[PHP] Kan niet ImageCreateFromGif

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:48

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if(!isset($_GET["width"]))
  $_GET["width"] = 100;
if(!isset($_GET["heigth"]))
  $_GET["heigth"] = 100;

header("Content-type: image/gif");
  $dst_img=ImageCreate($_GET["width"],$_GET["heigth"]) or die ("Kan image niet maken");
  $src_img=ImageCreateFromGif("./".$_GET["img"]) or die ("Kan niet maken van");
  ImageCopyResized($dst_img,$src_img,0,0,0,0,$_GET["width"],$_GET["heigth"],ImageSX($src_img),ImageSY($src_img)) or die ("Kan niet resizen");
  ImageGif($dst_img) or die ("Kan niet outputten");

Als ik deze file opvraag test.php?img=img.gif dan failt `ie op regel 8 :(

Nu vraag ik mij toch echt af wat ik fout doe. HIER geven ze bij de eerste reactie het script. Ze zeggen dat het prima werkt, heb er ook niemand over gehoord, maar toch doet deze het niet.

Ook vraag ik me af of het kan liggen aan de server. Alhoewel ze geen probs heeft met alle andere soorten (JPG+PNG)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat gif niet ondersteund worden op je server... zit nou eenmaal patent op. Anders zou ik het niet zo 123 weten:

edit:
van php.net:
Note: Since all GIF support was removed from the GD library in version 1.6, this function is not available if you are using that version of the GD library.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:48

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
MM, is er dan een andere manier om GIF`s te thumben?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

decramy schreef op 12 januari 2003 @ 23:35:
MM, is er dan een andere manier om GIF`s te thumben?
Jawel, kan heel makkelijk met ImageMagick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:26

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Sterker nog, doordat die gif uit de gd lib (het was toch gd he?) is gehaald, exporteren we op het werk in de PHP naar PNG, halen ImageMagick erover en geven dan de gif terug (nog altijd in PHP). Het is niet echt vreselijk efficiënt. Misschien heeft iemand anderes hier een beter oplossing voor?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrimaceODespair schreef op 13 januari 2003 @ 02:07:
Sterker nog, doordat die gif uit de gd lib (het was toch gd he?) is gehaald, exporteren we op het werk in de PHP naar PNG, halen ImageMagick erover en geven dan de gif terug (nog altijd in PHP). Het is niet echt vreselijk efficiënt. Misschien heeft iemand anderes hier een beter oplossing voor?
Ja het is gd.
Is het niet efficiënter om het dan PNG te laten? Is zeker zo goed als gif en het is gratis (gif niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een oudere GD kan het wel. Maar moet je wel even goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:26

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 07:35:
Is het niet efficiënter om het dan PNG te laten? Is zeker zo goed als gif en het is gratis (gif niet meer).
Voor het web niet (GIF en JPG blijven toch meeste ondersteund), en al zeker niet voor i-mode 8)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon JPG met quality 95% gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Er zijn nog GIF 'patches' voor de nieuwe GD libaries, maar ik weet de link zo snel ff niet te vinden.
Pagina: 1