[linux] partitioneren lukt niet op hpt372

Pagina: 1
Acties:

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:43
Ik heb een EpoX 4SDA+ Mobootje met een Highpoint 372 RAID controller. Ik heb daar een(1) WD205AA (20.5 gb) harddisk aan hangen waar ik Linux op wil installeren.

Wanneer ik cfdisk opstart (cfdisk /dev/hde) wordt de schijf herkend en de partition table goed uitgelezen. Na het aanmaken van de paritites duurt het 5 minuten voordat ze geschreven zijn en hierna is de schijf niet meer toegankelijk tot na een reboot(de partities zijn dan overigens wel aangemaakt) als ik na een reboot wil formatteren duurt dat ook veel te lang en daarna is de schijf weer niet toegankelijk. |:(

De schijf is prima in orde, ik heb het ook met een andere gehad. Het ligt waarschijnlijk aan de hpt controller maar onder windows werkt alles perfect. Heeft iemand hier ervaring mee of een paar tips???

Failure is nothing compared to regret

Verwijderd

Wellicht handig als je ook wat info geeft over kernel versie en welke distro + versie. Het kan zijn dat je kernelversie deze controller nog niet ondersteunt.
http://www.highpoint-tech.com/372drivers_down.htm

• Barazinbar
Het is een onboard controller en op de site van Highpoint :

The BIOS updates posted on this site are only suitable for use with PCI card Host Adapters

Bovendien wordt de schijf EN de controller foutloos herkend door de 2.4.19 kernel.

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
ik draai rh8.0 op mijn mobo met hpt372 en die draait prima.
zelfs rh 7.2 heeft er op gedraait

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
En als je je RAID in je BIOS uitschakelt (want die heb je blijkbaar niet nodig).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Barazinbar
RAID kan ik in me BIOS niet uitschakelen; ik kan alleen die controller uitzetten maar dan werkt de schijf niet meer.... 8)

B-BRAIN heb jij ook net als ik een hdd'tje als master op de 1ste poort van je HPT?
en had je geen enkel probleem met partitioneren /formatteren ?
(Barazinbar krijgt weer een beetje hoop)

Pagina: 1