[WIN2kadv] DNS requests opvangen

Pagina: 1
Acties:

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Ik draai op een win2kadv op een bak, en daarop DNS server (werkt fatsoenlijk), 't is voor een lan(-party)

Als de clients deze server instellen als hun dns server start bij hun quake 3 (rtcw trouwens ook) zeer traag op (dat witte blijft eeuwig staan, en menu komt niet tevoorschijn)
Vorige lan hadden we ook een dns-server en hetzelfde probleem (dns op een linux-bak), we d8en dat het toen lag aan een slechte netwerkkaart, maar nu hebben we het dus weer

Nu heb ik gemerkt dat quake3 q3.idsoftware.com en andere adressen van id probeert te resolven..

Zou ik deze en andere requests misschien op de een of andere manier kunnen opvangen en laten verwijzen naar een niet bestaand ip of zo, zodat ie denkt dat alle servers down zijn, en het opgeeft? Of misschien iemand een id hoe ik het anders kan oplossen?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Roelant
  • Niet online
Waarom zou je ze naar een niet bestaand IP willen laten verwijzen dan?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
seta sv_master1 "localhost" ofzow?

Die-hard Brexiteer

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Geen probleem daarmee op onze LAN. En wat als de clients verbinden naar je eigen Q3 server? Natuurlijk gaat die software als de clients op search for Internet servers klikken proberen zoeken naar zo'n servers. Dus de clients moeten ergens op LAN servers klikken en niet automatisch laten zoeken achter servers. Het kan ook zijn dat je Q3 server automatisch een uplink heeft naar de ID servers (zoals UT) en dan moet je die configuratieregels eruit halen maar daarvoor ben ik geen expert in Q3 servers.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

geen last van wanneer je het via de local browser doet en niet via het internetding

je hebt er 1x last van daarna niet meer

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:57

L0g0ff

omg

als je problemen hebt met je dns waarom stel je die dan in. In principe heb je alleen een ip adres nodig en een subnet mask. Laat je netbios gewoon je naam>ipadres regelen (of snap ik je nu niet goed).

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je een normale DNS query doet die niet bestaat, is het dan ook zo traag ?
Dus bv. als je in nslookup q3.idsoftware.com opvraagt, is dat dan ook traag?

Normaal gesproken moet je DNS server namelijk vrij snel returnen als er een domain is wat hij niet kent.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm winroute kent iets zoals een caching dns server zou dat helpen ?

Iperf

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 17:08
Kun je in je DNS server deze naam niet opnemen en laten verwijzen naar een 127.0.0.1 ofzo? Maar inderdaad, wat moet je met een DNS op een LAN (als je geen inet ofzo hebt)

• Xenon
  • Laatst online: 11-08 11:42
de dns server is voor de intranet site en om hostnames aan de ftp's ed te geven...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
je kan het ook in de lokale hostfile van elke PC zetten

system32\drivers\etc\hosts bvb bij win2k en xp
Pagina: 1