De_Bastaard schreef op 12 januari 2003 @ 22:54:
Nou, als ik 'n goed moederbord zou willen, zou ik IMO geen ECS pakken. Natuurlijk krijg ik hier reacties van mensen die wel zo'n plank hebben en 'hij doet het hier prima hoor'. Maar ik heb ze op mijn stageplek ook, en ik vind ze gewoon BAD... Als je al kijkt naar hoeveel biossen ze uitbrengen voor die K7S5A (Beetje simpel om zooooveel biossen uit te brengen om je fouten te corrigeren vind ik).
Als je 'n goed mobo wilt voor te oc'en pak je een Abit, Epox of Asus oid.
just my 2 eurocents

Voor ieder mobo worden er weet ik hoeveel biossen uitgebracht, en bij de K7S5A was het vooral het Cheepoman bios wat dus een aangepaste bios was die iemand zelf heeft aangepast. En dat ze veel biossen uitbrengen betekent niet dat ze slecht zijn, bij ECS doen ze al een nieuw bios als ze 1 stapje bij de fsb hebben toegevoegd. Ik heb een tijd op het orginele bios gedraait en nooit de behoefde gehad om een nieuw bios erin te doen (tot het cheepoman bios kwam dan omdat je dan kan oc'en) Beetje slechte argumenten heb je dus, je vind ze BAD... ik niet...
Ik heb hier met mijn ECS K7S5A tijden lang een XP 1600+ @ 1900+ gehad en daarvoor een TB 850 @ 1100
Dus nix tegen ECS. Het probleem is echter dat ze hele basic boarden maken waardoor er geen overclock functionaliteit op zit. Maar als je de fsb kan aanpassen dan is een ECS board net zo goed als andere boarden.
Als je een beperkt budget hebt, ga dan voor een MSI 745 Ultra mobo (rond de 80 euro) en een XP 1800+ Thorougbred (ook rond de 80 euro max). Dan heb je een snel en goed moederbord met genoeg overclocking mogelijkheden en een XP 1800+ = veel sneller als een Celeron 1700 en kan nog eens verder overclocken ook.
Intel = duur
[
Voor 28% gewijzigd door
Verwijderd op 12-01-2003 23:30
]