[@home] verbinding verbroken na half uur inactiviteit v/d pc

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52
Het probleem is dat de verbinding wordt verbroken als de computer een tijdje (ongeveer een half uur) niet gebruikt wordt. Je zou zeggen dat het aan de powermanagement ligt, maar dit is allemaal uitgeschakeld.

Ook wanneer de snelheid een tijdje boven de 200 KB/s is geweest, houdt hij er ook zomaar ineens mee op.

De computer is via een Silicon USB Netwerkkaart (gekregen bij het @home pakket) aan het internet verbonden. Ook is Norton Internet Security 2003 geinstalleerd.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Kijk is bij de hardware setup en dus of dat de pc je ethernet kaart mag uitschakelen als deze langere tijd niet wordt gebruikt?

• JeroenTheStig
die optie staat niet bij de hardware setup... of kijk ik verkeerd? (device manager --> netwerkkaart properties)

oh ja, het besturingssysteem is Windows XP Pro

• BSeB
Bij systeem en dan naar aparaatbeheer en dan bij je hardware kaart eigenschappen en dan energiebeheer en daar staan 2 opties of wel of niet te gebruiken om sdtroom te sparen

• JeroenTheStig
thanx, we gaan t proberen

• BSeB
Laat maar weten of dat hij het hierna nog steeds doet, overigens kan het ook aan systemworks liggen daar heb ik zelf ook heel lang mee liggen *** maar is nooit goed werkend gekregen op XP. Verder raad ik je aan om gewoon voor 15 euro een netwerkkaart (PCI) te halen. Dat geeft zoiezo al veel minder probs.

@-Home s*cks en verder geven ze liever een USB kaart omdat ze dan bij jouw thuis die comp niet meer open hoeven te schroeven. Ze hoeven alleen maar zo'n modem erin te prikken en klaar. (Tijd en werkbesparing)

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wordt de verbinding verbroken wanneer je niet aan de pc zit (je geeft geen input met bv. muis of keyboard), of wanneer de verbinding een half uur idle is? Is ook nog een verschil.

En wat dat powermanagement betreft, check dat ook even in de bios, soms wijken de instellingen daar af van wat Windows beweert.

• JeroenTheStig
ik wacht nog even op het resultaat, het probleem was bij een kameraad thuis, en hij zou het vandaag testen.

Jullie horen nog hoe het is afgelopen!

• Reptile209
  • Laatst online: 23:14

Reptile209

- gers -

Ow, kijk ook eens met winipcfg (win9x/ME) of met ipconfig (Win2k/XP) naar je computernaam: als die eindigt op .nodemove.home.nl ben je de sjaak. Dan zit je in een @Home onderhoudsgebied en moet je IP ieder uur opnieuw gerefreshed worden en daar doe je dus niks aan...
Kijk eens naar je lease-tijden, dat moet tussen een dag en een week zitten, niet een uurtje :)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1