BE6-I of BE6-II?

Pagina: 1
Acties:

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58
Hoe kun je erachter komen of je een be6 versie 1 of 2 hebt? Hij kan in ieder geval udma 66 aan (HPT 366), is verkocht als een versie 2 maar ik weet niet zeker wat het nu is, omdat ik dat nergens terug kan vinden op moederbord zelf.
ThanX

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

Bergie

Lekker belangrijk...

Volgens mij heeft de BE6-II Softmenu III in het BIOS zitten in tegenstelling tot de BE6-I die Softmenu II heeft.

Het grote verschil is volgens mij dat je met de BE6-II de FSB in stapjes van 1 MHz ophoog kan gooien.

Yamaha MT-09

Verwijderd

moi ik heb een be6 II met udma66 en ook de hpt366 maar waar je het kunt vinden of het een be6 of een be6 II weet ik ook niet

• Allardie
Hij heeft wel softmenu II, dus dan zal het waarschijnlijk wel een be6-1 zijn. Ik wilde het namelijk weten, omdat een versie 2 meer proc's ondersteunt en ik een bios update wil doen.

Verwijderd

Yes, dat klopt. BE6 heeft Softmenu II en BE6-II heeft Softmenu III. En dan is er daarnaast nog een BE6-II V2.0 <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The BE6-II V2.0 differs only slightly from the BE6-II. This difference being the addition of the High Point 370 controller which adds ATA/100 and RAID support. This section discusses only the use of the High Point controller.[/quote]--------------------------------------------------------------------------------

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

zoek de verschillen.
BE6
Afbeeldingslocatie: http://www.abit.com.tw/english/product/motherboards/be6.gif
BE6-II
Afbeeldingslocatie: http://www.abit.com.tw/english/product/motherboards/be62.gif
Let vooral op het aantal ISA-sloten en de IDE aansluitingen

Een cliche is ooit origineel begonnen

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Je kunt natuurlijk ook gewoon tussen de PCI-sloten kijken en de naam lezen:P

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

De beste oplossing is gewoon kijken naar het aantal ISA sloten:

2 ISA sloten => BE6-I
1 ISA slot => BE6-II

Maar dit was dus ook al aan bovenstaande plaatjes te zien...

• Allardie
is dus een be6-1, heeft 2 isa sloten

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Is verkocht als versie II[/quote]Hmm, errug vreemd. En dat pik jij gewoon???? Ik zou onmiddelijk terug gaan, maar ja, wie ben ik :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

*zucht*
Dat staat gewoon op een stickertje op het onderste isa slot, aan de zijkant daarvan.
Dat is al zo bij bijna elk moederboard sinds 1820

Dan weet je exact welke versie je hebt.
Pagina: 1