Ik dacht, laat ik eens een dual boot van mijn windows xp en windows dot net server beta 2 maken. Zo gezegd zo gedaan. Partitie schoongemaakt, windows dot net op die partitie geinstalleerd, als eerst toch ff kijken bij dot net. werkt perfect ,geen problemen. ok, herstarten en naar win xp weer terug. terwijl ik wil inloggen krijg ik de melding dat er geen profiel is, omdat ik niet genoeg rechten heb (het is mijn eigen profiel, en heeft t 2 uur eerder nog gedaan), en ik dus op een tijdelijk profiel kom, met de uitstraling van dot net
maar ok, het probleem wat ik nu dus heb, is hoe ik het ook probeer, admin account e.d. ik krijg elke x een access denied op die map. En als ik als de eigen account inlog (dus met dat tijdelijke profiel) kan ik wel bij die map komen, maar zodra ik alles wil kopieren voor een backup, kopieerd hij maar de helft, iemand enig id hoe ik die rechten weer terug kan wijzigen?
Als ik het goed begrijp kun je dus niet bij een persoonlijke map komen (mijn documenten bijvoorbeeld)?
Je kunt via het administrator account, eigenaar worden van de map(pen) , of take ownership, iets in die geest. Deze optie staat goed verborgen in beveiligings opties van die mappen, het is even zoeken. Rechter muisknop op de map -> eigenschappen -> beveiliging -> gevanceerd -> eigenaar -> dan een vinkje daar onderaan zetten... of iig wat prutsen in die instelligen, het is mij ook gelukt, maar hoe ik het precies gedaan heb toen weet ik niet meer.
Je kunt via het administrator account, eigenaar worden van de map(pen) , of take ownership, iets in die geest. Deze optie staat goed verborgen in beveiligings opties van die mappen, het is even zoeken. Rechter muisknop op de map -> eigenschappen -> beveiliging -> gevanceerd -> eigenaar -> dan een vinkje daar onderaan zetten... of iig wat prutsen in die instelligen, het is mij ook gelukt, maar hoe ik het precies gedaan heb toen weet ik niet meer.