Cassettebandje maken voor 23.8 mm/sec speler op werk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hello ;)

Het zit zo: ik werk bij de Edah. De muziek komt van cassettebandjes met daarop 4 uur muziek (volgens het label, en dat klopt ook ongeveer). Die bandjes worden afgespeeld in een speciaal cassettedeck, die ze ook automatisch omgekeerd afspeelt (bandje omdraaien hoeft dus niet :+).

Nu is het zo dat degene die steeds nieuwe bandjes bestelt daarmee erg laks is, en ik met een collega wil zorgen voor wat nieuwe muziek. Al is het maar voor één dag. :P Naar het huidige bandje luisteren we al drie maanden, en dat gaat je danig de strot uit hangen kan ik melden, zelfs al bij twee dagen in de week (stel je voor dat je fulltimer bent).

Goed. Feiten:

- Op dat speciale cassettedenk staat: 23.8 mm/sec (staat erop!)
- Gewone bandjes klinken alsof je luistert naar een walkman met lege batterijen
- De muziek op de bandjes is dus 2x zo snel opgenomen (toch?)

Vraag:

Mag ik er vanuit gaan dat ik een bandje moet produceren, waarop de muziek 2x zo snel is opgenomen (even snelheid verdubbelen in een editor op PC)?

Is 23.8 mm één of andere bekende standaard, en wat kan ik daarmee?

P.S. de gewone bandjes zijn allemaal stom, we willen een keer wat cultuur uit de speakers horen! :) Queen, Dire Straits, Michael Jackson,,.,.,....... :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Captain Pervert op 13-01-2003 00:28 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 06-06 16:09
Gewoon even proberen?? Gewoon 2x zo snel opnemen...

Trouwens, 23.8cm/sec.. ik weet niet of een cassettebandje lineair loopt. Als de rol dik is (einde van het bandje) zal ie bij een gelijk toerental een snellere doorvoer van de magneetband langs de kop hebben. (en andersom).

beetje onduidelijk geformuleerd, hoop dat je snapt wat ik bedoel...

Anyway: je kan het ook andersom doen: Neem een brak bandje mee, en vertraag die op de PC totdat ie normaal klinkt.. Dan kun je ook andersom het gebruiken.... De muziek ken je dus al ZO goed, dat je exact weet hoe snel ie hoort af te spelen..
en een hele kleine afwijking... who gives a fuck

Edit: ik denk trouwens dat het idd 2x zo traag is... Er zijn 120min bandjes (60 per kant) en als je die dus 2x zo traag afspeelt heb je 2 uur per kant... en da's dus exact weer 4 uur per bandje.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 13-01-2003 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

http://www.howstuffworks.com/cassette1.htm
In a 90-minute cassette, the tape is 443 feet (135 meters) long.
135M/45min -> 13500cm/2700sec = 5cm/sec

http://www.howstuffworks.com/cassette2.htm
The standard speed is 1.875 inches per second (4.76 cm per second).
Dat het eerste antwoord afwijkt van de 2e is omdat er op elke tape extra aanloop/uitloopband opzit.

47,6mm/s is dus je antwoord.
23,8mm/s is inderdaad 2x zo langzaam...

Met CoolEdit kun je de Pitch (in dit geval 2x zo hoog) veranderen van muziek.

ref: gevonden met Google: Cassette Tape Speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hoezee. Eindelijk goede muziek op het werk :Y)

Ik ga een pleelist maken. Thanks!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.