[JSP] Methode -> Bean

Pagina: 1
Acties:

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb de volgende methode:
code:
1
usr.setUsername(request.getParameter("username"), request, response);

Deze wil ik omzetten naar een java bean

het moet dus iets worden van:

code:
1
<jsp:setProperty name="username" property="username" param="<%=request.getParameter("username") %>"/>

maar dan zit je nog met die request, response hoe stuur je die mee??

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
met 2 andere setProperties? :)

Verwijderd

Het mooiste is met JSTL te gaan werken, dan kun je heel simpel dmv EL allerlei request variables gebruiken en in andere beans opslaan.

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Maar als ik het goed begrijp dan geef je dmv de jsp tag:
code:
1
<jsp:setProperty name="username" property="username" param="<%=request.getParameter("username") %>"/>

Alleen een variabele een waarde, of word de methode ook uitgevoerd ?? Moet ik de methode nu ook nog aanroepen of gebeurd dat in die jsp tag

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Het is hetzelfde als username.setUsername( request.getParameter( "username" ) ) doen, misschien dat dat 't verduidelijkt? :)

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Beste emkedouwe, wat je met die setProperty eigenlijk doet is het aanroepen van de set method in de bean. Het zou overigens ook niet goed zijn om je variabelen direct aan te roepen (hoewel het waarschijnlijk ook niet mogelijk is, daar ze (bijna altijd) private horen te zijn), maar dat terzijde.

De voorbeeld code die je geeft is juist, maar volgens mij is het verplicht de quotes van de username te escapen, oftwel

code:
1
<jsp:setProperty name="username" property="username" param="<%=request.getParameter("username") %>"/

wordt

code:
1
<jsp:setProperty name="username" property="username" param="<%=request.getParameter(\"username\") %>"/

Maar hierover ben ik niet 100% zeker. Ik zag net dat ik het wel deed, maar ik weet niet of het nodig is.

Groeten, Erik

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
die quotes escapen is niet nodig nee. het kan trouwens ook gewoon zo:
Java:
1
<jsp:setProperty name="username" property="username" param="username"/>

[ Voor 22% gewijzigd door marcusk op 13-01-2003 16:56 ]

Pagina: 1