Mijn eerste stapjes in de wereld van WC...

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 21:52
...en vooral wat NIET te doen.

Ik wist perfect wat ik wilde : de case was al maanden op voorhand uitgekozen, evenals de WC kit.

Na heel veel problemen om te case te kunnen importeren kon ik toch de case vinden die ik wilde. Ah, 't moeilijkste gedeelte was voorbij dacht ik, de rest zal nu wel simpel zijn : kwestie van WC kit bestellen en installeren : klaar!
Niet dus.

Ik bestelde de "Klax WaterKoelingKit Exxtreme II" bij XXL cases.be
Dacht er niet veel bij na : die kits hadden goede reviews gekregen bij sites als Tomshardware, dus zou het wel in orde zijn.

Na twee weken wacht (de feestperiode zat hiertussen) ontving ik de bestelde kit met de post.

Ah, lekker dat ding beginnen inbouwen.... tot ik hierop stootte : 8)7

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/archeon/verkeerde%20kant%20res%202.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/archeon/verkeerde%20kant%20res%201.jpg

Zoals je kan zie zit de uitgang van het Innovatek reservoir aan de verkeerde kant en stoot het tegen mijn bodemplaat.
In feite had ik dus dit ding nodig ipv het reservoir dat standaard bij de kit geleverd werd. :'(

Dat was nog niet alles Dit was de tweede vaststelling :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/archeon/te%20groot%20binnen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/archeon/te%20groot%20binnen%202.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/archeon/te%20groot%20buiten.jpg

Zoals je kan zien was de rad te breed om te passen op het 120mm gat in de case |:( . Da's iets wat met een Black Ice Pro zeker geen probleem zou zijn geweest. Pas TOEN controleerde ik de afmetingen van dit rad (die online stonden) en stelde inderdaad vast dat deze afmetingen een stuk breder en hoger waren dan een Black ICE. Ik was er gewoon van uitgegaan dat al die dingen een standaardmaat hanteerde. (ik weet het : assumption is the mother of all fuckups...)

Stond ik daar met mijn hele kit en kon ik er niets mee aanvangen. Had ik 400 euro voor betaald. Shit.

Toch besloot ik om eens tot bij de mensen van XXL cases te gaan (de firma Eurosys in Hasselt) om te zien of ze voor mij een oplossing hadden.

NOU! Die hadden ze! De hele kit werd zonder problemen teruggenomen en terugbetaald (!) en ik kon de onderdelen die ik wel nodig had apart bestellen. OOK bepaalde onderdelen die niet standaard op hun site voorkwamen zouden ze proberen apart voor mij bij te bestellen. (zoals een Black ICE Xtreme rad)

Ik moet zeggen dat ik ZEER aangenaam verbaasd was van de aanpak van deze firma! Hun service was uitmuntend en zeer professioneel en oversteeg mijn stoutste verwachtingen. Ik wil hierbij dan ook een woordje van dank richten tot de heer Mark Lens en zijn crew : jullie zijn een voorbeeld voor gelijk welk ander informaticabedrijf! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afijn. Ik kan dus de volgende tip meegeven aan gelijk welke newbie die ook wel eens wil beginnnen met WC (zoals ik dus :X) :
CHECK alle onderdelen GRONDIG! Ga er niet van uit de een kit de ideale oplossing is en dat die sowieso bij jou zal passen "omdat het een kit is!". Maak niet de fout die ik gemaakt heb! Ik heb het ongeloofelijke geluk gehad mijn onderdelen aangekocht te hebben bij zo'n fantastische firma als Eurosys, maar ik besef HEEL goed dat ik net zo goed bijna 400 euro had kunnen verspeeld hebben enkel en alleen maar omdat ik mijn huiswerk niet goed gemaakt had.

Ik wacht dus nu de rest van de onderdelen af die ik besteld heb bij XXLcases.be. Deze keer heb ik mijn huiswerk WEL goed gemaakt en ik ben dan ook volledig van plan pics te posten van mijn eerste succesvolle WC mod, hopelijk zeer binnenkort.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Met Eurosys - XXLcases.be heb ik ook goede ervaringen, spijtig dat ze soms aan de prijzige kant zijn (en nu weet je het, koop nooit een kant en klare WC-set ;)).

Verwijderd

Is er dus een rad van blackice waar je 2x 8cm op kan zetten?

• TKCable
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 21:06

TKCable

TiMMaY

dude, koelt die ook een beetje?

• BartDG
Ja, black Ice heeft inderdaad een rad, de BlackICE micro, dat 8x8cm meet. Dus goed te gebruiken in al die Chieftec en Antec cases.

Ik heb echter een 12cm fan nodig. De reden dat ik zo lang heb zitten zoeken naar die case is omwille van het feit dat het een alu case is met een TWAALF cm gat aan de achterkant. (ipv éénmaal of tweemaal een 8cm gat - zoals bij de lian-Li cases). Dit is vrij uniek. Nergens ben ik een andere alu case tegengekomen die dit had. Dit is de case waarover ik het heb.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zet het in de shopsurvey zou ik zo zeggen :)

Tweakers Discord

• BartDG
...is gebeurd! 8)

Verwijderd

wa heeft dit alles je gekost als ik vragen mag?

en vanwaar zo'n speciaal geimporteerde oid. kast

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De reden dat ik zo lang heb zitten zoeken naar die case is omwille van het feit dat het een alu case is met een TWAALF cm gat aan de achterkant.
12 CM fans presteren beter wat betreft koeling/geluid en een alu case zelf is ook veel koeler.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerNummer op 12-01-2003 22:51 ]

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Ook hier blijkt maar weer eens :

bezint eer gij begint :o

Het is inderdaad van belang de nodige reviews te lezen en documentatie door te nemen alvorens zo'n uitgave te doen.

Toch klasse van zo'n shop met hun service. Gek eigenlijk, dit vinden we top. Dit zou toch elke shop moeten doen?

In ieder geval een les voor de volgende keer. Sux6 met de definitieve bouw. ;)

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

heb je geluk gehad, en goede service van XXLcases. maar nu ben ik toch wel benieuwd, hoe werkt je WC ???

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Hey Archeon naadje dat je niet uitkwam met dat waterkoelsetje... ik ga een dezer dagen ook mijn waterkoelspullen in m'n kast inbouwen (heb dezelfde kast als jou)

heb al meer dan een half jaar waterkoeling in m'n oude kast gehad, en ben benieuwd hoe het gaat werken in de nieuwe kast :) Black Ice rad, Maze3 waterblokje.

(die Black Ice was voor mij de reden de speurtocht naar die case te starten :+)

veel succes in ieder geval met inbouwen...

wat voor pomp heb je besteld? Ik heb zelf een Eheim 1048, zonder dat aanklikreservoir (had die bijna aangeschaft, maar ben uiteindelijk toch voor een 'los' aluminium reservoir gegaan van aqua-computer.de)

die Eheim past er in ieder geval net precies in, hopelijk gaat het met de slangen ook goed (ik moet nog wat elleboogjes en kabelklemmen halen)

ben benieuwd naar je pics, vooral ook hoe je de slangen aan gaat leggen

ga je trouwens nog wat dremelen aan die kast, of durf je het niet aan? bij mij gaan morgen in ieder geval die 12 cm fangrill aan de achterkant eruit, en er komt een 12cm blowhole in het vooronder in het chassis omdat er geen lucht door die prutgaatjes komt

[ Voor 25% gewijzigd door Chiron op 13-01-2003 01:27 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik heb ook dezelfde kast, komt het volgende in:

-swiftech mcw5000(cpu)
-swiftech mcw50(GPU)
-2x black Ice extreme chrome
-1x eheim 1250
-1/2" ID tygon slangen
-4 xpanaflo 120 mm m1a fans op sunbeamtech rheobus.
-zijkant wordt bewerkt ahv. lasercutting(ontwerp:dissection)
-clear blue UV-dye
-Engine Ice coolant.

ik zit nu alleen nog te wachten op mijn 4 panaflo's.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb denk ik wel een oplossing voor jou :)

die radiator bevestig je aan de bovenkant.. dat moet denk ik geen prob zijn. dan bij het resevoir moet je een hoekje zien te vinden met schroefdraad erin zodat je meteen omhoog kan. ik denk dat je dan meteen van je probs af bent..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

wat nou niks mee aan te vangen? als het niet past dan zorg je dat het past! zet de dremel erin man. Ben jij nou een tweaker?

• BartDG
Nightowl : ik geef je groot gelijk! Dit zou inderdaad een normale praktijk moeten zijn voor gelijk welke winkel, maar wel weten allemaal uit ervaring wel dat de meesten het "verkocht is verkocht" motto hanteren. Gelukkig zijn er toch nog enkele shops als XXlCases...jammer genoeg zijn dit witte raven...

Ener-G : Lekere kassies hé! Ik ben zeer onder de indruk van de kwaliteit ervan! Dus jij zegt dat een Black Ice zonder problemen zal passen? Phew. Heb ik het deze keer dan toch juist berekend. :)
Ik heb ook een Eheim 1048 gekocht. Doet het prima en past perfect, zeker nu ik die "krul" die aan de harddiskbay tegenaan het font zit weggedremeld heb. Kan nu niet beter passen! Ik kan natuurlijk ook een los reservoir kopen, maar denk toch niet dat ik dat zal doen gezien innovatek ook zo'n reservoirtje heeft met de ingang aan de bovenkant. (de AGB-O-Matic - hij is nog 10euro goedkoper dan die andere (en ietsjes groter) ook!)

Grappig! Ik heb vandaag net die 12cm fangril eruit gedremeld en ook aan de voorzijde heb ik het gat vergroot naar 120mm. Ik ben wel nog aan 't twijfelen of ik gaten zal bijboren in dat plexiglas of niet. Ik denk dus dat onze setup serieus op elkaar zal lijken! :)

Halo_master : leuke setup, maar past die Eheim 1250 daar nog in ? Die is iets hoger en dikker dan de 1048 en de 1048 past eigenlijk maar net.

Atomicshockwave : ik ben heus niet bang om de dremel op mijn kast te zetten (ik heb het trouwens al gedaan, zoals hierboven gezegd), maar het moet wel nog een beetje mooi zijn ook. Gezien dat rad te breed was zou het met geen enkele mogelijkheid IN de kast gepast hebben, enkel er bovenop. En dat wil ik niet doen... het oog wil ook wat!
Ik denk niet dat ik er verkeerd aan gedaan heb. Dat Black Ice Xtreme rad heeft toch veel beter specificaties dus in feite is het nog een geluk met een ongeluk. :+

• Chiron

Chiron

ja als je voor een Black Ice gaat neem dan de Xtreme.. .ik heb er nu echt een beetje spijt van dat ik een 'gewone' Black Ice heb, misschien haal ik in de toekomst nog een Xtreme en verhuis ik de 'gewone' naar m'n servertje ofzo.. maar da's allemaal toekomstmuziek

maar jij zegt dat zonder die 'krul' de pomp veel beter past? dan ga ik ook even kijken hoe en wat...

en wat ben je nu precies van plan qua reservoir eigenlijk?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
AtomicShockwave schreef op 13 januari 2003 @ 09:47:
wat nou niks mee aan te vangen? als het niet past dan zorg je dat het past! zet de dremel erin man. Ben jij nou een tweaker?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nuff Said !! >:)

• BartDG
Ja, je zal wel zien, als je je harddiskbay eruit neem, dat aan de vier zijden van dat ding de randen omgeplooid zijn in een soort van "krul". De krul aan de kant van de bodemplaat, aan de voorzijde van de case heb ik er vanaf gedremeld. Daardoor past die pomp nu perfect. Anders was het wat krap geweest, had ik hem schuin moeten monteren, of me er tevreden mee moeten stellen dat ik de harddiskbay niet meer zou kunnen verwijderd hebben.
Ik kan deze mod wel aanraden. 't is een kwartiertje werk, heel handig en je ziet er niets van.

Ik zal nu dat reservoir bestellen waarnaar ik gelinked heb in mijn bovenstaande post, de innovatek AGB-O-Matic. Die heeft de wateringang aan de bovenkant ipv aan de zijkant, en past ook perfect op de eheim 1048. Ideaal. Hij is ook nog iets goedkoper. Nog beter dus. :)
Ik heb gevraagd aan de mensen van XXL cases of ze die AGB-O_matic konden bestellen voor me gezien die niet op hun lijst staat. Kunnen ze er niet aangeraken dan bestel ik hem wel in Duitsland. maar gezien ik heb kunnen meemaken hoe goed hun service is krijgt XXLcases de eerste kans dit reservoir aan me te verkopen. Zelfde verhaal voor de Black Ice Xtreme.
't ene plezier is 't andere waard, niet?

Vraagje : gezien je ook de frontfan zal vergroten of vergroot hebt naar 120mm, zal jij gaten boren in die plexi om meer lucht door te laten? Waarmee denk je dat dat het makkelijkste zou gaan ? Ik zou dat ook graag doen, maar ik ben een beetje bang dat die plexi zou splijten of afschilferen.

• Chiron

Chiron

ik zou inderdaad ook een betere oplossing willen voor dat front, maar ik durf het echt niet aan om te gaan zitten boren in dat plexi, ben echt veel te bang voor barsten en dat is echt doodzonde.. nu heb ik alleen een gat van 12cm doorsnee in het chassis met een fangrill ervoor, maar ik denk dat ik de fangrill er gewoon uit ga halen aangezien die toch niet veel nut heeft.. houdt alleen maar de lucht tegen

btw als je dan toch met alle geweld zou willen boren, zou ik gaan voor een kolomboor

Pagina: 1