Toon posts:

3COM super stack II hub 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de beurs twee keer de 3COM super stack II hub 10 gekocht, eentje met glasvezel kaart en de andere zonder.
Nou zitten er aan de achterkant een hoop porten op:

de AUI poort,
een soort SCSI poort,
een printer poort.

nou weet ik dat je manament kan toepassen door via een speciale poort te conecten.
Ik heb natturlijk verschilende PDF's gedowload en de search gebruikt helaas zonder resultaat.
Dus kortom wie weet hoe ik mijn hub kan instellen en dergelijke zaken??

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk zelf via de printer poort (RD-232)

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Ehm, is zo'n HUB wel manageable? Volgens mij is dit pas vanaf de Superstack 1100's switches? Of zit ik ernaast? :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
insanity- schreef op 12 January 2003 @ 17:36:
Ehm, is zo'n HUB wel manageable? Volgens mij is dit pas vanaf de Superstack 1100's switches? Of zit ik ernaast? :)
nee die oude 3com's waren dat ook (mits uitgerust met zon module natuurlijk)

je kan aan die printerpoort (wat geen printerpoort is overigens... een seriele kabel hagen en middels hyperterminal dat ding benaderen, je geeft hem een ip adres en de rest kan je dan via het netwerk doen (telnet)

die scsi poort (wat geen scsi poort is maar een stackaansluiting) kun je gebruiken om 2 of meer aan elkaar te koppelen om 1 grote hub te vormen

A wise man's life is based around fuck you

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het feit dat je 1 "SCSI-poort" en 1 "printer-poort" ziet, bewijst dat de management-module erin zit. Dat is het ding met die "printer-poort", en een "blokje" erop. Als je die module verwijdert blijkt dat onder het "blokje" nog een 2e "SCSI-poort" zit, de management-module prikt zo in op de stacking-bus.

Als je deze hubs stackt doe je dat door een kabeltje vanaf de vrije poort van de hub met management-module diagonaal naar andere poort van de volgende hub te leiden (de management-module kan in de onderste of bovenste hub van de stack zitten). Totaal kun je 8 hubs stacken, eventueel SuperStack II's gemengd met FMS-II's en oude FMS's. Ze worden dan genummerd vanaf de hub met de management-module. Je kunt maar 1 management-module per stack hebben (anders kom je fysiek in de knoop met je stacking-kabeltjes).

Je moet dan alleen rekening houden dat een FMS(-II)-hub maar een nummer tot 4 kan hebben, en een management-module in een FMS(-II)-hub maar 4 hubs (inclusief SS-II's) kan managen. De maximale gemanagede stack van 8 hubs kan dus maar 3 FMS(-II)-hubs hebben, en wel op nummers 2-4 (1 is de SS-II met management-module).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik ben dan wel niet degene met het probleem maar:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Na 2 keer lezen was deze uitleg zeer duidelijk!!!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1