[XP] BSOD Memory Management

Pagina: 1
Acties:

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 16:07
Ik heb een probleem, mijn windows geeft op de meest rare momenten een BSOD "Memory Management" aan. Ik heb al van alles geprobeerd maar kan geen oplossing vinden (windows opnieuw geinstalled, en heb het nu al bij het installeren ook, geheugen verandert etc.).

Systeem:
Gigabyte GA-7ZX-E VIA KT133A
AMD Athlon 800
2x 256mb 1x 512mb SD-ram PC-133
Maxtor 15gb schijf
Quantum 13gb schijf
Gainward GeForce 2 Pro 400
SB Live! Value

Anyone?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke BSOD melding krijg je *exact* ?

Verwijderd

Misschien even memtest86 draaien weet je in ieder geval zeker dat je modules niet defect zijn.

We mogen aannemen dat de PC met zn huidige specs al wel goed heeft gewerkt ?

Anders zou het ook nog incompatibiliteit kunnen zijn tussen de geheugen modules.

Verwijderd

Heb je er pas geleden nog geheugen bij in gezet? Dan zou het kunnen dat de compatibiliteit tussen dat geheugen en het geheugen wat er in zat, niet goed is. Raadpleeg de Microsoft Knowledge Base even voor de oplossing van de foutmelding die je krijgt in je BSOD.

• BoNeZ99
Nee, de computer heft altijd goed gedraaid met deze config. Ik heb er helemaal niks aan veranderd. Daarom vind ik het zo vaag.
Kzal nog ff kijken of ik de exacte bsod kan krijgen en die zal ik dan proberen te vermelden hierzo.

[ Voor 29% gewijzigd door BoNeZ99 op 13-01-2003 12:40 ]

• BoNeZ99
Okay, kheb voor de zekerheid toch maar ff memtest86 er doorheen gegooid, en nu blijkt dat er een geheugentje stuk is. Nu ga ik alleen nog ff kijken of het niet misschien een bankje op mun mobo is.

Kheb er wel weer een probleem bij, windows kan een partitie niet openen, en als ik windows opstart gaat ie een schijfcontrole doen, en zegt dan dat ie die niet verder kan doen omdat het geen windows xp schijf is oid.

--Edit--

Okay, schijf eruit, windows loop perfect. In een andere computer geprobeerd, en de andere computer geeft precies hetzelfde aan. Na een crash door de schijf opnieuw opgestart en de schijf word wel herkent, maar de partities niet. Kben bang dat de schijf overleden is. Wel vreemd, gister al een ide kabel vervangen op de cd-rom nadat er een zooitje read errors waren, en dat hielp, vandaag een geheugen module die niet werkt, en een schijf die niet werkt. Kan dit niet een virus zijn oid? Ik heb de comp pas nog gescand en toen niks gevonden. Ik word er wel wat 8)7 ;( van.

[ Voor 42% gewijzigd door BoNeZ99 op 13-01-2003 19:00 ]

Pagina: 1