[PS2] Leest géén DVD's en PS2 spellen meer

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:00
Ik heb van iemand een PS2 hier liggen die kapot is. Althans hij leest geen DVD's en PS2 spellen meer. Audio en PS1 CD's leest hij wel. Er zat geen garantie meer op dus ik had hem opengemaakt en de kop was gewoon school.

Wat kan hier de oorzaak zijn (en natuurlijk wats de oplossing ;) ) :?

• XoReP
Kan misschien een modje de titel veranderen naar:

[PS2] Leest géén DVD's en PS2 spellen meer

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:05
Titel fix en een schopje naar SPV :)

There is no magic.

• SmartDoDo
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Uh, garantie zat er niet meer op? Hoe oud was hij dan?

Als je hem niet open had gemaakt had je er waarschijnlijk gewoon nog mee terug kunnen gaan. De levensverwachting van een PS2 zal toch wel meer zijn dan 1 jaar en dus mag je er van verwachten dat hij langer mee gaat.

• XoReP
Zegel was al doorbroken door degene van wie die is.

Weet iemand dus misschien wat het antwoord is _/-\o_ , kga um trouwens niet laten reparen omdat dat duurder kost dan een nieuwe |:(

[ Voor 57% gewijzigd door XoReP op 12-01-2003 22:35 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Jammer dat hij al was opengemaakt. Maaru, het kan zijn dat de laser niet goed staat afgesteld :?

Hij speelt namelijk wel gewone PS games en audio cd's. Maar DVD met kleinere sporen en PS2 niet. Dus vuil kan het niet zijn. Afstelling is dan waarschijnlijker.

• XoReP
SmartDoDo schreef op 12 January 2003 @ 22:42:
Jammer dat hij al was opengemaakt. Maaru, het kan zijn dat de laser niet goed staat afgesteld :?

Hij speelt namelijk wel gewone PS games en audio cd's. Maar DVD met kleinere sporen en PS2 niet. Dus vuil kan het niet zijn. Afstelling is dan waarschijnlijker.
Weet jij misschien hoe ik daar iets aan kan doen want ik zat hier trouwnes ook al aan te denken. Er zit trouwens een wit tandwieltje op de CD-unit waar nix tegen aan zit en wel gedraait kan worden :?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb even zitten zoeken en ben het volgende tegen gekomen:

PS2 Laser Calibration
Adjusting PS2 Laser Unit

Mocht je hier meer over willen vinden, ik heb 'ps2 laser adjust' als zoekopdracht gebruikt.

edit:
Waarschijnlijk overbodig te zeggen, maar mocht je de laser gaan afstellen en de PS2 is open en staat aan, er voor zorgen NOOIT recht in de laser te kijken. :)

[ Voor 23% gewijzigd door SmartDoDo op 12-01-2003 23:44 ]

Pagina: 1