Toon posts:

Bios chip Chaintech Zeneth 7NJS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een vraagje welke Bios savior heb ik nodig voor dit mb?
Je kan ze vinden op http://www.ioss.com.tw/
ik weet al dat de bios een kapaciteit van 512KB of 4Mbit heeft, ik denk dat het type een PLCC( zo'n vierkantje). Maar met die specs zijn er nog 2 waaaruit ik kan kiezen. En dan valt deze RD1-8X2 or 8X denk ik af omdat die voor intel chipsets is,
Dus blijft de RD1-PL4 over.
Graag had ik van jullie geweten of mijn redenering corect is en ook of ik die bios chip van het mb kan halen en replacen.

Thx Bart

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

kimjansen

Nu ff niks...

offtopic:
Ook welkom op GoT, ik wil je niet op je tenen trappen, maar groeten worden hier eigenlijk niet gewardeerd, lees anders ff de FAQ.

Ik vind de info van de savior chips ook een beetje wazig, maar het kan natuurlijk wel werken. Die chip die jij gevonden hebt is 2MBit dus dat gaat niet werken, ik zou eerder een e-mail naar IOSS sturen met de vraag of deze past. Wel dan zoveel mogelijk info die je over grootte, behuizing, enz. kan vinden mee-meelen.

edit:

Foutje je wist de grootte van de chips al |:(

Geknipt:
Ook krijg ik het idee dat je met een simpele zoekactie op de Chaintech website er achter zal komen dat het inderdaad een PLCC behuizing is. Op verschillende review featuretables (Google) zul je vinden of het een 2Mbit of een 4Mbit chipje is...

Omdat een Tweaker niet het slechtste volk op aarde is zal ik je een linkje geven om je op weg te helpen http://www.nforcershq.com

[ Voor 34% gewijzigd door kimjansen op 12-01-2003 20:07 . Reden: bril nodig ]

Speed kills, but beauty lives forever...

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Voor welk moederbord? Staat in de titel natuurlijk |:(

Die dingen zijn nog duur ook 39 euro!! En je gebruikt het nooit (hopelijk)
http://www.regenboog.net/docs/pd-1219338836.htm
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 20:17:
Hallo again,

Dat van die groeten begrijp ik niet, sorry. Enne ik heb de faq gelezen daarin stond eerst zelf proberen op te lossen en zoeken op got en google, en dat heb ik gedaan hoor ;(

Cu later

* Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Misschien handig als je dat doorleest

[ Voor 78% gewijzigd door Memendo op 12-01-2003 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo again,

Dat van die groeten begrijp ik niet, sorry. Enne ik heb de faq gelezen daarin stond eerst zelf proberen op te lossen en zoeken op got en google, en dat heb ik gedaan hoor ;(

Ja die bios savior werk heel goed zelf, zit nu één op mijn bp6. Ik wou alleen weten of ik goed gedacht heb en of de originee bios er niet op vast zit (gesoldeert). Heb ik gekocht van een nederlandse dealer, weet wel niet meer wie.

Enne ik wou niemand op de tenen trappen hoor.

Cu later

Verwijderd

Topicstarter
memendo schreef op 12 januari 2003 @ 20:14:
Die dingen zijn nog duur ook 39 euro!! En je gebruikt het nooit (hopelijk)
http://www.regenboog.net/docs/pd-1219338836.htm
Je gebruikt da wel hoor iedere keer als je je bios flasht en je kunt je vrienden met een dooie bios helpen, door hun bios effe in te pluggen en om het even welke bios er op te zetten.

Ook interssant is het met die béta biosen, speel je altijd op zeker. Met mijn bp6 heb ik 3 nieuwe gehad voor ik die savior had. Omdat er iets fout liep tijdens het flashen. Gelukkig viel het zogezegd binnen de garantie. De comp. boer heeft dat geregeld.

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

kimjansen

Nu ff niks...

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 20:17:
Hallo again,

Ja die bios savior werk heel goed zelf, zit nu één op mijn bp6. Ik wou alleen weten of ik goed gedacht heb en of de originee bios er niet op vast zit (gesoldeert). Heb ik gekocht van een nederlandse dealer, weet wel niet meer wie.

Enne ik wou niemand op de tenen trappen hoor.

Cu later
Mij maakt het totaal niet uit of je groet of bedankt of weet ik het. Alleen er zitten er hier op GoT bij die zich er absoluut aan ergeren, ik zei daarom ook ík wil jóu niet op de tenen trappen, wel denk ik dat je er rekening mee moet houden. Er bestaan hier regels die ooit in het donkere verleden zijn opgesteld, een soort nettiquette dus (of hoe schrijf je dat). Hierin wordt duidelijk gezegd dat "Groeten en bedankjes niet gewenst zijn, wij Tweakers helpen elkaar continue". Nogmaals dit is niet negatief of zeurderig tegen jou of andere newbies bedoeld, ik hoop ook dat je dit niet zo opvat het is een verbeter puntje.

Even verder gaan op je post, zoals de meeste moederboorden heeft het Chaintech moederboord een losse chip, dit kan je onderandere al vanaf de Chaintech site halen of uit een simpele review. Linksonderin dit plaatje (van Chaintech zelf) zie je de PLCC zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.chaintech.com.tw/eng/products/SOCKA/images/7NJS_b.jpg

Je moet wel een type Savior hebben wat minimaal dezelfde grootte heeft als die, die erop zit. Het is natuurlijk altijd een gok als hij niet vanuit IOSS genoemd wordt als ondersteund moederboord, al denk ik wel dat die gok niet zo groot zal zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door kimjansen op 12-01-2003 20:33 . Reden: tags ]

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

Topicstarter
Merci :X voor de tip, oh ja die chip bij regenboog is voor mb's met een intel chipset dus opletten daar.
Pagina: 1