Beste Tweakers, dit is misschien wel domme vraag maar stel hem toch. Heb meerder topics afgezocht maar kan het antwoord niet vinden. Heb dus een edimax router 6104+. En heb dus geprobeert met verschillende ftp programma's geprobeerd om via mijn eigenlijke ip dus vanuit buiten af de ftp van binnen te bereiken. Dit is mij tot nu toe niet gelukt. Toen las ik dus ook het grote poortmapping verhaal toen d8 ik ff kijken of ik wat aan winroute had. Nou typte het ipadres voor buiten dus in.. en zag wel dat winroute zijn plaats had genomen. maar ja dan heb je nog geen ftp. Dus nu mijn vraag weet iemand een ftp programma waarbij dus het poortmapping verhaal inbegrepen is.
Misschien staat het antwoord wel ergens
maar hoop dat jullie mij sneller kunnen helpen.
1) Winroute heb je niet nodig want je hebt al een hardwarerouter
2) poort 21 mappen naar jouw interne ip, dit moet je doen op de edimax router
3) Je eigen ip intikken in de adresbalk zal niet werken, vraag iemand anders om naar je ftp te connecten.
2) poort 21 mappen naar jouw interne ip, dit moet je doen op de edimax router
3) Je eigen ip intikken in de adresbalk zal niet werken, vraag iemand anders om naar je ftp te connecten.
Het Grote Poortmappingsverhaal
En nu goed lezen.
Je hebt geen winroute nodig, je moet poort 21 van je edimax router doormappen naar de PC waarop je een FTP server wil draaien. Hoe staat ongetwijfeld in de handleiding van je edimax.
En nu goed lezen.
Je hebt geen winroute nodig, je moet poort 21 van je edimax router doormappen naar de PC waarop je een FTP server wil draaien. Hoe staat ongetwijfeld in de handleiding van je edimax.
[ Voor 85% gewijzigd door Roelant op 12-01-2003 20:16 ]
Euhm, je moet die portmapping wel op je edimax router router aanmaken
http://www.edimax.com.tw/FAQ/FAQBr5.htm
deel 3
Edimax FAQ
http://www.edimax.com.tw/FAQ/FAQBr5.htm
deel 3
Edimax FAQ
Ik hoop dat ik je niet moet vertellen wat er verkeerd zit met die houding ?Misschien staat het antwoord wel ergens maar hoop dat jullie mij sneller kunnen helpen.
Dit topic is gesloten.
![]()