Toon posts:

[98] Internet werkt na paar minuten niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vaag probleem, zoiets heb ik nog niet eerder gezien. Ik heb de hele search al afgezocht, maar zonder vruchtbaar resultaat.

Het zit namelijk zo:

Bij een kennis hebben ze kabel-internet (via dhcp). Zodra de computer wordt aangezet werkt het internet. Maar na een aantal minuten valt dit opeens weg. Dwz. dat IE zegt dat er geen verbinding meer is en meestal komt dit uit op een "De pagina kan niet weergegeven worden" melding. Alle andere internet programma's werken dan ook niet meer zoals MSN. Het rare is dat er gewoon een goed ipadres is om te kunnen surfen ed. Als ik dit vrijgeef en vernieuw is dit zonder resultaat. Pingen werkt wel gewoon.

Wat heb ik gedaan:
- utp stekkers bekeken en vervangen
- daarna andere netwerkkaart erin,
- netwerkomgeving leeggegooid, en alles vers geinstalleerd,
- IE geupgrade naar 6.0

Dit mocht allemaal niet baten. Het rare is dus dat als de pc opnieuw wordt opgestart het hele zaakje weer werkt voor een paar minuten. Maar dat is voor die mensen natuurlijk niet handig om elke 10 minuten de pc opnieuw te starten om te internetten :X
De pc is een 8tal weken geleden opnieuw geinstalleerd, en sinds een paar dagen komt dit probleem voor.

Ik hoop dat iemand een idee heeft, en kom aub niet aan met format c: of een andere browser gebruiken. :)

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:30

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik doe maar een gooi: heb je gescand naar virussen en/of spyware en dergelijke? Voor dat laatste kun je het progje ad-ware gebruiken.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook al een keer meegemaakt. Dit ligt aan de provider. Bel de provider op en vraag of ze je een nieuw account willen geven met een nieuw ip-adres. Het kan namelijk zijn dat er 2 gebruikers onder hetzelfde ip-adres werken met als gevolg dat je eruit gegooit wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, dat moet ik nog doen. Ik heb wel gekeken of er iets bekends opstond, maar geen GAIN, of date manager oid. Ik zal wel even ad aware meenemen naar die mensen, want daar downloaden met 64kbps schiet niet echt op.
En ze hebben geen virusscanner, zal ik ook nog even proberen te regelen. Maar zou een virus zoiets kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 00:18:
*KNIP* Het kan namelijk zijn dat er 2 gebruikers onder hetzelfde ip-adres werken met als gevolg dat je eruit gegooit wordt.
Kan zoiets ook als het netwerk met DHCP werkt? Die zou toch geen dubbele ip-adressen moeten kunnen uitgeven?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 00:23 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:30

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 00:21:
Mja, dat moet ik nog doen. Ik heb wel gekeken of er iets bekends opstond, maar geen GAIN, of date manager oid. Ik zal wel even ad aware meenemen naar die mensen, want daar downloaden met 64kbps schiet niet echt op.
En ze hebben geen virusscanner, zal ik ook nog even proberen te regelen. Maar zou een virus zoiets kunnen?
Geen idee of er virussen zijn die zoiets kunnen (denk het wel) maar je kunt het beter zeker weten. Overigens, is het niet slim om zowieso een virusscanner te installeren?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 00:23:
[...]

Kan zoiets ook als het netwerk met DHCP werkt?
Geen idee eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan ga ik die drie dingen wel even proberen als ik daar langs ga. Bedankt voor de tips mannen! :)

Verwijderd

I.d.d. wat RallyBanally zat ik direkt aan te denken.
Bel de helpdesk van die provider ...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Helpdesk kan je hier iig mee helpen. Het lijkt te komen door extreem korte leasetijden. Dit kan liggen aan de kant van de server (bij chello kan je dit bv gebeuren als je een netwerkje draait) of (en dat lijkt me in jou geval waarschijnlijker), een corrupte dhcp client. Dit kan veroorzaakt worden door sommige virussen, trojans, vage .exe's en eigen gepruts met registry. Een simpele oplossing is om je dhcp client opniuw te installeren en te registreren. Verwijder hiervoor je netwerkkaart uit systeem->apparaatbeheer.

Na een herstart (je hebt je cd nodig voor de drivers - tenzij ze ze op hdd hebt staan), worden deze bijna vanzelf (next, next, next, next) opnieuw geinstalleerd.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Zo dan, dat was even lastig! Ze hadden zelf een cd-rom speler die gebrande cd's niet leest! :D Ik heb mijn kabelmodem maar meegenomen naar hun huis, die van mij gaat tenminste vooruit met 768kbps :)
Ik heb alles nog eens nagekeken, en het lag niet aan de leasetijd, die stond netjes op 6 uur. En de netwerkkaart verwijderen en opnieuw installeren had ik al gedaan, zoals je kan lezen in mijn eerste post.

Ik heb allereerst een paar tooltjes van bitdefender.com gehaald, en na een tijdje zoeken was het euvel gevonden: Het Yaha.K virus
Dat was zo gefixt. Maar ik wilde nog even kijken of er spyware opzat, en heb ik adaware moeten downloaden. Er zat geen spyware op. Ook gelijk alle updates van WindowsUpdate gedaan.
En daarna norton antivirus gedownload met kazaalite, gelukkig hing hun modem er niet aan met 8KB/s :D
Anyway, nu hebben ze tenminste altijd bescherming. Ik had nooit gedacht dat een virus je internet kan blokkeren na een paar minuten!
Pagina: 1