met cubase SX mocht de topicstarter die willen gaan gebruiken

de ondersteuning voor Logic gaat tot en met 6, dus dat is toch wel voldoende?
Ik denk wel dat dat voldoende is.
Ik werk met cubase 5.1. en dat bevalt perfect. Het is logisch dat sx minder stabiel is.. het is ook nog maar net uit. dus het zit nog vol bugs. Dat wordt in de toekomst vanzelf anders... Er zitten gewoon nog kinderziektes in... Ik zou ook niet weten waarom ik over zou moeten stappen naar sx... 5.1 is gewoon reete strak. :)

Verwijderd

Ik lees hier trouwens een hele mooie review van een set monitors... Dynaudio AIR Series.. wel prijzig.. maar je bent dan verzekerd van een uitstekende klank... Ze zijn aan te sturen door pc of mac met netwerkmogelijkheden.

Maar ja.. 3.485,- :?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe... eeh.. als de topic starter die erbij wilt met de rest, kan hij ons wel op een biertje trakteren voor de moeite :7 :9 >:)

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 15 January 2003 @ 15:28:
hehe... eeh.. als de topic starter die erbij wilt met de rest, kan hij ons wel op een biertje trakteren voor de moeite :7 :9 >:)
dan moet tie wel naar dordt komen ... dan hoeven wij niet te rijden :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 14:55:
[...]

Het is logisch dat sx minder stabiel is.. het is ook nog maar net uit. dus het zit nog vol bugs. Dat wordt in de toekomst vanzelf anders... Er zitten gewoon nog kinderziektes in... Ik zou ook niet weten waarom ik over zou moeten stappen naar sx... 5.1 is gewoon reete strak. :)
Ik laat mijn stem ook maar eens even horen ;)
Het hoeft niet echt logisch te zijn dat SX minder stabiel is hoor. De engine van SX is gebaseerd op Nuendo (wat zich wel redelijk bewezen heeft dacht ik zo). De midi implementatie stamt uit Cubase VST. Verhalen dat SX minder stabiel is heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Ik had meer problemen met Cubase VST i.c.m. Win'98 dan Cubase SX i.c.m. WinXP.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dat kan.. net zoals amd bij de ene kut loopt en bij de andere niet :7

nuendo ben ik wel te spreken over.. qua audio-opname..
heerlijke interface..nu nog even die windowtjes vastzetten :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:32:
[...]

Ik laat mijn stem ook maar eens even horen ;)
Het hoeft niet echt logisch te zijn dat SX minder stabiel is hoor. De engine van SX is gebaseerd op Nuendo (wat zich wel redelijk bewezen heeft dacht ik zo). De midi implementatie stamt uit Cubase VST. Verhalen dat SX minder stabiel is heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Ik had meer problemen met Cubase VST i.c.m. Win'98 dan Cubase SX i.c.m. WinXP.
Het voor mij ook moeilijk te meten.. ik had eerst ff een demo van sx geinstalleerd op 98 en daarna de volledige 5.1 op xp... Ik denk dat windows zelf het grootste probleem is met cubase... Maar ik heb eigelijk nooit echt problemen gahd met cubase. Alleen wel met mijn oude mamaplank... De Abit KT7 RAID... Maar dat is het bekende verhaal met z'n via chipset. Daar liep cubase steeds op vast.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd... via is niet echt een super chipset..
ik heb nu wel een 133KT chipset in studio..gaat wel ok

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 15 januari 2003 @ 16:22:
idd... via is niet echt een super chipset..
ik heb nu wel een 133KT chipset in studio..gaat wel ok
Ik heb nu even een Asus bord met een Ali chipset.. vrij goedkoop bord maar de chipset heeft een zeer goede bandbreedte. Alleen geen raid.. maar ja... Binnenkort is er gelukkig weer een pc prive projectje op de zaak.. Tenminste.. die is er al maar dan mag ik weer meedoen.. dus dan maar even een peeceetje samen stellen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep.. lekker pc's samenstellen.. en heel het huis volzetten : megalanparty :9

ik heb hier wel nog een abit kg-7 raid.. met lekker wat ram erin etc etc.. maar die wil ik niet gaan gebruiken... koop over tijdje wel weer een andere pc

[ Voor 21% gewijzigd door gitaarwerk op 15-01-2003 16:30 ]

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
ging toch over studio????, na in ieder geval heb ik besloten, neem logic erbij,
ga eerst ff lekker kloten. bevalt het mij niet, dan komt er wat anders, maar ik ben al snel tevreden, btw, als jullie in de buurt van gr zitten, trakteer ik zeker op een biertje, al dat gratis hulp hoeft niet voor niets!!! ;-)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

B) hahah..
vind het best :Y)
was maar grapje..maar als je het echt wilt doen, sla ik dat niet af ;)

(dordrecht in de buurt?? :X )

btw..als je meer info wilt hebben, (sneller) dan kan je me ook op msn bereiken hoor :)
( jordyhoutman@hotmail.com )

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
ff anders wat, ik had mackie een email gestuurd of de mackie wel volledig ondersteund werd door logic, en dit is wat zij zeiden :

Alex,
I'm not aware of any timeline or plans for the Mackie Control to be supported by Emagic Logic.

At this point the software companies that are supporting the Mackie Control are the ones listed on the website:

MOTU- DP

Steinberg -Nuendo & Cubase

Cakewalk -Sonar

and latest to be announced:

Syntrillium -Cool Edit Pro

With the NAMM show later this week, who knows who else might be announcing support for the Mackie Control. All I have at this point is this official list.

Sorry that I don't have better information to tell you, but this is truly the only information that I've been given regarding support for Mackie Control.

Thanks,

dit vroeg ik nl. omdat de emagic logic control , die inprincipe hetzelfde is, ALLEEN word ondersteund door logic, zal wel iets voor de motorized faders zijn! ik weet het niet, maar goed, ik twijfel er nog ff over door

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd..dat is even uitzoeken..
ik wil het ook wel even voor je uitzoeken.. ben er snel genoeg achter

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
als jij daar snel genoeg achter zou kunnen komen, graAG zelfs, tuurlijk, hulp is welkom en dat word ook erg gewaardeert

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

oeps...zal et eigenlijk al geweten moeten hebben, maar ben het vergeten :X
morgen (vandaag) zal ik het gelijk voor je doen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

op de site van logic
One Controller to Rule Them All
November 28th 2002

On a compatibility level, the Logic Control System can't be beaten by its competitors. The Logic Control System can now control every OMS-compatible Mac OS 9 audio and MIDI application, that offers support of the Mackie Control or the Mackie HUI. At present, these include Pro Tools (including Pro Tools LE and Pro Tools Free), Digital Performer and Nuendo.

This makes the Logic Control a particularly interesting prospect to any user who switches between different host programs, and wants access via a hardware controller.

Switching between host applications with a Logic Control System can be performed with no reconfiguration, or need to launch additional programs. The number of Logic Control and Logic Control XT units that can be used in a setup is limited solely by the host application.

As the XSKey isn't required by the Logic Control System, the use of Logic Control, and all the benefits that this brings, isn't limited to the owners of a Logic Platinum 5 license.

The free, downloadable Logic Control System OMS driver can be found here.
lijkt mij handiger dat je de logic control kiest dan mackie

tis beetje dubieus.

mackie en logic werk(te)en samen.. mackie en logic hebben die logic control samen gemaakt.. door een of ander iets heeft mackie zelf ook de controller gebouwd.. logic was het er niet mee eens geloof ik :7 (zien er exact etzelfde uit)
logic wilt het een beetje inde hand houden, dus maakt hij speciale drivers zodat de logic control ook een mackie control kan zijn.

:) concurrentie is handig :9

[ Voor 21% gewijzigd door gitaarwerk op 16-01-2003 12:19 ]

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
vind het ook heel irritant, het lullige is dus, dat die logic control, alleen voor logic is, mocht ik toch een ander programma willen, zit ik weer met iets, waar ik niet veel aan heb,
de mackie control daarintegen wordt ondersteund door veel programma's maar weer niet door logic, allemaal een beetje vreemde boel daar! maar, ik hoef ook niet alles morgen binnen te hebben, en zoals MACKIE mij vertelde, zou het wel eens kunnen zijn dat logic toch nog ondersteund gaat worden op de mackie, ff afwachten dus

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Agressor schreef op 16 januari 2003 @ 13:52:
vind het ook heel irritant, het lullige is dus, dat die logic control, alleen voor logic is, mocht ik toch een ander programma willen, zit ik weer met iets, waar ik niet veel aan heb,
de mackie control daarintegen wordt ondersteund door veel programma's maar weer niet door logic, allemaal een beetje vreemde boel daar! maar, ik hoef ook niet alles morgen binnen te hebben, en zoals MACKIE mij vertelde, zou het wel eens kunnen zijn dat logic toch nog ondersteund gaat worden op de mackie, ff afwachten dus
volgends mij heb je niet goed gelezen :Y)

wat ik hierboven heb gequote is dat de LOGIC CONTROL met de drivers ook kan functioneren als mackie control.. dus worden ook NUENDO/ PRO TOOLS etc
ondersteund..

lijkt me nu een makkelijke keuze :)

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
las het i.d.d. een beetje verkeerd ja, pcies, gaan voor die logic control banaan, nee het is mij duidelijk!!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mooi zo.. :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 11:53:
Voor de prijs die je voor de Roland MC909 moet betalen kun je een complete PC met Reason(software) kopen en hier kan je heel veel meer mee dan met die MC909.
Het nieuwe keyboard/controller van Midiman de Radium is wel een goed keyboard aangezien je waarschijnlijk dance muziek wil gaan maken,deze heeft lekker veel controllers en kost ongeveer 300€.
En dan? Klinkt je netzoals die andere nono's die Reason hebben gedownload?

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
THNX DUDES, BIERTJE~!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Hey agressor... Vraagje.

Jij heb die MC909 al.. Hoe klink tie? En wat moet ik me er van voor stellen. Ik begreep dat het niet alleen een synth is maar ook gelijk een sampler.. Of heb ik het nou verkeerd begrepen. Zo ja.. dan kan ik het vergelijken met de RS 7000 van yamaha.
Zo niet waarmee kan ik het dan mee vergelijken.

Ik mijn setup wat uit gaan breiden... Was eigenlijk niet echt de bedoeling.. Maar toch. Nu zit ik alleen niet echt te wachten op een sampler en ik heb al de beschikking over een MC505.. Is van een vriend van me maar dat ding staat meer hier als bij hem thuis. Nu zoek ik een synth die vetter klink dan de virus.. Dus dan denk ik aan de nord modular.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 00:05 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

een synth vetter dan een virus?? hmmz.. gaat lastig worden

een nord kan inderdaad erg veel.. een novation supernova is de 'rustigere' versie van een virus..

het zijn eigenlijk die drie die het meest worden gebruikt en vergeleken.. mooie bakken.. (ik wil nog ooit een nord of een virus C )

verder is yamaha een copier..zeker op dat gebied.. dat merk ik heel vaak als ik met dat spul speelt. die mc's achtige dingen of keyboards worden vaak nagemaakt door yamaha..

verder op Agressor :
YHEA!!! BIER :9
maar pics van je setup zal ook goed zijn :)

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 17 januari 2003 @ 00:41:
een synth vetter dan een virus?? hmmz.. gaat lastig worden

een nord kan inderdaad erg veel.. een novation supernova is de 'rustigere' versie van een virus..

het zijn eigenlijk die drie die het meest worden gebruikt en vergeleken.. mooie bakken.. (ik wil nog ooit een nord of een virus C )

verder is yamaha een copier..zeker op dat gebied.. dat merk ik heel vaak als ik met dat spul speelt. die mc's achtige dingen of keyboards worden vaak nagemaakt door yamaha..

verder op Agressor :
YHEA!!! BIER :9
maar pics van je setup zal ook goed zijn :)
Of yamaha een copieer is wat betreft dat ding.. als de 909 het zelfde is als de 7000 dan is roland de copieer.. en ik denk dat yamaha eerder op de markt was met zijn dx serie dan roland met zijn juno serie.
Ik denk dat het zo eenmaal in elkaar zit. Roland verzin iets en een jaar late heeft elke ander merk het ook. Dan heeft korg weer iets en dan yamaha..

Novation vind ik tegen vallen wat geluid betreft... Niet dat hij slecht klinkt. Maar ik had hem wat ruwer verwacht. Daarom heb ik de virus. Anders had er wel een Supernova in mijn rack gehangen.. hij ziet er onwijs lekker uit. :)

De enige synth die ik tot nu toe heb gehoord en vetter is dan de virus is de alesis A6. Maar ja.. die vind ik net iets teveel kosten.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

haha idd :D

de novation is net wat rustiger voor de pads... dat is dnek ik meer mijn ding, alhoewel een virus ook lekker is

voor mij net iets liever een virus (en dan niet het griep virus :P )

Verwijderd

Ligt er maar net aan wat voor muziek je maakt. :)

Voor het 1 is de virus meer geschikt.. voor het ander de novation..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zitten toch dicht bij melkaar denk ik..
kwa pads is novation net iets beter.. de virus is rauwer

maar back on topic :Y)

agr. wanneer ga jij die sjit bestellen?? ben benieuwd

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
moi, ik weer hier, hehehe, ik ga volgende week mijn shit bestellen, ik zal wat mooie pics plaatsen, evenals de test produkties, gna gna, xl1, ik heb die 909 dus, super ding, zitten hele goeie sounds in, je kan ook mooie dingen maken, die synth is niet te vergelijken met een virus, maar toch een goeie synth,
je moet niet verwachten trouwens dat je nu een complete studio hebt, je kan er toch alles mee, zit ook een hele goede sequencer in, dat ding was voor mij zijn prijs zeker waard, ik vind live super, maar goed, probeer hem eens zou ik zeggen, een betere audiozaak heeft hem wel staan, ik heb hem bij tonika in groningen vandaan, mocht er eerst mee spelen, haha,
ik heb alleen wat problems, ik heb nu net pas mijn 909 aangesloten op de pc, maar krijg het niet lekker voorelkaar, zoals ik al eerder zei, ben ik geen midi goeroe, en kabeltjes is niks voor mij, ik kan met cubase vst32 5.0 (geleende versie) wel opnemen, maar hij stuurt het niet uit, ik heb een audigy platinum ex, in deze pc, maar kloten, wat doe ik ergens vfout, boekjes zie ik ook niet veel staan

Verwijderd

Agressor schreef op 17 January 2003 @ 16:13:
moi, ik weer hier, hehehe, ik ga volgende week mijn shit bestellen, ik zal wat mooie pics plaatsen, evenals de test produkties, gna gna, xl1, ik heb die 909 dus, super ding, zitten hele goeie sounds in, je kan ook mooie dingen maken, die synth is niet te vergelijken met een virus, maar toch een goeie synth,
je moet niet verwachten trouwens dat je nu een complete studio hebt, je kan er toch alles mee, zit ook een hele goede sequencer in, dat ding was voor mij zijn prijs zeker waard, ik vind live super, maar goed, probeer hem eens zou ik zeggen, een betere audiozaak heeft hem wel staan, ik heb hem bij tonika in groningen vandaan, mocht er eerst mee spelen, haha,
ik heb alleen wat problems, ik heb nu net pas mijn 909 aangesloten op de pc, maar krijg het niet lekker voorelkaar, zoals ik al eerder zei, ben ik geen midi goeroe, en kabeltjes is niks voor mij, ik kan met cubase vst32 5.0 (geleende versie) wel opnemen, maar hij stuurt het niet uit, ik heb een audigy platinum ex, in deze pc, maar kloten, wat doe ik ergens vfout, boekjes zie ik ook niet veel staan
Ik zal eens bij feedback op dat ding gaan spelen.. kijken of ik het wat vind.

Die midi problemen, dus communicatie problemen tussen pc en 909 zit misschien wel in het feit dat je in cubase de verkeerde midi out heb geselecteerd.

Dan moet je even kijken op welke track je opneem en welke midi out daar op die track geselecteerd staat. Kan best zijn dat cubase de midi naar je synth van de geluidskaart stuur. Je kan ook even kijken onder options/midi setup/filter.. daar moet alles uit staan. standaard staat daar sysex aangevinkt.. Uitzetten die hap.
Je moet ook ff midithru aan zeten.. heb je nu nog niks aan maar strax met een keyboard wel. Dat staan onder options/midi setup/system.. links boven aan ff aanvinken.

Als je dat alles heb gedaan dan sla je het op als def. deze staat in de map waar steinberg cubase heeft in geinstalleerd. (def.all)

Als je weet op welke midiinterface de 909 is aangeloten.. (met die kaart van jou zullen er wel wat interfacen zijn) dan moet je in de setup MME even de naam veranderen van de interface.. zo kan je makkelijk in cubase zien welke je moet hebben voor je 909.

deze setup mme is te vinden onder start (taakbalk buroblad) programma's/ steinberg cubase vst32 5.0/setup mme...
Als je dit open dan zie je een venster openen met 2 witten vlakken. het bevenste zijn de midi ingangen.. daar hoef je niets aan te veranderen. het onderste vlak zijn de uitgangen. 1 daarvan is de link tussen pc en 909.. Als je weet welke dat is moet je hem een andere naam geven.. Bijvoorbeeld MC909. Je kan hem ook verplaatsen door op move up of move down te drukken.. Plaats hem helemaal naar boven.. Zodat MC909 helemaal boven in het onderste witte vlak staat. En dan sluit je setup mme af. Klaar.
Je heb er nu voor gezorgt dat wanneer je cubase opstart MC909 altijd als 1e output wordt weer gegeven.
Het is heet simpel om te weten te komen welke midiinterface verbonden is met de 909..

Je start cubase op. je teken ff een blokje op midi kanaal 1. in dat blokje teken je een paar noten. en dat speel je af. Je ga nu in telkens de output veranderen van je track.. en je houd de 909 in de gaten. Op de 909 zit een midi in (detector) dat gaat knipperen wanneer het midi ontvangt. En misschien hoor je nog wel wat geluid ook :)
Dus reageer de 909 dan weet je dat je de goede midi out heb gevonden. Als je de midi out weet dan kan je hem in setup mme van naam en locatie veranderen..

suc6 :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ben benieuwd :)

btw..agressor..als je met rembours besteld kost het 25 euro rembours kosten excl verzendkosten..

met creditcard kan ook.. ik hoor veel goeie ervaringen ermee..

ik deed het onder rembours

Pagina: 1