Hello 
Het zit zo: ik werk bij de Edah. De muziek komt van cassettebandjes met daarop 4 uur muziek (volgens het label, en dat klopt ook ongeveer). Die bandjes worden afgespeeld in een speciaal cassettedeck, die ze ook automatisch omgekeerd afspeelt (bandje omdraaien hoeft dus niet
).
Nu is het zo dat degene die steeds nieuwe bandjes bestelt daarmee erg laks is, en ik met een collega wil zorgen voor wat nieuwe muziek. Al is het maar voor één dag.
Naar het huidige bandje luisteren we al drie maanden, en dat gaat je danig de strot uit hangen kan ik melden, zelfs al bij twee dagen in de week (stel je voor dat je fulltimer bent).
Goed. Feiten:
- Op dat speciale cassettedenk staat: 23.8 mm/sec (staat erop!)
- Gewone bandjes klinken alsof je luistert naar een walkman met lege batterijen
- De muziek op de bandjes is dus 2x zo snel opgenomen (toch?)
Vraag:
Mag ik er vanuit gaan dat ik een bandje moet produceren, waarop de muziek 2x zo snel is opgenomen (even snelheid verdubbelen in een editor op PC)?
Is 23.8 mm één of andere bekende standaard, en wat kan ik daarmee?
P.S. de gewone bandjes zijn allemaal stom, we willen een keer wat cultuur uit de speakers horen!
Queen, Dire Straits, Michael Jackson,,.,.,.......
Het zit zo: ik werk bij de Edah. De muziek komt van cassettebandjes met daarop 4 uur muziek (volgens het label, en dat klopt ook ongeveer). Die bandjes worden afgespeeld in een speciaal cassettedeck, die ze ook automatisch omgekeerd afspeelt (bandje omdraaien hoeft dus niet
Nu is het zo dat degene die steeds nieuwe bandjes bestelt daarmee erg laks is, en ik met een collega wil zorgen voor wat nieuwe muziek. Al is het maar voor één dag.
Goed. Feiten:
- Op dat speciale cassettedenk staat: 23.8 mm/sec (staat erop!)
- Gewone bandjes klinken alsof je luistert naar een walkman met lege batterijen
- De muziek op de bandjes is dus 2x zo snel opgenomen (toch?)
Vraag:
Mag ik er vanuit gaan dat ik een bandje moet produceren, waarop de muziek 2x zo snel is opgenomen (even snelheid verdubbelen in een editor op PC)?
Is 23.8 mm één of andere bekende standaard, en wat kan ik daarmee?
P.S. de gewone bandjes zijn allemaal stom, we willen een keer wat cultuur uit de speakers horen!
[ Voor 7% gewijzigd door Captain Pervert op 13-01-2003 00:28 ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.