Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Meerdere temp. sensoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bracket van target met allemaal aansluitingen enzo maar ook temperatuur LCD + aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://www.target-int.nl/photo/26312.jpg

de aansluiting is heel simpel. Gewoon een molex stekker en een 2aderig kabeltje die naar een simpele temperatuur sensor loopt. Nu is mijn vraag. Kan ik er meerdere sensoren op zetten en deze omschakelen met een schakelaar.

Zoiets
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/sensor.JPG

Theoretisch is dit mogelijk maar ik weet niet zoveel af van electriciteit.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ja hoor, is geen probleem. Kan gewoon met een schakelaar.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Werken die sensoren niet op basis van weerstand?
Als je het kabeltje langer maakt of aanpast kan de weerstand ervan veranderen en dan de temperatuur meting.

Het schoot me gewoon even te binnen, en de meetverschillen kunnen best heel laag blijven. Maar zoals ik al zei...

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 11:39

AxzZzeL

maakt oogsnoep

ArmEagle schreef op 12 January 2003 @ 22:57:
Werken die sensoren niet op basis van weerstand?
Als je het kabeltje langer maakt of aanpast kan de weerstand ervan veranderen en dan de temperatuur meting.

Het schoot me gewoon even te binnen, en de meetverschillen kunnen best heel laag blijven. Maar zoals ik al zei...
Klopt. Zo'n sensor heet ook wel NTC (wat staat voor Negatieve Temperatuur Coefficientie). Wat betekent dat het meer stroom door laat als ie warmer wordt (dacht ik, weet ik niet meer zeker). Dus die kabels niet 20 meter lang maken en dan komt het wel goed. ;)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
Als je gewoon vergelijkbare kabel pakt, en je maakt ze even lang (voor het idee) dan moet het geen probleem zijn. Van een dunne kabel is de weerstand van een meter echt te verwaarlozen. En als ze even lang zijn en het wijkt een graad af, dan heb je toch het verschil tussen die 2, maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
de kabel zal niet meer dan 30 cm worden. Mijn kast is niet zo erg groot :). Ik ga dalijk ff bij de electronica boer een sensortje halen.

Verwijderd

volgens mij moeten de sensoren dan wel ongeveer hetzelfde zijn. niet alle ntc's zijn hetzelfde lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ze hadden dus geen temp. sensoren liggen :( . Nu moet ik ze maar een keer bij conrad bestellen.
Pagina: 1