Ik heb sinds een tijdje een Promise FastTrack TX2000 IDE Raid controller en heb daar 4 Western Digital 80 GB schijven (met 8 mb cache) aangehangen. Ik heb toen een clean windows install (XP Pro) gedaan en es een benchmarkje gedraaid dmv van Sandra en PCMark 2002. Sandra gaf me toen een mooie score van ongeveer 48mb/sec (drive index, dus iets van gemiddelde van alles) en in PCMark kreeg ik rond de 1500 punten voor mn 4 schijven. Ik ben nu een maandje of 2 verder en ik d8 laat ik es kijke hoe ie et doet.. Wa blijkt.. Sandra geeft nie meer dan 24! MB/sec en PCMark geeft nie meer dan 1100 punten. Wa isser fout?
Specs zijn als volgt:
Athlon XP 2000+
ASUS A7V333 Riad (raid staat nie aan)
512 MB Corsair PC2700 cas 2
4x 80 GB Western Digital 8mb cache
Promise Fasttrack TX2000
Ik heb al het volgende geprobeerd om de oorzaak van het probleem op te lossen:
- laatste drivers van de Fasttrack Controller
- laatste Via chipset drivers
- Windows hd cache staat aan
- Instellingen in de TX2000 BIOS veranderd, maar daar kan je alleen HALT ON ERROR aan of uit zetten, maar da maakt geen verschil.
- Defragmenteren (was niet nodig volgens windows, maar toch gedaan)
Het enige waar ik denk dat het nog aan kan liggen is dat ik dus een C:\ heb van 300 GB, waarvan ong 100GB van gebruikt is. Had ik beter kleinere partities kunnen maken? Iemand ideeen?
Specs zijn als volgt:
Athlon XP 2000+
ASUS A7V333 Riad (raid staat nie aan)
512 MB Corsair PC2700 cas 2
4x 80 GB Western Digital 8mb cache
Promise Fasttrack TX2000
Ik heb al het volgende geprobeerd om de oorzaak van het probleem op te lossen:
- laatste drivers van de Fasttrack Controller
- laatste Via chipset drivers
- Windows hd cache staat aan
- Instellingen in de TX2000 BIOS veranderd, maar daar kan je alleen HALT ON ERROR aan of uit zetten, maar da maakt geen verschil.
- Defragmenteren (was niet nodig volgens windows, maar toch gedaan)
Het enige waar ik denk dat het nog aan kan liggen is dat ik dus een C:\ heb van 300 GB, waarvan ong 100GB van gebruikt is. Had ik beter kleinere partities kunnen maken? Iemand ideeen?