Toon posts:

[OC]ECS L4S8A2L goed mee te overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan dit mobo aan te schaffen in combinatie met een celeron 1700 en 256 ddr 333.

Nu heb ik gehoord dat ECS borden niet heel goed overklokken, geld dit ook voor dit bordje?
Zijn de prestaties van dit bordje een beetje goed?

De search leverde niet veel nuttigs op.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:36
Nou, als ik 'n goed moederbord zou willen, zou ik IMO geen ECS pakken. Natuurlijk krijg ik hier reacties van mensen die wel zo'n plank hebben en 'hij doet het hier prima hoor'. Maar ik heb ze op mijn stageplek ook, en ik vind ze gewoon BAD... Als je al kijkt naar hoeveel biossen ze uitbrengen voor die K7S5A (Beetje simpel om zooooveel biossen uit te brengen om je fouten te corrigeren vind ik).
Als je 'n goed mobo wilt voor te oc'en pak je een Abit, Epox of Asus oid.
just my 2 eurocents :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget voor t mobo is +- 100 euro.
Ik wil er eerst een celeron 1700 op zetten en dan later een snelle p4.
Welk bord raad jij mij dan? want ik zit hier wat rond te kijken maar kom er nog niet erg uit.

En ik vond dit bordje wel leuk omdat ie de snelste p4 aan kan er ddr 333 of 400 opkan en er zit usb 2.0 en firewire bij.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 22:59 ]

• De_Bastaard
Mja USB 2.0 is meestal wel standaard nu :)

Btw, ik heb geen ervaring met die ECS planken voor P4's. Maar op andere fora lees ik dat de Epox 4PEA(+) erg goed voor overklokken/tweaken is, en hij kost 119euro, wel 19 euro meer, maar dan heb je wel wat ;)

Hmm, weet ff niet of dat mobo ook voor die celly's is enzo... ben op moment niet zo zeer op Intel gebied actief :o

[ Voor 20% gewijzigd door De_Bastaard op 12-01-2003 23:23 ]

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 12 januari 2003 @ 22:54:
Nou, als ik 'n goed moederbord zou willen, zou ik IMO geen ECS pakken. Natuurlijk krijg ik hier reacties van mensen die wel zo'n plank hebben en 'hij doet het hier prima hoor'. Maar ik heb ze op mijn stageplek ook, en ik vind ze gewoon BAD... Als je al kijkt naar hoeveel biossen ze uitbrengen voor die K7S5A (Beetje simpel om zooooveel biossen uit te brengen om je fouten te corrigeren vind ik).
Als je 'n goed mobo wilt voor te oc'en pak je een Abit, Epox of Asus oid.
just my 2 eurocents :)
Voor ieder mobo worden er weet ik hoeveel biossen uitgebracht, en bij de K7S5A was het vooral het Cheepoman bios wat dus een aangepaste bios was die iemand zelf heeft aangepast. En dat ze veel biossen uitbrengen betekent niet dat ze slecht zijn, bij ECS doen ze al een nieuw bios als ze 1 stapje bij de fsb hebben toegevoegd. Ik heb een tijd op het orginele bios gedraait en nooit de behoefde gehad om een nieuw bios erin te doen (tot het cheepoman bios kwam dan omdat je dan kan oc'en) Beetje slechte argumenten heb je dus, je vind ze BAD... ik niet...

Ik heb hier met mijn ECS K7S5A tijden lang een XP 1600+ @ 1900+ gehad en daarvoor een TB 850 @ 1100

Dus nix tegen ECS. Het probleem is echter dat ze hele basic boarden maken waardoor er geen overclock functionaliteit op zit. Maar als je de fsb kan aanpassen dan is een ECS board net zo goed als andere boarden.

Als je een beperkt budget hebt, ga dan voor een MSI 745 Ultra mobo (rond de 80 euro) en een XP 1800+ Thorougbred (ook rond de 80 euro max). Dan heb je een snel en goed moederbord met genoeg overclocking mogelijkheden en een XP 1800+ = veel sneller als een Celeron 1700 en kan nog eens verder overclocken ook.

Intel = duur

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 23:30 ]

• De_Bastaard
Natuurlijk krijg ik hier reacties van mensen die wel zo'n plank hebben en 'hij doet het hier prima hoor'.
Dat bedoel ik ;)

Verwijderd

Reacties van mensen die em niet aan de praat krijgen zijn meestal n00bs die nog te stom zijn om de manual te lezen.... Want dat board is echt wel goed, ik heb er een stuk of 5 pc's mee uitgerust en nooit een probleem gehad.

• De_Bastaard
Sorry wil niet al te veel off topic gaan, maar moet ik dit nu beschouwen als 'n flame @ mij :?

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 12 January 2003 @ 23:32:
Sorry wil niet al te veel off topic gaan, maar moet ik dit nu beschouwen als 'n flame @ mij :?
neej hoor, ik beschouw jouw post ook niet als een flame tegen ECS gebruikers dus...

Maar topicstarter, kijk ff naar mijn post over AMD stuff.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat bors ook kopen met het oog op de toekomst zodat ik er dan een snelle p4 in kan zetten.
Het zal in elk geval een stuk beter zijn dan mijn duron.

Maar ik vraag morgen @ school nog wel ff iemand die een MSI bordje + celeron 1700 gekocht had.
Ennu gaat ik slape :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 23:54:
Ik wil dat bors ook kopen met het oog op de toekomst zodat ik er dan een snelle p4 in kan zetten.

Maar ik vraag morgen @ school nog wel ff iemand die een MSI bordje + celeron 1700 gekocht had.
In die MSI kan volgens mij tot een XP 2400+ in, dat is toch wel redelijk. En als je geld bespaart door een XP te kopen ipv een Celeron dan kan je dat geld in een Epox 8RDA+ steken, daar gaat de Barton serie ook in kunnen dus dan kan je helemaal lang mee.

Als je echt voor de toekomst wil plannen dan wacht je nog ff tot de 64-bit processors hier zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 23:54:

Ik zou zeker een bord kopen dat goed gereviewd is. Ik koop liever 2e hands als het voor weinig moet.

FF pricewatch gekeken: http://www.tweakers.net/pricewatch/30041 Asus p4b533 voor €113 Dan heb je een stabiel, snel en goed oc-baar mobo. Er schijnt tot 3500 Mhz mee gehaald te zijn met een p4b533E, las ik op overclockers.com. Ik heb hem ook: zit raid en audio van voor onboard goede kwaliteit extra op, maar heb er in juni nog €220 voor betaald :|, wel erg tevreden over. Heb 178 fsb stabiel gedraaid omdat mijn processor echt niet verder wilde en de 3:4 muliplyer voor geheugen is erg fijn. Er is ook een versie met ook nog lan en firewire.

// oja: HT wordt ook ondersteund. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan toch bij amd blijf en voor de 8RDA van Epox ga.
Kan hier ook ddr 333 in?

• De_Bastaard
^^ Zeker =]

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je nou dat er ddr 333 op kan?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Een van de belangrijkste features van de nForce2 op de 8RDA+ is dat hij twee geheugenkanalen heeft (in commerciële termen Dual Channel DDR).. Als je er dan twee reepjes DDR-SDRAM in stopt heb je de dubbele geheugenbandbreedte.

En ja, 2x DDR333 gaat, hoewel 2x DDR266 méér dan voldoende bandbreedte geeft, en AMD loopt het best als het geheugen synchroon is met de processor, dus 2x DDR266 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan er dan ook 1x 256 mb ddr geheugen in(lijkt me wel denk?)

Verwijderd

Jupiler schreef op 13 januari 2003 @ 11:54:
Een van de belangrijkste features van de nForce2 op de 8RDA+ is dat hij twee geheugenkanalen heeft (in commerciële termen Dual Channel DDR).. Als je er dan twee reepjes DDR-SDRAM in stopt heb je de dubbele geheugenbandbreedte.

En ja, 2x DDR333 gaat, hoewel 2x DDR266 méér dan voldoende bandbreedte geeft, en AMD loopt het best als het geheugen synchroon is met de processor, dus 2x DDR266 ;)
Tenzij je natuurlijk je fsb op 166 zet ;)

Let wel op, de 8RDA != 8RDA+

Ga dus als je wilt overclocken zeker voor de 8RDA+ want dat is dus echt een van de allerbeste boarden ter wereld en in ieder geval de snelste chipset. Met dat dual-DDR kan je het beste 2x 256 MB DDR 333 pakken, dan heb je het meeste ruimte voor een vette OC en zijn je geheugen benches ook indrukwekkend (want zeg nou eerlijk... heb je echt al die bandbreedte nodig :? Maar het staat wel stoer :D)

Er kan natuurlijk ook gewoon 1x 256mb DDR in, type maakt niet uit. Er kan DDR 266,333 en 400 in. Aantal mb maakt ook niet uit, 16mb slikt ie goed, 1024 mb net zo goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 12:35 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 11:56:
Maar kan er dan ook 1x 256 mb ddr geheugen in(lijkt me wel denk?)
Kan uiteraard wel, maar dan geniet je niet van de dubbele geheugenbandbreedte... Je kan er eventueel later nog een tweede reepje bij stoppen.

Verwijderd

Zie de mobotesten die links en rechts op het inet te vinden zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.