Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding (300W) veel te snel zwaar belast!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding (300Watt) gaat sinds kort na een 10 tal minuten na ik de pc heb aangezet bij een idle stand van de pc spontaal harder blazen. Dit is voorheen niet vaak gebeurt.

Dat de voeding harder gaat blazen wil zeggen dat de voeding warm word en dat de voeding zwaar word belast. Oke dat is logisch maar voorheen was dit alleen als ik BRUN7K of 3DMark enz lang liet draaien. Dan is het normaal dat de voeding hard begint te blazen om de warmte af te voeren.
Maar nu naar een kleine aanpassing in mijn kast gaat de voeding na een korte tijd spontaan hard blazen terwijl de pc zich in idle stand bevind. Na een uur hard te hebben geblazen komt er alleen maar redelijk koelen lucht uit de voeding, maar de fan blijft hard blazen tot dat ik de pc uit en weer aan heb gezet

Mijn airflow is goed en wat er allemaal aan die voeding hang moet ook kunnen kijk maar naar mijn signature. Cpu 46 graden idle case 28 graden idle, bij een kamer temp van 21 graden. Er hangen verder nog eens 4 fans aan, alle op 5V via een zelf gemaakte baybus

Nou is mijn kast gemod voeding kabels netjes gemaakt plexiglasje enz het zou kunnen zijn dat mijn voeding niet meer goed is (heb best wel wat keren wat verandere in mijn kast en kan best een keerte wat kalbels met knippen beschadicht hebben)

Ik zat te denken om een andere voeding te koopen, de 300W van Zalman maar ik weet niet zeker of het aan de voeding ligt

Ik zelf denk dat de voeding misschien niet meer goed of nooit echt degelijk is geweest of dat er ergen iets verkeert zich in de voedingen van de verschillende onderdelen. Zelf denk ik ook aan mijn dvd rom speler, die wil nog al eens reageren als ik het zij paneel van de kast af haal als de pc aan staat?

Ik kom er zelf niet uit, heb al veel geprobeert maar nog geen oplossing!

Heeft iemand hiermee ervaring?

Verwijderd

ik zou eerst ff zien dat je het probeert met een andere voeding... ga terug naar de winkel of vraag aan wat vrienden rond of ze nog een 300watt voeding hebben liggen. Had een kameraad van me laatst ook al, maar het bleek toen niet aan de voeding te liggen...

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35
misschien dat je zelfgemaakte baybus toch wat meer stroomverlies opleverd dan je denk!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb niet een te lichte voeding voor mijn systeem neem ik aan. Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Probeer gewwoon een 400Watt voeding te regelen, en kijk of het daar ook zo mee gaat??? Simpel toch...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 20:00:
ik zou eerst ff zien dat je het probeert met een andere voeding... ga terug naar de winkel of vraag aan wat vrienden rond of ze nog een 300watt voeding hebben liggen. Had een kameraad van me laatst ook al, maar het bleek toen niet aan de voeding te liggen...
offtopic:
Ik wil ZOMER!!!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
Ik weet niet hoe lang je de voeding al gebruikt en of de computer op de grond staat, maar ik heb wel eens voedingkjes gezien die helemaal verstopt zitten met stof.
Daar wordt de voeding sneller warm van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 01:18:
[...]

offtopic:
Ik wil ZOMER!!!
??? ja lekker zinnig bezig jij.
Ik moet maar eens een modjes licentie aanvragen. :(

[ontopic]

Heeft het misschien niet te maken met het feit dat je kamer temp. hoger is.
Doordat je bijvoorbeeld de kachel aan hebt.
Waardoor je case.temp. ook hoger wordt.

Verwijderd

IDD. Schroev voorzichtig (stroom er afhalen he... >:) ) je voeding dekseltje open, de roostertje en alle elektronica schoonvegen met een klein borsteltje. Des noods een make upborstel van je ma. (wel schoon maken na afloop anders is je ma nog grijzer dan ze al was als ze de deur uit gaat :P )
Heeft bij mij ook wel geholpen. Ingeval wel goedkoper dan een nieuwe voeding kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens wat tips gaan proberen!

Als iemand nog meer tips heeft zijn die altijd welkom

Alvast bedankt
Pagina: 1