Toon posts:

wie wil mij op weg helpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het leren van alles wat met (web)programmeren te maken heeft.

Nu ben ik bij het punt aangekomen dat ik dus PHP/MySQL wil leren.

Ik ben nu al zover dat ik weet wat er vereist is, nu alleen nog achterhalen hoe ik dit allemaal moet installeren (had al hetzelfde gezeur met java, ben niet zo'n liefhebber van te lange users guides).

ik heb begrepen dat ik dus om php te kunnen draaien een server nodig heb (dus offline kloten met dat programma zit er blijkbaar niet in). Nu heb ik daar navraag over gedaan en blijkt APACHE wel goed te zijn.

Stap 2, PHP downloaden en daarna MySQL.

Denderend.... Maar hoe weet ik welke ik moet downloaden (is zo verschrikkelijk onduidelijk), en hoe activeer ik alles en zorg ik ervoor dat het draait?

ik bedoel daar met name dus mee dat ik een server installeer en dus (nog) niet zo veel weet over servers. Om het te verduidelijken effe een overzicht van mijn netwerk:

Interntet aansluiting (USB MODEM) van DUTCHWEB, hierbij is de modem al vrijgezet tot meerdere aansluitingen (dus ik hoef deze niet te hacken zoals die van alcatel, deze is al in zijn 'natuurlijke' stand zo).

Die staat aangelsoten op mijn computer. Mijn computer staat weer met een crosslink (direct, dus geen router of switch) aangesloten op een andere pc.

Als ik een server installeer heb ik een plaatje in mijn hoofd dat dit iets te maken heeft met het feit dat andere pc's voor iets kunnen kijken op mijn pc.

dus zou ik een apache op mijn pc zetten dan zou dat beteken dat mijn pc in staat zou zijn om (mocht het werken) php requests te kunnen maken wanneer iemand een php pagina op mijn pc zou bekijken vanaf het internet.

Dit betekent dan weer logisch in mijn hoofd dat de php een soort plugin zou zijn op de apache (of als je wil andersom) en php zou weer info kunnen halen vanaf mijn MySQL database.

als dit klopt dan ben ik al een eind verder dan ik dacht, maar dan wil ik dus alsnog weten hoe alles op elkaar aangesloten wordt etc. etc.

Vriendelijk bedankt als iemand me kan helpen.

• Orfuis
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-01-2025
Kijk eens op www.phpfreakz.nl

Daarhebben ze onder Artikelen hele duidelijk handleidingen voor het instaleren enz.
Toen ik met php begon heb ik daar heel veel van daan gehaald

"I don't have a computer at home. Is the Internet available in book form?"

Verwijderd

of gewoon php.com of google :s

Verwijderd

Topicstarter
maar klopt het wel een beetje wat er in mijn hoofd zit?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:52
Vermeld ook even welk OS je gebruikt enzo :) Installeren op Linux is wel ff wat anders als installeren op Windows. Verder: je moet gewoon doorzetten! Als het eenmaal draait, dan is het alleen maar fijn. Installeren was bij mij niet meer dan wat kopieren en wat config-files aanpassen, maar zorg dat je het precies doet, anders schiet het niet op en raak je alleen maar gedemotiveeerd ;)

Tsjakkkaaaaaah!! :P

Verwijderd

http://62.250.9.120/artikelen.php?aid=6 :) (phpfreakz)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 21:09 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:23

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 20:59:
Ik ben bezig met het leren van alles wat met (web)programmeren te maken heeft.
En hoelang denk je daar over te doen?
Nu ben ik bij het punt aangekomen dat ik dus PHP/MySQL wil leren.

Ik ben nu al zover dat ik weet wat er vereist is, nu alleen nog achterhalen hoe ik dit allemaal moet installeren (had al hetzelfde gezeur met java, ben niet zo'n liefhebber van te lange users guides).

ik heb begrepen dat ik dus om php te kunnen draaien een server nodig heb (dus offline kloten met dat programma zit er blijkbaar niet in). Nu heb ik daar navraag over gedaan en blijkt APACHE wel goed te zijn.
Offline klote zit er dus wel degelijk in. Apache en PHP kan prima op je windhoos bakkie draaien. MySQL overigens ook. Gewoon de win32 binaries downloaden en installeren.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Topicstarter
ik leer snel hehe (komt omdat ik de domste vragen stel) dus ik hoop dit ook weer binnen afzienbare tijd door te hebben. En zodra dir onder de knie is komt het volgende dingetje.
bendankt trouwens allemaal.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 21:14:
ik leer snel hehe (komt omdat ik de domste vragen stel) dus ik hoop dit ook weer binnen afzienbare tijd door te hebben. En zodra dir onder de knie is komt het volgende dingetje.
bendankt trouwens allemaal.
php heb je in principe niet 'zo maar even onder de knie'. Het begin misschien, maar niet het veilig, netjes en snel coden (ik iig niet). Al is het wel een hele makkelijke programmeertaal vind ik zelf.
Pagina: 1