Toon posts:

Het bouwen van een waterraket(motor).

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een water raket gaan bouwen.
ik heb er wel wat vragen die ik niet kan vinden over en waterraket(motor)

Hoe werkt een waterraket?
Wat doet een water raket?
Wat heb ik nodig voor een waterraket?
Is het echt mogelijk om zelf een waterraket te maken?
Verschil tussen werkelijk en een theoretisch model?

Ik heb geprobeert op internet te zoeken naar info
ik heb hier wel wat gevonden
maar niet echt duidelijke dingen meschien dat jullie mij kunnen helpen?

Verwijderd

Drie seconden googlen gaf mij dit: http://www.xs4all.nl/~kropveld/raket.html

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 19:48

zerok

geen

een waterraket is een een cola/fanta fles waar je een kurk met een ventiel in doet en een half litertje water. Je plakt een paar vinnen eraan en je maakt een nose cone (wat is het nederlands daarvan?).
Je pompt dan lucht in de fles totdat de kurk eruit schiet en het water er onder hoge druk uit komt. wel ff zorgen dat de raket in het begin langs een stokje schiet zodat die niet op een meter hoogte horizontaal gaat vliegen want das niet gezond.

Als je interese hebt kan ik wel eens kijken of ik het verslag, wat we hebben gemaakt voor ons waterraket project terug vinden.

Verder is er genoeg op het i-net te vinden

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Verwijderd

Lijkt mij ook. De vragen die je stelt zullen geen aanleiding geven tot een goede discussie, aangezien ze zo basaal zijn dat je ze gemakkelijk moet kunnen beantwoorden met behulp van Google. Zoek ook eens met de search binnen W&L, er zijn hier al veel vaker topics over geweest.

En lees vooral de policy eens door om te zien waaraan een topicstart op W&L moet voldoen.

Aangezien ik niet verwacht dat dit uitloopt op een enigzins boeiende discussie, gaat dit topic dicht. De link van wieikke beantwoordt overigens al je vragen in begrijpelijk Nederlands ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 20:17 ]

Dit topic is gesloten.