Toon posts:

geen Direct3D met Savage3D in Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hercules Terminator Beast videokaart met S3 Savage3D chip. In Windows 98 had ik daar geen problemen mee.

Nu heb ik Windows XP, en het beeld ziet er allemaal wel goed uit, maar de DirectX-dialog zegt dat mijn kaart geen Direct3D capaciteiten heeft. En dat betekent dat spelletjes en divx-films ineens een stuk trager gaan...

Windows XP heeft de volgende driver geinstalleerd: S3 Graphics Inc., Savage3D, versie 5.1.2001.0

Is er wellicht een andere (nieuwere) driver of moet ik gewoon een nieuwe videokaart kopen :'( ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt me dat je een andere driver meot hebben ja. Probeer er eens 1 te zoeken met Google (of gebruik de linkjes uit de VB-Faq even :)

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Wel zijn er gemodde drivers of makkelijker gezegd drivers die door personen die er verstand van hebben zijn aangepast om te werken in windowsXP

Die kan je nemen of de laatste S3 windows 2000 driver. (die werkt ook naar behoren)

Ik heb voor jou de volgende link:
http://www.s3graphics.com
http://www.savagenews.com/drivers/s3/savage3d.php

Je moet dus deze even uitproberen:

http://gxs.clanpages.com/w2ks3d82109.zip

Gewoon even uitproberen welke driver het best werkt.

;)

[ Voor 55% gewijzigd door noltha op 14-01-2003 08:40 . Reden: Verkeerde links verkeerde product ]

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
noltha schreef op 13 January 2003 @ 10:07:
Het lastige is dat S3 geen WindowsXP drivers maakt voor de savage4.
Je kan gaan zoeken maar je zult hem echt niet vinden.

;)
Helaas heb ik een savage3D en geen savage4... :O

Ik heb je links wel geprobeerd, maar dat geeft niet het gewenste resultaat.

Misschien moet ik een andere videokaart-bios proberen? Nu zit er een Hercules Terminator Beast bios op, weet iemand waar ik de laatste savage3D-bios kan vinden? :?

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Ik heb mijn bericht al veranderd! Links geupdate't

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Topicstarter
helaas, het werkt niet...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Mja de S3 Savage3d staat nu ook niet echt bekent als de best supporte kaart. Zelfs toen de kaart net uit was waren de drivers al rommel.

Ik kan bij S3 geen drivers vinden voor 2000 of XP. Dus dat voorspelt weinig goeds. Ik denk dat je het met de MS drivers moet doen die geen Directx supporten.

Voor zover ik me kan herinneren was de Savage3d niet veel sneller dan een Voodoo I. Daarnaast was de beeldkwaliteit niet echt super (in 3d zat er een soort graan structuur in het beeld)
Verder was de hardware ook niet helemaal fout vrij (understatement :9)

Ik denk al met al dat je er weinig aan mist. Misschien dat als je de search gebruikt dat je nog wat oude postings kan vinden van me over mijn Savage3d ervaringen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23
Ten eerste lieg je: "geen problemen in windows 98", dat bestaat niet ;)

Ten tweede is er nooit een winxp driver voor de Savage3D uitgekomen, voor zover ik weet niet eens een Win2K driver voor dat ding.
Pagina: 1