Ik heb al de search gebruik e.d. maar kben niet veel wijzer geworden. De situatie is de volgende: Internet komt toe op mijn computer (waar het gedeeld wordt) en gaat dan via een Hubje naar de andere computers in het netwerk.
Nu zou ik graag een FTP server draaien op één van die computer's in het netwerk, maar hier zit het probleem. Zolang ik binnen het netwerk ben en ik connect naar de IP van die computer, dan krijg ik toegang.
Via andere computers kan ik geen verbinding maken (naar mijn internet IP dan). Als ik de FTP server installeer op de computer waar internet toekomt, dan lukt alles wel.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik WinXP op de comp waar internet toekomt en ICS.
Op de FTP server draait Windows 95 en Serv-U FTP
Verder werken ze perfect in netwerk en kan ik ook goed surfen op de comp die gebruikt wordt als FTP server
Nu zou ik graag een FTP server draaien op één van die computer's in het netwerk, maar hier zit het probleem. Zolang ik binnen het netwerk ben en ik connect naar de IP van die computer, dan krijg ik toegang.
Via andere computers kan ik geen verbinding maken (naar mijn internet IP dan). Als ik de FTP server installeer op de computer waar internet toekomt, dan lukt alles wel.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik WinXP op de comp waar internet toekomt en ICS.
Op de FTP server draait Windows 95 en Serv-U FTP
Verder werken ze perfect in netwerk en kan ik ook goed surfen op de comp die gebruikt wordt als FTP server
Blog (Linux-related)