[HK] Foutje :? in Sticky-topic?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Welkom in de HK - HK Rules *updated 4-1-2003*

Vergipsinkje?
Welkom in de HK

Voor je verder gaat, zijn er een aantal dingen die belangrijk zijn om te weten in de HK.

Jeuj, HK, lekker onzinnen!!!

Laat het volgende iig heel duidelijk zijn: HK is NIET voor onzin. Het is niet zo erg dat er geen melige dingen gepost mogen worden, maar echte onzin/craptopics (‘help, ik moet poepen, om maar iets te noemen)’, of replies worden gesloten of wat van gezegd. HK is een gezellig forum voor andere dingen dan computers, maar het is geen vuilnisvat.
Volgens mij wordt de vetgedrukte zin toch wat anders bedoeld.... want deze zin is nogal... ehm.... :+

Ik meen dat er zoiets hoort te staan als 'Het is niet zo erg als je melige dingen post, maar......'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

lol, zo is die toch wel goed :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die zin staat dat het in de HK er niet zo erg aan toe is dat je niks meligs mag posten, maar pure crap geweerd wordt.

Ik snapte hem de eerste keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 14:07

Klippy

Still Game

Zonder 'erg' is hij d:)b

Vergeet dit maar, zie Durden, ik ben ook dom als wfvn :P

[ Voor 63% gewijzigd door Klippy op 12-01-2003 22:30 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kvind nog steeds een kromme zin, ik snap hem trouwens nu wel. Misschien even een kommatje ofzo ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Erkens schreef op 12 januari 2003 @ 22:28:
lol, zo is die toch wel goed :? :P
Zoals LuNaTiC hem geplaatst heeft?

Ff analyseren:

code:
1
Het is niet zo erg dat er geen melige dingen gepost mogen worden

Niet-geen; dubbele ontkenning dus

code:
1
Het is erg dat er melige dingen gepost mogen worden

Dan heb je een zin die wel loopt maar slaat mi als een tang op een varken :+

of is dit een Lunatic-LuNaTiC-[HK]-melding ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 14:07

Klippy

Still Game

Het beleid is niet zo streng dat er geen melige dingen gepost mogen worden, maar
Zoiets dus is duidelijker :P

"Het" is gewoon vaag in deze zin ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 17:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je gaat nu een samentrekking uit elkaar halen..
"niet zo erg" hoort bij elkaar

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zo erg -- dat er geen melige dingen gepost mogen worden -- MAAR enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

vergelijkbare situatie:

Moeder tegen kind: 'je mag vanavond geen koekje!

Oke, het is niet zo erg dat je geen eten krijgt ofzo, maar... '

(het is niet zo erg dat --> ik wil het niet zo ver doortrekken dat je niet.... etc)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen dubbele ontkenning, niet zo erg hoort bij elkaar en geen slaat op iets anders. Dubbele ontkenning zou zijn: "niet geen melige dingen" oid :P
edit:
Hebben jullie allemaal niks te doen ofzo? :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Idd, mierennuekers :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zo erg, dat er geen melige dingen gepost mogen worden, maar echte onzin/craptopics (‘help, ik moet poepen, om maar iets te noemen)’, of replies worden gesloten of wat van gezegd. HK is een gezellig forum voor andere dingen dan computers, maar het is geen vuilnisvat.

Opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Inderdaad, de zin is gewoon correct, wat veel woorden misschien maar ik snapte m gelijk hoor :)

Peter1, dat hoeft niet hoor :)

[ Voor 16% gewijzigd door Azrael op 12-01-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zo erg, dat er helemaal geen melige dingen gepost mogen worden, maar echte onzin/craptopics (‘help, ik moet poepen, om maar iets te noemen)’, of replies worden gesloten of wat van gezegd. HK is een gezellig forum voor andere dingen dan computers, maar het is geen vuilnisvat.

Dit loopt nog mooier vind ik (alsof iemand het ook maar leest).

Peter1 - professionele insectenbevrediger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azrael schreef op 12 January 2003 @ 22:36:
Peter1, dat hoeft niet hoor :)
Hoeft inderdaad niet, maar het haalt wel meteen de dubbelzinnigheid uit de zin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
De zin is 100% correct volgens de Nederlandse taal.
Mocht men deze zin niet snappen, het is de plaats waar jij je de komma's en de klemtoon zet, hier hebben overigens veel Nederlanders last van valt me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ik moest hem 3 keer lezen, maar snap hem nu :) wellicht toch een kleine aanpassing? of ben ik gewoon erg dom misschien? 8)7

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Owkee... 1e gedeelte is nu duidelijk (hoewel ik m'n twijfels heb of de letterlijke betekenis zo bedoeld is; lees verder voor meer over mijn opvatting). Alleen is 'maar' nu verkeerd gebruikt volgens mij.

Even letterlijk lezen nu:

1e gedeelte met de dubbele ontkenning zegt nu (op ironische wijze) dat melige dingen NIET zijn toegestaan (hm... nu snap ik toch het nieuwe beleid van de HK niet; een beetje meligheid/topics met een knipoog (melig tintje) zijn toch nog toegestaan (ik heb het niet over bullshit) :?)

Dan die maar:
maar1

I {het ~}
1 tegenwerping, bedenking
II {de ~}
1 mare
maar2 (bw.)

1 slechts
2 inderdaad, nogal, toch
3 [om twijfel uit te drukken]
4 [om een wens uit te drukken]
5 [als aanmaning of waarschuwing]
6 aanhoudend, altijd door => almaar
maar3 (vw.)

1 [zuiver tegenstellend] => doch
2 [beperkend tegenstellend] => doch
3 [in zijdelingse tegenwerpingen]
´maar·schalk (de ~ (m.))

1 militaire bevelhebber, in rang boven de generaal
maart (de ~ (m.))

1 derde maand van het jaar, lentemaand
maarts (bn.)

1 van, als in de maand maart
Maar is een tegenstelling. Zoals het nu in de zin staat, is het juist het omgekeerde van een tegenstelling; het is gewoon een stapje verder dan het eerste gedeelte van de zin.

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 12-01-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op 12 January 2003 @ 22:39:
De zin is 100% correct volgens de Nederlandse taal.
Mocht men deze zin niet snappen, het is de plaats waar jij je de komma's en de klemtoon zet, hier hebben overigens veel Nederlanders last van valt me op.
Als de meerderheid er last van heeft dan lijkt het me geen goed Nederlands, de taal is namelijk wat de meerderheid spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik denk idd dat ie in principe ook wel goed is, maar hem veranderen zodat ook de wat minder begaafden onder ons (O-)) het kunnen snappen, kan natuurlijk nooit kwaad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 12 januari 2003 @ 22:42:
Ik denk idd dat ie in principe ook wel goed is, maar hem veranderen zodat ook de wat minder begaafden onder ons (O-)) het kunnen snappen, kan natuurlijk nooit kwaad >:)
Aangezien 70 % van Nederland minder begaafd is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 12 januari 2003 @ 22:42:
*kuch*

Ik vind het niet erg om onder de minder begaafden gerekend te worden hoor... Maar deze minder begaafde heeft volgens mij toch ECHT een foutief gebruik van het woord 'maar' opgemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ach, hallo je snapt toch zelf ook wel (dmv smilies ;)) dat het niet zo bedoeld was :? If not, excuses :*

sowieso boeit het verder niet, ik heb het nu zo aangepast dat er iig geen misverstand over kan bestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 22:43:
[...]

Aangezien 70 % van Nederland minder begaafd is 8)

Waar baseer je die 70% op? Op de representatieve groep die hier nu in dit topic gepost heeft? (waarvan volgens mij de meerderheid hem wel snapte overigens volgens mij :P) ;)

[ Voor 13% gewijzigd door LuNaTiC op 12-01-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft ie modem en waren de smilies nog niet gedownload :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien goede gelegenheid om is te vragen hoe lang je lid moet zijn om in de HK te kunnen? -naast die 150 posts dan

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 12 January 2003 @ 22:45:
Ach, hallo je snapt toch zelf ook wel (dmv smilies ;)) dat het niet zo bedoeld was :? If not, excuses :*

sowieso boeit het verder niet, ik heb het nu zo aangepast dat er iig geen misverstand over kan bestaan ;)
Boeit mij persoonlijk niet echt zo superveel; maar vanwege de redelijke ophef over de 'serieuze replies' in de huiskamer, denk ik dat het wel zo aardig is om duidelijkheid te verschaffen aan al die 'arme huiskamermeubeltjes' die nu toch iets meer op hun niveau moeten gaan letten. En als ze zo'n ingewikkelde zin lezen....... haken ze direct al af :+ (neh, zo bedoel ik het niet; ik (als minder begaafde) meende te begrijpen wat de bedoeling was met de huiskamer nog VOOR dat grote topic; in dat topic werd dat (dacht ik) nog een keer bevestigd, maar nu meende ik dus iets anders te lezen in die sticky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 12 January 2003 @ 22:46:

[...]

Waar baseer je die 70% op? Op de representatieve groep die hier nu in dit topic gepost heeft? (waarvan volgens mij de meerderheid hem wel snapte overigens volgens mij :P) ;)
Nee op de statistieken van het VMBO :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dual-zip schreef op 12 January 2003 @ 22:47:
Misschien goede gelegenheid om is te vragen hoe lang je lid moet zijn om in de HK te kunnen? -naast die 150 posts dan

Nee, dat is nooit een goede gelegenheid...

Er is namelijk niet voor niks een sticky over gemaakt: Waar is HK nou??? *lezen!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 22:46:
Misschien heeft ie modem en waren de smilies nog niet gedownload :P
Jah... kep modem.... @Home-Kabelmodem

(en zo'n smilie is echt wel sneller binnen dan ik met m'n verstand/reactievermogen kan bijbenen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"
wfvn schreef op 12 januari 2003 @ 22:48:
[...]

Jah... kep modem.... @Home-Kabelmodem

(en zo'n smilie is echt wel sneller binnen dan ik met m'n verstand/reactievermogen kan bijbenen :+)
Lol, moest er nog is bijkomen. "ja ik ben sneller als m'n pc " _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Oke dan, zand erover en bedankt voor de oplettendheid :+

deze is wel opgelost zo, volgens mij snapt iedereen hem nu :P

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.