Als ik een DVD wil kijken, heb ik het probleem dat het beeld niet echt vloeiend loopt, wat is hier de oorzaak van, en hoe kan ik het oplossen??
Als je wat systeem/os gegevens meegeeft, dan heb je een iets grotere kans op hulp
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Het is een Compaq Presario 5286, maar sinds ik Windows 98 opnieuw heb geinstalleerd, is het zwaar klote
Heb je wel de Quick Restore gebruikt? Compaq loopt voor het maken van de Quick Restore stevig te patchen, en het is ook verstandig om voor alles de nieuwste drivers te downloaden van compaq.com
ik heb hetzelfde probleem, alleen dan op een pressario van miojn vader. Er zit een compaq dvd-rom sd-612B in, en ik KAN de dma niet aan zettenb, hij zegt dat het niet ondersteund wordt. Als ik een dvd afspeel, dan hapert het beeld, en het geluid.
de hdd en de dvd staan allebei erg hard te draaien.
Het gaat om een duron 700mhz, 64mb (tja..) en een nvidia tnt2-m64.
Ik denk zelf dat de prutsers van Compaq de IDE kabels verkeerd hebben aangesloten..
Iemand enig idee ?
(mijn computer ligt in stukken (nog niet af) en ik wil graag een dvd kijken
de hdd en de dvd staan allebei erg hard te draaien.
Het gaat om een duron 700mhz, 64mb (tja..) en een nvidia tnt2-m64.
Ik denk zelf dat de prutsers van Compaq de IDE kabels verkeerd hebben aangesloten..
Iemand enig idee ?
(mijn computer ligt in stukken (nog niet af) en ik wil graag een dvd kijken
Flickr PSN ID= cheironnl
IDE kabels kan je niet echt verkeerd aansluiten anders doet die niks als master en slave verkeerd staan dan is je hle pc niet vooruit te branden en staan je drive letters heel raar...
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Verwijderd
Wat voor chipsets hebben deze machine's en hab je daar de meest recente drivers reeds voor geistalleerd ???
RGZ.
MASH
RGZ.
MASH
mightymoouse, ik doelde eigenlijk op het aansluiten van je hdd en je dvd op dezelfde ide kabel, en de writer op een andere .. snap je?
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik heb hetzelfde probleem met DVD speler in een PIII machine, ik denk dat het dat het komt doordat het moederbord niet harder kan dan ATA33
/dev/null
Als ik jullie was zou ik eerst even naar het geheugen kijken. 64 Mb en DVD afspelen ??? Lijkt me geen goede combinatie. Zelfs met 256 Mb deed de mijne nog wel eens lastig. Nu met 512 ('t kost bijna niets meer) gaat het prima !!!
Verwijderd
Zijn er speciale IDE drivers voor je chipset ? zo ja -> installeren. DMA aanzetten helpt ook een hoop. Nieuwste drivers videokaart installeren. Gebruik ook effe DVD-genie om je DVD proggie te tweaken.
Pagina: 1