Toon posts:

ADSL en ISDN?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben nu een isdn aansluiting in huis.
2 computers met isdn aansluiting (op zelfde lijn)
1 computer met 56k6 modem
2 telefoons op 1 nummer

Hoe krijg ik het dan voor me kaar, op op 1 pc adsl te krijgen en dan via netwerkje op mijn pa's laptop. En dan ook nog gewoon isdn voor het bellen enzow?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 22:13 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 18:55
ADSL lijkt me. Voor ISDN betaal je nog kosten per minuut lijkt me :)
Zeker een wat duurder ADSL abbo met 64Kb upload is wel goed voor meerdere pc's.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 17:39
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 22:05:
Wij hebben nu een isdn aansluiting in huis.
2 computers met isdn aansluiting (op zelfde lijn)
1 computer met 56k6 modem
2 telefoons op 1 nummer
Nu willen wij dus overstappen op ADSL. Is het dan verstandig om volledig op ADSL te gaan. Of een splitter en dan ene kant adsl andere kant ISDN?
Een splitter wordt gebruikt om het ADSL-verkeer te scheiden van de telefonie (alles komt op 1 lijn binnen). Vanuit de splitter gaat 1 kabel naar je ADSL-modem en 1 kabel naar je telefoon(s).

Als je 2 telefoons op 1 telefoonnummer gebruikt en dus niets met de extra nummers die ISDN biedt doet, zou ik eerst je lijn om laten zetten naar analoog en vervolgens ADSL aanvragen. Het handigste is ook om een netwerkje op te zetten dmv een router achter het modem (Linux-PC of een hardwarerouter).

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 17:39
SandeR schreef op 12 januari 2003 @ 22:07:
Zeker een wat duurder ADSL abbo met 64Kb upload is wel goed voor meerdere pc's.
Eh, da's het goedkoopste ADSL-abo ;)
Maar dat zou voor 2 PC's voor gewoon e-mailen en WWW inderdaad voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus gewoon splitter in de meterkast doen? Dan krijg ik dus 2 signalen. ISDN en ADSL. Dus 1 lijn gaat dan naar mijn kamer, en via netwerk naar mijn vaders kamer. En de andere lijn (isdn) gaat naar de andere pc (waar geen adsl op komt/moet) en naar de gewone telefoon lijn.
Zeg ik het zo correct?

Verwijderd

ik heb hier thuis ook adsl en isdn. ik heb na de splitter een router gezet, dan hoef je niet te gaan kloten met een netwerkje met je pa, en internet sharing enzo. en dan wordt bij de betere routers de totale snelheid die je adsl jou bied verdeelt over jou pc en die van je pa als jullie tegelijk op internet zitten.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 22:34:
Ik kan dus gewoon splitter in de meterkast doen? Dan krijg ik dus 2 signalen. ISDN en ADSL. Dus 1 lijn gaat dan naar mijn kamer, en via netwerk naar mijn vaders kamer. En de andere lijn (isdn) gaat naar de andere pc (waar geen adsl op komt/moet) en naar de gewone telefoon lijn.
Zeg ik het zo correct?

Ja.
Kleine aanvulling nog: na de splitter komt natuurlijk eerst het modem voordat hij op het netwerk aangesloten kan worden. Dit modem moet kunnen routen (Alcatel 510(i) kan dit), of als je modem dat niet kan: dmv een router. Zie ook:
Hoe deel ik Internet ?

En pas NA de splitter komt alle ISDN apparatuur, zoals NT1 kastje ed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.