Hoi,
ik ben voor een kennis bezig een webapplicatie te maken zodat hij de contents van zijn website gemakkelijk kan bijwerken. Echter, ik krijg het niet voor elkaar gegevens in de database te krijgen.
Ik gebruik deze code:
uit die include haalt hij de databasegegevens ($c_host etc)
Ik gebruik bij een andere site precies dezelfde code (waarin alleen namen verschillen dus) en die werkt wel. (Dat is een andere provider, dus het zou aan deze provider kunnen liggen).
Ik heb schrijfrechten voor de database, want ik kan gewoon wijzigen:
Het meest vervelende is ook nog, dat ik geen foutmelding krijg, waaruit ik enige info zou kunnen halen.
hebben jullie enig idee wat het probleem hier is? Ik namelijk niet echt, maar dat zal wel duidelijk zijn...
bedankt!
ik ben voor een kennis bezig een webapplicatie te maken zodat hij de contents van zijn website gemakkelijk kan bijwerken. Echter, ik krijg het niet voor elkaar gegevens in de database te krijgen.
Ik gebruik deze code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| include("dbvars.inc.php"); mysql_connect("$c_host", "$c_user", "$c_pass"); mysql_select_db("$c_base"); $query = "INSERT INTO machines (naamnl, naamen, tekstnl, teksten) VALUES ('" . $naamnl . "', '" . $naamen . "', '" . $tekstnl . "', '" . $teksten . "')"; $result = MYSQL_QUERY($query); |
uit die include haalt hij de databasegegevens ($c_host etc)
Ik gebruik bij een andere site precies dezelfde code (waarin alleen namen verschillen dus) en die werkt wel. (Dat is een andere provider, dus het zou aan deze provider kunnen liggen).
Ik heb schrijfrechten voor de database, want ik kan gewoon wijzigen:
PHP:
1
2
| $query = "UPDATE machines SET naamnl='$naamnl', naamen='$naamen', tekstnl='$tekstnl', teksten='$teksten' WHERE id='$id'"; $result = MYSQL_QUERY($query); |
Het meest vervelende is ook nog, dat ik geen foutmelding krijg, waaruit ik enige info zou kunnen halen.
hebben jullie enig idee wat het probleem hier is? Ik namelijk niet echt, maar dat zal wel duidelijk zijn...
bedankt!
met een hamer past alles