[UT2003]Geluid probleem

Pagina: 1
Acties:

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
heej, ik heb een (vaag) probleem met UT2003 en mijn Audigy-kaart, dit probleem al vanaf het begin gehad maar d8 dat meer mensen het hadden, maar zover ik weet nog niemand.
Als ik nemelijk in de opties van UT2003 de instelling voor audio op Surround + AEX zet dan krijg ik zeer irritante piepen door het spelen heen, steeds meer.
Zet ik hem op surround alleen dan minder maar verloop van tijd ook steeds meer.
ik kan ook geen Winamp op de achtergrond draaien, dit gaat wel goed totdat er de eerste map-change komt dan stottert winamp zeer erg of blijft het liedje gewoon hangen en hoor je niks.

Specs:
Pentium 4, 2.6GHz
512 MB ram
GeForce 4 Ti 4600
SB Audigy (1)
Windows XP + SP1
Origineel UT2003
DirectX 8 en ook bij DirectX 9

;)
Winamp 2.xx
Winamp 3.xx
:+

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Probeer eens de nieuwste Audigy drivers. Hier kan je die vandaan halen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

mss opnieuw installeren, kan soms helpen, direct x updaten(maar ik zie dat je dx8/9 hebt)
staat geluid aan in opties???lol

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Dat winamp stottert kan te wijten zijn aan onveldoende geheugen (UT2003+winamp samen neemt dacht ik wel wat geheugen ;))
Om het geluid beter te krijgen kun je 's in de softwarematige instellingen rotzooien: Programma's >>> Creative >>> Sound Blaster Audigy >>> Creative AidioHQ >>> luidspreker En vervolgens "Bas" en "Treble" wat mee gaan schuiven (waarschijnlijk staat de Treble te ver uit)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
White Dust schreef op 13 January 2003 @ 19:44:
Dat winamp stottert kan te wijten zijn aan onveldoende geheugen (UT2003+winamp samen neemt dacht ik wel wat geheugen ;))
Om het geluid beter te krijgen kun je 's in de softwarematige instellingen rotzooien: Programma's >>> Creative >>> Sound Blaster Audigy >>> Creative AidioHQ >>> luidspreker En vervolgens "Bas" en "Treble" wat mee gaan schuiven (waarschijnlijk staat de Treble te ver uit)
Blijven stotteren is natuurlijk niet gezond en hangen al helemaal niet. En de eerste keer gaat het wel goed met Winamp, daarna niet meer. Het licht dus zeker niet daaraan.

The devil is in the details.

• Willybubba
  • Laatst online: 08:20

Willybubba

Nut up or shut up.

Probeer anders de drivers van de Audigy 2 te installen. Werkt bij mij ook perfect. Staat uigelegd in DEZE draad. :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• YpS
Audigy 2 ? LOL :D

nieuwe Patch voor UT2003:
Sound:
- updated DefOpenAL32.DLL with latest version from Creative

http://www.unreality.dk/news/news_small.asp?Number=5445 (onderaan)
dit helpt het mischien ook nog :)
maar ik ben nu wel met audigy2 drivers bezig :)
ik laat het resultaat weten!
Bedankt alvast

• YpS
WEEE het heeft geholpen !!

geen gepiep en ook winamp op achtergrond :))

thnx Willybubba
Pagina: 1