Toon posts:

Zwart beeld bij WinXP install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Asus A7V8x
Amd XP 2000+
Corsair PC3200 512mb
Gainward Geforce 3

Probleem: Af en toe blijft hij hangen na het boot scherm.. gaat hij wel door, dan begint windows xp installatie.. maar dan zodra je de keuze krijgt of je windows wil installeren, repareren etc dan reset en dan krijg ik keihard een zwart beeld..

reset..

OPnieuw proberen. Zelfde probleem.

Heb al ander geheugen en processor geprobeerd. Video kaart nog niet maar dat kan ik me echt niet voorstellen dat het daar aan ligt.

Mainboard gewoon defect? Of denkt iemand dat het toch ergens anders aan kan liggen?

Verwijderd

BIOS instelling lijkt mij...

Maar welke?!

Anders bij een kameraad ff asus bios updater downloaden en thuis installeren

Verwijderd

Topicstarter
Bios al 3 geprobeerd.. helpt ook nix....

Ennuh, khoef niet naar kameraad.. 3 pcs en 1 laptop nog staan die het wel doen dus dat komt wel goed :D

En besides that, met de bios die er nu op staat moet winxp prima kunnen worden geinstalleerd.. verkoop aardig vaak zo een bordje aan klanten en hoor er nooit gezeur over... ook niet vanaf de TD...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 01:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je?

Check ook eens Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
Toevallig virus protectie aanstaan in je bios? Je bios gaat dan tegensputteren als er wat naar het MBR geschreven wordt. Wat XP dus doet. Soms kan je dat gewoon wegklikken maar in een aantal gevallen hangt je compu direct.

Hmm, wacht, niet goed gelezen, je komt nog niet aan de install zelf toe dus. Hmm, zou idd ook is naar die voeding kijken. (of kan je spanningen uit je bios aflezen)

[ Voor 28% gewijzigd door Terror op 13-01-2003 11:22 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Crasht ie, of valt misschien alleen het beeld weg?

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Pagina: 1