Laatst heb ik de TNT2 in mijn tweede computer vervangen door een Powercolor Geforce2 GTS pro 64 MB TV-out. Deze kwam uit mijn nieuwere pc, waar ik ook de videokaart vervangen heb. Ik had natuurlijk eerst de oude drivers geuninstalled. Daarna de nieuwste Nvidia Detonator drivers geinstalleerd. Alles draaide verder goed.
Maar totdat er opeens rare kuren werden vertoond. Als ik bijvoorbeeld aan het tekstverwerken ben of muziek aan het luisteren met winamp, dan kapt de hele pc er opeens gewoon mee. Het beeldscherm gaat uit, alsof er helemaal geen videosignaal meer binnenkomt, en het geluid gaat hakkelig verder. Geluid gaat dus de hele tijd door, maar voor de rest gebeurt er niets meer, en moet ik dat kreng herstarten.
Het kan eigenlijk dus aan zoveel dingen liggen, maar het begon toen ik deze goed functionerende videokaart in de celly plaatste. Misschien dat iemand een idee heeft. Zou het te maken kunnen hebben met de nieuwe videokaart i.c.m. het overgeklokt zijn van deze nogal trage (
) celly? Ik heb er trouwens een tijdje geleden een grotere coolermaster op gezet.... dus aan de koeling zal het hopelijk niet liggen...
Systeem:
- Celeron 466 MHz overgeclocked naar 525 MHz (FSB 75 MHz)
- 320 MB SD-Ram PC133
- MSI moederbord (typenr weet ik zo gauw niet)
- onboard sound
- Maxtor 10.2 GB 5400 RPM
- Western Digital 13.6 GB 5400 RPM
- Powercolor Geforce2 GTS pro 64 MB Tv-out
- 10/100 mbits realtek netwerkkaartje
- 300 W standaard voeding
bvd
----------------------------------------------------------------------------
Sorry voor de karige titel, ben het domweg vergeten af te maken
Als een modje het ziet, misschien kan het veranderd worden naar
[Geforce2 GTS pro] Pc Herstart steeds of zoiets....
Maar totdat er opeens rare kuren werden vertoond. Als ik bijvoorbeeld aan het tekstverwerken ben of muziek aan het luisteren met winamp, dan kapt de hele pc er opeens gewoon mee. Het beeldscherm gaat uit, alsof er helemaal geen videosignaal meer binnenkomt, en het geluid gaat hakkelig verder. Geluid gaat dus de hele tijd door, maar voor de rest gebeurt er niets meer, en moet ik dat kreng herstarten.
Het kan eigenlijk dus aan zoveel dingen liggen, maar het begon toen ik deze goed functionerende videokaart in de celly plaatste. Misschien dat iemand een idee heeft. Zou het te maken kunnen hebben met de nieuwe videokaart i.c.m. het overgeklokt zijn van deze nogal trage (
Systeem:
- Celeron 466 MHz overgeclocked naar 525 MHz (FSB 75 MHz)
- 320 MB SD-Ram PC133
- MSI moederbord (typenr weet ik zo gauw niet)
- onboard sound
- Maxtor 10.2 GB 5400 RPM
- Western Digital 13.6 GB 5400 RPM
- Powercolor Geforce2 GTS pro 64 MB Tv-out
- 10/100 mbits realtek netwerkkaartje
- 300 W standaard voeding
bvd
----------------------------------------------------------------------------
Sorry voor de karige titel, ben het domweg vergeten af te maken
Als een modje het ziet, misschien kan het veranderd worden naar
[Geforce2 GTS pro] Pc Herstart steeds of zoiets....
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 20:52 . Reden: stommiteit rond de titel ]